رفتن به مطلب

نسل جدید باتری‌های با قابلیت شارژ شدن ظرف چند ثانیه


ارسال های توصیه شده

ICTna.ir - دانشمندان موفق به ارایه روش جدیدی برای تولید باتری‌های لیتیوم-یونی شده‌اند که از این پس می‌توان آن‌ها را ظرف چند ثانیه شارژ کرد.

 

به گزارش گروه ترجمه آژانس خبری فناوری اطلاعات و ارتباطات (ایستنا) در حالی که شارژ کردن باتری‌های لیتیوم-یونی هم‌اکنون دست‌کم یک ساعت طول می‌کشد، به ادعای دانشمندان این باتری‌های جدید می‌توانند ظرف چند ثانیه شارژ شوند.

 

نتایج حاصل از این بررسی‌ها که در آخرین شماره نشریه تخصصی Nature منتشر شده، نشان می‌دهد که "گربراند کدر" به همراه همکاران خود در موسسه فناوری ماساچوست آمریکا(MIT) برای کشف این راه جدید روش حرکت یون‌ها و الکترون‌ها را در فضاهای استاندارد لیتیوم-یونی فسفاتی از طریق شبیه‌سازی کامپیوتری مورد مطالعه قرار دادند.

 

در این مطالعه مشخص شد که یون‌ها با سرعت بسیار زیادی حرکت می‌کنند و دانشمندان دریافتند که دلیل دیگری برای شارژ باتری‌ها با سرعت پایین وجود دارد. آن‌ها متوجه شدند کانال‌هایی که یون‌ها برای حرکت در آن‌ها استفاده می‌کنند سرعت را پایین می‌آورد.

 

به گفته کدر، کارخانه‌هایی که هم‌اکنون به تولید باتری‌های لیتیوم-یونی می‌پردازند،‌ با ایجاد تغییرات جزئی می‌توانند نسل جدیدی این باتری‌ها را تولید و در اختیار کاربران بگذارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...