رفتن به مطلب

با خالق میکی موس بیشتر آشنا شوید


ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

Walter Elias مشهور به "Walt Disney" (والت دیسنی) در 5 دسامبر 1901 در ایالت ایلی نویز آمریكا، شهر شیكاگو، به دنیا آمد. پدر او یک كانادایی ایرلندی تبار و مادرش از نسل آلمانی‌های آمریكایی تبار بود. والت یكی از 5 فرزند خانواده بود، 4 پسر و یک دختر. بعد از تولدش، خانواده به ایالت میسوری نقل مكان كردند. او بیشتر دوران كودكی خود را در آنجا در یك مزرعه گذراند. او خیلی زود علاقمند به نقاشی و هنر شد. و به جای انجام‌دادن تكالیف مدرسه از حیوانات و طبیعت نقاشی می‌كشید. او در 7 سالگی نقاشی‌ها و طرح‌های خود را به همسایگان می‌فروخت. علاقه او به پدیدآوردن آثار هنری ماندگار از زمانی پدیدار گشت كه او قسمتی از دیوار اتاقش را با زغال نقاشی كرد.

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

Walt Disney برای تحصیل دبیرستان مك‌كینلی در شیكاگو را انتخاب كرد. در آنجا، علایقش را بین نقاشی و عكاسی تقسیم كرد. او در انتشار روزنامه مدرسه نیز همكاری داشت. همچنین، بصورت شبانه در آكادمی هنرهای زیبا برای بالابردن توانایی‌های نقاشی و طراحیش شركت می‌كرد. پدر او مردی سخت‌گیر و عبوس بود و والت همیشه پول كمی داشت، ولی همیشه از تشویق مادر و برادر بزرگترش برخوردار بود. حتی بعد از اینكه خانواده والت به كانزاس‌سیتی مهاجرت كردند، دست از پرورش استعدادهای نقاشی خود برنداشت. او علاوه بر نقاشی به بازیگری نیز علاقمند شد و در مدرسه و تئاتر محلی شهر فعالیت نمایشی داشت. والت در سال 1918، به صلیب سرخ ارتش پیوست و به فرانسه اعزام شد. او در آنجا، یكسال راننده آمبولانس بود. آمبولانس او پوشیده از نقاشی هایش بود.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

بعد از بازگشت از فرانسه تصمیم گرفت بصورت تجاری به فعالیت های هنری دست بزند. او خیلی زود بر اساس تجربیاتش متوجه هنر متحرك‌سازی شد. او شركت Laugh-O-Grams را تاسیس كرد و به تهیه انیمیشن برای شركتهای محلی كانزاس‌سیتی پرداخت. ولی پول او به آخر رسید و شركتش ورشكست شد. اما دیسنی با این شكست از هدف خود دست برنداشت. او نمونه‌ای از كارهای قبلی خود را برداشت و راهی هالیوود شد تا كسب‌وكار جدیدی بیابد و این در حالی بود كه هنوز 22 سالش تمام نشده بود. برادر وی، روی دیسنی (Roy Disney) در كالیفرنیا بود. او مشوق والت بود و حس مشتركی با وی داشت. دو برادر در كالیفرنیا با 250 دلار خود و 500 دلاری كه قرض گرفته بودند، یك كارگاه در گاراژ عمویشان تاسیس كردند. به‌زودی آن ها سفارشی برای آلیس در سرزمین عجایب - از كارهای قبلی والت- از نیویورك دریافت كردند و دو برادر پس از آن كار خود را گسترش دادند و به یك دفتر در هالیوود انتقال یافتند. این جدیت و باور والت بود كه بعدها او را در صدر اجتماع هالیوود قرار داد. استعداد او برای اولین بار در كارتون صامت Plane Crazy‌ متبلور شد و در هیجدهم نوامبر سال ۱۹۲۸ اولین كارتون صدادار را با شخصیت Micky Mouse ارائه داد.

 

 

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

 

او همچنین برای اولین بار كارتون‌های رنگی را ارائه كرد و برای دو سال به‌ تنهایی از این‌گونه انیمیشن تولید می‌كرد. در 1932 برای اولین بار جایزه Studio�s Academy را دریافت كرد. در سال 1937 فیلم تمام انیمیشن سفیدبرفی و هفت كوتوله را ارائه داد كه هزینه ساخت آن 1499000 دلار بود و هنوز یكی از بزرگترین شاهكارهای تاریخ متحرك‌سازی شناخته می‌شود. در 5 سال بعدی استودیو والت دیسنی چندین فیلم بلند متحرك دیگر نیز تهیه كرد. در سال 1940 استودیو والت دیسنی بیش از 1000 هنرمند، متحرك‌ساز، قصه‌نویس و تكنسین داشت و كار ساخت یك استودیو دیگر نیز به ‌پایان رسیده بود، گرچه در طول جنگ جهانی 94 درصد امكانات استودیو در اختیار ساخت فیلم‌های تبلیغاتی و آموزشی برای دولت و ارتش بود.

