رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

این مقاله چکیده مطالعات و تحقیقات مفصلی است که چگونگی روند شکل گیری و توسعه فیزیکی فضایی یکی از شهرهای با هویت و ارزشمند تاریخی ایران یعنی کاشان را بیان می نماید. روش تحقیق و مطالعه بدین ترتیب بوده است که در مقاطع مختلف تاریخی از قبل از اسلام تا قرن اخیر به تفکیک دوره ها و با توجه به نظام اقتصادی اجتماعی و فرهنگی جامعه رفت شکل فیزیکی و کالبد شهر دیده شده و تأثیر متقابل کلید عوامل توسعه علاوه بر شرایط فیزیکی شهر در هر دوره پس از انجام مطالعات و تحقیقات اقتصادی اجتماعی و فرهنگی آن دوره با توجه به رویش شهر تا دوره قبلی طراحی شده و عناصر شهری مربوط به هر دوره یا بهتر بگوییم آثار با ارزش معماری و شهرسازی هر دوره تاریخی در جایگاه خود در کالبد شهر قرار گرفته است.

با توجه به مطالب فوق خلاصه نمودن چنین مطالعه ای از نظر محقق کلیه موارد با ارزش های خاص و متفاوت در مطالعات و تحقیقات انجام شده، مطرح نموده، مسلماً کار آسانی نبوده و در برخی موارد ضرورت حذف مطالب یا مختصر نمودن آن را به جهت طولانی شدن مقاله ایجاب نموده است.

 

ثریا بیرشک، مجموعه مقالات کنگره معماری و شهرسازی، جلد سوم، سازمان میراث فرهنگی کشور، 1376

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه
  • 4 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...