رفتن به مطلب

گیاهی كه "یك قرن،در میان" گل می‌دهد !


ارسال های توصیه شده

این گیاه عجیب تنها چند هفته قبل از مرگش گلدهی را آغاز می كند، اما تا قبل از گل دادن نیز حضوری با ابهت در میان طبیعت دارد زیرا این گیاه در زیستگاهی خشن و كوهستانی در پرو و بولیوی رشد كرده و گاه ارتفاع آن به 12 متر نیز می رسد.

گیاه Queen of the Andes یا "ملكه آندس" گیاهی نایاب است كه در طول زندگی خود هر 80 تا 100 سال یكبار گل می دهد.

به گزارش مهر، این گیاه عجیب تنها چند هفته قبل از مرگش گلدهی را آغاز می كند، اما تا قبل از گل دادن نیز حضوری با ابهت در میان طبیعت دارد زیرا این گیاه در زیستگاهی خشن و كوهستانی در پرو و بولیوی رشد كرده و گاه ارتفاع آن به 12 متر نیز می رسد

 

594209_orig.jpg

 

اكنون "ملكه آندس" رو به انقراض گذاشته است و گروه خیریه ای در بولیوی در تلاش است آن را از انقراض نجات دهد. بر اساس گزارش اتحادیه بین المللی محافظت از محیط زیست دلایل انقراض این گیاه زیبا از بین رفتن زیستگاه و كاهش یافتن تنوع ژنتیكی در میان نسل این گیاه است.

برخی از مطالعات میدانی نشان داده اند این گیاه مواد غذایی مورد نیاز خود را از فضولات پرنده هایی تامین می كنند كه برای تغذیه از گلها به آن نزدیك می شوند. اما گاه پرنده های گرسنه به شاخ و برگهای خاردار این گیاه گیر كرده و می چسبند، خارهایی كه بیشتر به مجموعه ای از چنگالهای رو به جلو شباهت دارند تا خارهای معمولی یك گیاه.

 

 

594210_orig.jpg

 

به گفته "آنتونیو لامب" یكی از متخصصانی كه در تلاش است این گونه گیاهی را از انقراض نجات دهد، در صورتی كه دست فردی به خارهای این گیاه گیر كند، اگر با احتیاط دست خود را جدا نكند خارها به راحتی دست او را از هم دریده و جراحت عمیقی به وجود خواهند آورد. افراد محلی نیز از این گیاه دل چندان خوشی ندارند زیرا بارها شنیده اند كه گوسفندان و دیگر دامهایشان به همین شكل به دام این گیاه عجیب افتاده اند.

 

594211_orig.jpg

 

تنها زیستگاه ملكه آندس در پرو و بولیوی و در ارتفاع سه تا چهار هزار و 800 متری است. از این رو گیاه برای رشد و نمو نیازمند زمانی است كه بتواند در چنین زیستگاه خشنی به جمع آوری و ایجاد منابع غذایی بپردازد تا بتواند در نهایت تولید مثل كرده و گل بدهد از این رو روند گل دادن این گیاه بسیار كند بوده و می تواند 50 تا 100 سال به طول بیانجامد.

بر اساس گزارش نشنال جئوگرافی، اما یكبار گل دادن این گیاه بسیار پرحاصل خواهد بود زیرا در همان یك بار بیش از ده میلیون دانه تولید خواهد شد در حال حاضر در حدود 800 هزار نمونه از این گیاه در پرو و 35 هزار نمونه از آن در بولیوی وجود دارند اما این تعداد با سرعتی نگران كننده در حال كاهش است.

 

594208_orig.jpg

 

منبع : خبرگزاری مهر

لینک به دیدگاه

اینکه بیش از ده میلیون تن دانه تولید کنه باور کردنش کمی سخته! اما ممکنه!

کلا گیاه عجیب غریب زیاد داریم ...

خدایا واقعا دست مریزاد!

Flow5-06-04-88-at.jpg

لینک به دیدگاه
اینکه بیش از ده میلیون تن دانه تولید کنه باور کردنش کمی سخته! اما ممکنه!

 

کلا گیاه عجیب غریب زیاد داریم ...

خدایا واقعا دست مریزاد!

 

Flow5-06-04-88-at.jpg

 

 

این بو بد میده ! :icon_razz:

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...