 

 

 

 

1293384379_05.jpg

 

 

 

با رشد فیلم‌سازی و متحرك‌سازی والت دیسنی متوجه یكی دیگر از رویاهایش شد، یك پارك تفریحات. برادرش این سرمایه‌گذاری را سودده نمی‌دانست و هیات مدیره و چند تن از بانكداران را قانع كرد كه درخواست والت برای پول را نپذیرند. ولی والت متوجه منبع دیگری برای تامین سرمایه شد، تلویزیون. در آن زمان تلویزیون به عنوان جدیدترین وسیله سرگرمی شتاخته شده بود. والت با كمپانی ABC از اولین پخش‌كنندگان تلویزیونی قرارداد بست. او 5 میلیون دلار سرمایه دریافت كرد و در قبال آن متعهد شد Micky Mouse را وارد برنامه‌های تلویزیونی كند. این پارك در 1955 افتتاح شد. ولی این شروع كار بود.

او در مركز ایالت كالیفرنیا 45 مایل مربع زمین خریداری كرد و پس از 7 سال در اكتبر 1971 Disney World كه شامل پارك تفریحی جدید، نمونه‌ای ساخته‌شده از شهرهای آینده و استودیو Disney-MGM بود را افتتاح كرد.

 

 

 

 

1293384380_06.jpg

 

 

 

در اواخر عمر والت دیسنی به همه‌ چیز رسیده بود. او كه جوانی برخاسته از شهری كوچك بود، اكنون دیكتاتور به حساب می‌آمد. سازمانی داشت كه به او ثروت و شهرت بخشیده بود و با آن می‌توانست نظرات و ایده‌های خود را به دیگران تحمیل نماید. در اواخر عمر وقتی از او پرسیده شد به چه چیز افتخار می‌كند، او از لبخند كودكان و تبلیغ فرهنگ خانواده اسمی نبرد. او افتخار خود را ایجاد یك سازمان و نگهداری موفق آن برشمرد. والت دیسنی در 15 دسامبر 1966 درگذشت.

 

 

1293384381_07.jpg

 

 

 

 

 

اما 10 حقیقت جالب در مورد میکی موس، شخصیت مشهور والت دیسنی

 

 

 

1293384382_08.jpg

 

 

 

همانطور که اشاره شد، هیجدهم نوامبر سال ۱۹۲۸ شخصیت کوچک و مشهوری از والت دیسنی به جهانیان معرفی شد که الان یکی از شناخته شده‌ترین حیوان کارتونی تاریخ است، میکی موس! اینجا ما ۱۰ حقیقت جالب در مورد این شخصیت کوچک را آورده ایم که نمی‌دانستید.

 

 

 

 

1293384384_09.jpg

 

 

 

1. میکی موس اسم اصلی این موش کوچک نبود! والت دیسنی زمانیکه با همسرش لیلیان در یک قطار بود، این شخصیت کارتونی را طراحی می‌کرد. او به همسرش گفت که این موش را Mortimer Mouse صدا می‌زند. اما لیلیان اسم را دوست نداشت، پس والت دیسنی اسم را به میکی موس تغییر داد!

 

2. خود والت دیسنی به جای میکی موس اصلی حرف می‌زد.

 

3. برای ساخت دو فیلم اول میکی موس ۲۵۰۰ دلار هزینه شد.

 

4. در سال ۱۹۲۹ اولین محصول میکی موس به فروشگاه‌ها معرفی شد. آن هم یک لوح بچه مدرسه ای با تصویر میکی موس بود.

 

 

 

 

1293384385_10.jpg

 

 

 

5. اولین ساعت مچی میکی موس سال ۱۹۳۳ ساخته شد. تا به امروز ساعت‌های مچی میکی موس هنوز هم فروخته می‌شوند.

 

6. اولین کارتون رنگی میکی موس "گروه کنسرت" نام داشت و سال ۱۹۳۵ نمایش داده شد.

 

7. در سال ۱۹۳۵، روز شکرگذاری Macy یک میکی موس ۵۵ فوتی پیشروی مراسم رژه بود.

 

8. در سال ۱۹۴۴ وقتیکه ارتش متفقین به اروپا حمله کرد، اسم رمز "میکی موس" بود.

 

9. والت دیسنی گفت میکی موس و مینی موس در "زندگی خصوصی" ازدواج کرده اند، اگرچه موش‌ها روی صحنه در اصل هیچ‌گاه ازدواج نکردند.

 

 

 

 

1293384387_11.jpg

 

 

10. میکی موس هنوز هم یک عنصر اصلی در دنیای دیسنی است. اگر وقتی در حال بازدید از دنیای دیسنی هستید با دقت تماشا کنید، گوش‌های پنهان موش را در سرتاسر پارک می‌بینید.

 

 

 

 

1293384388_12.jpg

لینک به دیدگاه

1293384382_08.jpg

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

1

 

 

1293384385_10.jpg

 

 

 

5

1293384387_11.jpg

 

 

 

 

 

 

1293384388_12.jpg

وايييييييييييييييي خداجونم.............مرسي:62izy85:

 

هميشه ميكي موس واسه نقاشي ميكشيدم.....الانم هرموقع ميخوام نقاشي بكشم واسه بچه ها ميكي موس ميكشم ولي به جاي اين دسته گل قلب ميكشيدم:girl_yes2:

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

لینک به دیدگاه
وايييييييييييييييي خداجونم.............مرسي:62izy85:

 

هميشه ميكي موس واسه نقاشي ميكشيدم.....الانم هرموقع ميخوام نقاشي بكشم واسه بچه ها ميكي موس ميكشم ولي به جاي اين دسته گل قلب ميكشيدم:girl_yes2:

 

:icon_gol::icon_gol::icon_gol:

 

:girl_yes2: :a030:

 

چرا من کارتوئنش و دوست نداشتم؟:w127::JC_thinking:

 

:ws52: :w58:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...