رفتن به مطلب

تست ايدز‌ با گوشي موبايل


ارسال های توصیه شده

خبرگزاري فارس: گروهي از متخصصان بهداشت و درمان در انگلستان موفق به طراحي يك نرم افزار تست ارزان قيمت شدند كه با نصب بر روي گوشي مي توان از آلودگي احتمالي به ويروس HIV مطلع شد

A0878023.jpg

به گزارش فارس به نقل از پي سي مگ، مهم ترين حسن اين سيستم تست آن است كه هر فردي خود مي تواند به طور شخصي و كاملاً خصوصي آن را انجام دهد و ديگر نيازي به مراجعه به دكتر و آزمايشگاه وجود نخواهد داشت.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

براي انجام اين تست فرد بايد مقدار اندكي از ادرار يا آب دهانش را بر روي يك تراشه كوچك رايانه اي قرار دهد و سپس اين تراشه را براي تجزيه و تحليل به گوشي تلفن همراه خود متصل كند.

اين سيستم نه تنها براي تشخيص بيماري ايدز قابل استفاده است، بلكه براي شناسايي بسياري از ديگر بيماري هاي جنسي هم قابل استفاده است. از جمله اين بيماري ها مي توان به سوزاك اشاره كرد.

نرم افزار عرضه شده همراه با اين تراشه ضمن اعلام نتيجه بررسي ها در مورد چندين بيماري مقاربتي، توصيه هايي را هم به كاربر ارائه كرده و براي بررسي بيشتر بيماري آدرس نزديكترين مراكز درماني را هم به وي پيشنهاد مي دهد.

اين طرح eSTI² نام گرفته و با همكاري تعدادي از بيمارستان هاي بزرگ انگليس اجرا مي شود. هزينه طراحي و اجراي اين طرح 4 ميليون پوند بوده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...