غایب 4790 اشتراک گذاری ارسال شده در 8 دی، ۱۳۸۹ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام فرازهائي از كتاب« بازاريابي تك به تك» , اثر دان پپرز , مارتا راجرز - تفاوت بازاريابي سنتي با بازاريابي تك به تك در اين است كه , در بازاريابي سنتي شاخص موفقيت , سهم بازار (Market Share ) محصول است . ولي در بازاريابي تك به تك شاخص موفقيت , سهم از تعداد مشتري ( Customer Share) است . - بازاريابي سنتي سعي دارد مشتريان بيشتري براي محصولات خود پيدا كند , حال آنكه بازارياب تك به تك در پي پيدا كردن محصولات بيشتر براي مشتريانش است . - بازارياب سنتي , محصولاتش را مديريت مي كند , در حاليكه بازارياب تك به تك مشتريان را - فرايند هاي درون سازماني بايد به گونه اي باشد كه امكان برخورد ويژه و انفرادي با تك تك مشتريان را به كليه واحدها , بخش ها و عمليات سازمان را بدهد . لذا براي داشتن بازاريابي تك به تك بايد هر شركت تبديل به يك مؤسسه تك به تك شود . - مراحل فرايند اجراي بازاريابي تك به تك : 1. مشتري خود را بشناسيد . 2. مشتريان خود را متمايز كنيد . 3. با مشتريان خود تعامل داشته باشيد . 4. بعضي از رفتارهاي سازمان خود را با مشتري تطبيق دهيد . - براي اجراي مفهوم تك به تك ضروريست كه شركت ها كل كسب وكار خود را از ديدگاه مشتري مورد بازنگري قرار دهند . - افراد درگير در بازاريابي تك به تك بايد آمادة مواجه شدن با مشكلات غير قابل پيش بيني و مقاومت داخلي باشند . - براي اجراي بازاريابي تك به تك , قبل از درك همه شرايط و ايجاد تفاهم در درون شركت , كار را شروع نكنيد . - يكپارچه سازي نحوة برخورد با مشتري ، اولين قدم در راه ايجاد ارتباط با وي است . - هزينه نگهداري مشتري كمتر از پيدا كردن مشتري جديد است . - كسب وفاداري مشتريان مهم تر از صدر نشين بودن است . - براي موفقيت لازم است كه روابط با مشتريان را تقويت كرده و به نيازهاي آنها جواب داد . - هزينه از دست دادن مشتري روز به روز بالا مي رود . اگر ما بتوانيم با تنوع توليدات و ارائه محصولات كاملاً منطبق با خواست مشتري , او را وفادار نگه داريم ، مي توانيم در اين هزينه ها صرفه جوئي كنيم . - اگر شركت نتواند روي خدمات مشريان متمركز شود و بجاي بهبود آن براي بهبود محصول كار كند ، در واقع كار بيهوده اي انجام مي دهد . زيرا محصول قبل كپي برداري و تقليد است تفاوت اصلي بين شركت هاي رقيب , نحوة برخورد و خدمت رساني به مشتريان است . - مطمئن شويد افراد مجري طرح ها در فرايند برنامه ريزي هم حضور داشته باشند . - دشوارترين مرحلة تغييرات خريد و راه اندازي تكنولوژي هاي مورد نياز نيست , بكله آماده سازي سازمان و كاركنان است . - به علت تفاوت هاي فردي لازم است كه آموزش هر فرد با توانائي هاي فكري و عقلايي هر يك از آنها تطبيق داده شود . - وظيفه ما والدين , استادان و مشاوران اين است كه افراد را كمك كنيم تا استعدادهاي خود را كشف كنند و آن را توسعه دهند . - شركت تكنولوژي را با دو هدف بكار گرفت , اول ايجاد سهولت براي مشتري جهت كار باشركت و دوم افزايش كارائي شركت در ارائه خدمات به مشتريان . - افزايش شايستگي هاي شركت , پيش نياز گسترش و رشد شركت است . - فرضيه خطرناك در مديريت ارتباطات با مشتري آن است كه پروژه هاي موفق مي توانند در تمام واحدهاي سازماني مورد بهره برداري قرار گيرند . - فعاليت هاي مشتري محور بايد با شرايط روز و موقعيت محلي تطبيق داده شوند و به مفاهيم اجتماعي توجه شود . - مديران بايد از تأثير منفي شكايات مشتريان به روحيه كاركنان آگاه باشند . - هر چه محصول شما در بازار موفق تر شود , احتمال كپي برداري از آن بيشتري مي شود . - به جاي فروختن محصول , سعي كنيد مشكل مشتري را حل كنيد , محصولات گذرا هستند , اين رابطه است كه باقي مي ماند . - وقتي مشكل ايجاد مي شود ما به دنبال مجرم نيستيم . - احساس مسئوليت و جوابگوئي براي ما يك عادت است . - دليلي ندارد براي مشتريان محصولي توليد كنيم كه نمي خواهند . - اول بايد از مشتري پرسيد كه چه مي خواهد . - اگر رابطه شما باكاركنان متلاطم باشد , نمي توانيد انتظار داشته باشيد با مشريان خود رابطه بلند مدت ايجاد كنيد . - شاخص موفقيت از ميزان در آمد بايد به ميزان رضايت مشتري متحول شود . - شما نمي توانيد رقباي خود را از كپي كردن محصولات خود منع كنيد , لذا محصول پس از مدتي مزيت رقابتي خود را از دست مي دهد . - وظيفه من اين است كه مطمئن شوم كه تصميمات شركت با نيازهاي مشتري انطباق دارد و تصميماتي نيست كه فقط به نفع شركت باشد . - مشتري و محصول بايد با هم هماهنگ باشند . - مشتريان تصميم گيران اصلي هستند و ما فقط بايد به آنها كمك كنيم تا به آن گونه كه مي خواهند خريد كنند . - براي استراتژي هاي بازاريابي هم بايد مخاطبين را پيدا كنيد , آنها را درك كنيد و توجهشان را جلب نمائيد . - رابطه با مشتري در آينده بزرگترين دارائي ما خواهد بود . چيزي كه تقليد آن براي رقباي ما دشوار است . 2 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده