رفتن به مطلب
  • 0

پاسخ به سئوالات و رفع اشکال در مکس


CodePlus

سوال

سلام ...

 

توی این تاپیک سئوالات و مشکلات خودتون رو مطرح کنید ..

 

 

در حد توان پاسخ گو هستم .. :ws31:

  • Like 8
لینک به دیدگاه

ارسال های توصیه شده

  • 0

خب .. دوستی سئوال کرده بودن که :

 

چطوری جای بازشو(در یا پنجره ) را در داخل دیوار در مکس خالی می کنند؟:ws52:
اینکار خیلی راحته .... بعد از اینکه دیوار خودتونو کشیدین .. درب یا پنجره رو انتخاب کنید .. روی ابزار Snaps toggle (آهن ربا)راست کلیک کنید .. گزینه Edge/segment رو فعال کنید .. حالا درب خودتونو با عرض دلخواه و دقیقا به ضخامت دیوار رسم کنید .. بکشید تا ارتفاع هم ایجاد بشه .. حذف دیوار از حجم درب .. خودکار انجام میشه ..:ws31:
  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 0
مرسی پسر:icon_gol:

ولی نشد

بیشتر توضیح میدی بصورت مرحله به مرحله :ws44:

آخه من تازه دارم دوره مکس می گذرونم:w410:

ببین عزیز .. خیلی راحته ............... دیوار بکش (حتما دیوار پانل Create قسمت Geometry و aec extended)بعد اون ابزار آهن ربا رو برای Edge و segment فعال کن .. (تا کنج ها رو جذب کنه و درب صاف و اندازه دربیاد ) بعد مطمئن شو ابزار آهن ربا روشن باشه.. اونوقت تو جائی که قراره درب باشه .. کلیک کن و بکش تا درب ایجاد شه (با 3 حرکت )دیوار بصورت خودکار از درب کم میشه .. احتیاج نیست کاری کنی ..:icon_gol:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 0

مرسی:icon_gol:

حالا شد

ترسیدم چرا آواتارت را تغییر دادی

برای رسم line اگر شیف را بگیریم خط بصورت مستقیم رسم میشه

حالا اگر بخواهیم wall را بصورت مستقیم بکشیم باید چکار کنیم؟:ws52:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 0
مرسی:icon_gol:

حالا شد

ترسیدم چرا آواتارت را تغییر دادی

برای رسم line اگر شیف را بگیریم خط بصورت مستقیم رسم میشه

حالا اگر بخواهیم wall را بصورت مستقیم بکشیم باید چکار کنیم؟:ws52:

خیلی راحت ..............

 

رو همون ابزار آهن ربا راست کلیک کن ... اینار Grid points رو تیک بزن .. بعد ببندشو ابزارو روشن کن و در حالت دوبعدی قرارش بده

166ntzacscv89u2u0r6i.png

 

در نمای Top وقتی دیوار بکشی .. خودش Grid ها رو جذب میکنه..:ws31:

  • Like 6
لینک به دیدگاه
  • 0

خب ... همانطور که بهتون گفته بودم ...... وقتی Vray رو نصب کردم در منوی Create چیزی ندیدم :ws44:

ولی وقتی کلیک راست می کنم ... :JC_thinking:

این Vray هایی که نوشته ربطی به وی ری هایی که شما گفتی داره؟ :ws21:

 

3dddd.JPG

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 0
خب ... همانطور که بهتون گفته بودم ...... وقتی Vray رو نصب کردم در منوی Create چیزی ندیدم :ws44:

 

ولی وقتی کلیک راست می کنم ... :JC_thinking:

این Vray هایی که نوشته ربطی به وی ری هایی که شما گفتی داره؟ :ws21:

 

3dddd.JPG

 

آها .................... خب مسیر درستو نرفتی ...

 

ببین ... دنبال وی ری باید توی پانل Create بگردی نه منوش ..

 

به این شکل

 

1x3vecgkm5j91nta2t42.png

نورهای وی ری

 

c2uvjdxa3uxf06mhxr3s.gif

 

بعد F10 رو بزن تا پنجره رندر باز بشه .. از مسیر مشخص شده .. رندرسازتو به وی ری تغئیر بده تا مواد ویراستار ماده هم تغئیر کنن ..

 

xtwksoohjy95emf1rcbk.gif

 

حالا M رو بزن .... تا ویراستار ماده باز بشه ... اینم مسیر موادی که گفتم ..

 

7tvoqla0bv4pwmsdcl.gif

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 0
salam

 

mishe ye amoozesh dar morede rpc bezarin

 

az aval tarigheye nasb va estefadash va aslan in ke chi hast va be che dardi mikhore :ws3:

البته Rpc به درد من جماعت نمیخوره .... پلاگینی هست از درخت و ماشین و آدم و اینا ... بصورت 2 بعدی ..

 

بیشتر برای شلوغ کردن صحنه بکار میره ...

 

واسه معماراست .. :ws3:

میگردم برات

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 0

حمید خان سلام

بعضی از دکمه های نوار ابزار Main برای من نمایش داده نمیشه باید چکار کنم؟:hanghead:

 

fmh6kj4nsaueavgx4f.jpg

 

..........................................................................

 

در صورتی که بخواهیم یک پلان را از اتوکد به مکس ایمپورت کنیم چه نکاتی را باید در اتوکد برای آن فایل رعایت کرده باشیم؟:banel_smiley_4:

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 0
حمید خان سلام

بعضی از دکمه های نوار ابزار Main برای من نمایش داده نمیشه باید چکار کنم؟:hanghead:

 

fmh6kj4nsaueavgx4f.jpg

 

..........................................................................

 

در صورتی که بخواهیم یک پلان را از اتوکد به مکس ایمپورت کنیم چه نکاتی را باید در اتوکد برای آن فایل رعایت کرده باشیم؟:banel_smiley_4:

سلام ..

اولا .. اگه تولبارت ادامه داره و نمیتونی ببینیشون .. موسو که ببری زیر تولبار .. به شکل 1 کف دست درمیاد که میتونی تولبارو حرکت بدی

 

ولی اگه نه .. میتونی روش راست کلیک کنی و گزینه Customize رو انتخاب کنی و هر چی رو که خواستی بگیری بکشی هر جای تولبار که خواستی ..

 

دوما .. من معمار نیستم ولی معمارارو دوست دارم ! ..نکاتو نمیدونم .. تنها کاری که من با کد کردم . خروجی گرفتن ازش در بعضی موارد بوده که اونم فقط میدونم باید فرمتش DWG باشه و تو مکس هم Import :ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 0
برای اینکه پوسته مکس خاکستری بشه باید چکار کرد؟:ws52:

سلام ... شرمنده سینا جان دیر شد .... مکس نداشتم ...

 

برو به مسیر زیر ....

 

2gihsm426z09uc5mdww.gif

 

روی این گزینه کلیک کن و Set...

 

hz1tnxgigfqam5dbw6.gif

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 0
سلام

اینجور سنگا

اینا که کاری نداره .. چون شکل منظمی نداره راحت میشه ساختشون ...

 

بزار توضیح بدم .. اگه متوجه نشدی تو بخش اموزشها آموزششو میزارم

 

 

  1. یک Sphere از بخش اشکال استاندارد یا یک Chamfer cylinder از بخش اشکال پیچیده انتخاب کن
  2. تعداد سگمنت ها رو بالا ببر
  3. بد نیست دکمه O رو فشار بدی تا کارت سریعتی در نما رندر بشه
  4. برو به پانل Modify
  5. از پنجره آبشاری تغییر دهتده ها .. تغییر دهنده Noise رو انتخاب کن
  6. اندازه نویز دلخواهت رو در جهات X-Y-Z تعیین کن .. با تغییر مقدار Scale میتونی نتیجه رو ببینی
  7. بعد در اگر خواستی بهش شکل خاصی بدی .. روش راست کلیک کن Convert to editable poly رو انتخاب کن
  8. موئلفه فرعی Vertext رو فعال کن - یک یا چند تا از ورتکس ها رو انتخاب کن
  9. در برگه Use soft selection گزینه Use soft selection رو فعال کن
  10. مقدار Falloff این قسمت رو زیاد کن تا محدوده تاثیر گذاری انتخاب نرم رو مشخص کنی
  11. بعد با ابزار جابجایی نقطه انتخابیتو جابجا کن
  12. همین کارو تکرار کن تا به نتیجه دلخواه برسی
  13. برای نقش دهی هم خیلی راحت M رو بزن تا ویراستار ماده باز بشه
  14. یک شیار خالی ماده انتخاب کن و دکمه کوچک کنار نقش Dffuse رو بزن
  15. از پنجره باز شده Bitmap رو انتخاب کن و یک تکسچر سنگ (که ریخته ماشالا ) برای نقش سنگت انتخاب کن

اینم سنگی که با همین روش ساخته شده :

 

z78znsdad2vhrja5vgxj.gif

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...