رفتن به مطلب

تفاوت بين ويندوزXPوLinux


ارسال های توصیه شده

الف) لينوکس چيست؟

لينوکس به خودي خود،يک هسته (Kernel)است.هسته،بخش اصلي سيستم عامل را تشکيل مي دهد،که کار آن کنترل داده ها،مديريت حافظه،سخت افزار،ورود و خروج داده ها وتمامي موارد اصلي سـيستم عامل مي باشد.همانطور که گفته شد،لينوکـس به خودي خود يک سيستم عامل به شمار نمي رود،بلکه با استفاده از ابزار هايي که پروژه گنو(GNU) براي آن توليد کرده است،تبديل به يک سيستم عامل مي شود.(به همين دليل است که لينوکس را معمولاٌ گنو\ليـنوکس مي نامند)و با اضافه کردن ساير نــرم افزارهاي باز متن به آن،مي توان از آن در موارد متعددي مانند سرويس دهنــده ها، ايستگاههاي کاري،کامپيوترهاي روميزي،ابر رايانه ها،ابزارهاي صنعتي و پزشکي کــه داراي سيستم هاي درونه اي(Embeded )مي باشند و ... استفاده کرد.

از نظر فني ،گنو/ لينوکس را مي توان نمونه باز متن و آزاد سيستم عاملهاي خانواده يونيکس ناميد.زيرا بر اساس استاندارد POSIX پياده سازي شده و کاملاٌ با آن سازگار است . بنابراين کنو/لينوکس را مي توان نواده سيستم عامل پر سابقه و مستحکم يونيکس دانست که البته خواص خوب آنرا به ارث برده است.اکنون تفاوتهاي اصلي گنو/لينوکس و ويندوز را بررسي مي کنيم:

 

ب) گنو /لينوکس:سيستم عامل آزاد

گنو/لينوکس يک سيستم آزاد و بازمتن است . کد منبع آن در اختيار همگان قرار داردو همه مي توانند در کدهاي آن تغيير ايجاد کرده و بنا به نيازشان از آن استفاده کنند ، آزاد ودر دسترس بودن کدهاي منبع موجب مي شود تا بتوانيد از طرزکارکرد دقيق سيستم عامل مطلع شويد. شما بسياري از توزيعهاي گنو/لينوکس را مي توانيد به هر تعداد کپي کرده و بين دوستانتان پخش کنيد . در سمت مقابل، ويندوز يک عامل اختصاصي است که کد منبع سري آن نگهداشته شده و براي همگان در دسترس نيست. شما نمي توانيد بفهميد که واقعاٌ در زير سيستم عامل ويندوزتان جه ميگذرد ؟ آيا يک برنامه جاسوسي در آن پنهان نشده است؟ بعيد نيست. سيستم عامل ويندوز رايگان نبوده و شما نمي توانيد آنرا کپي کرده و پخش کنيد، در اينصورت شما خلافکار هستيد و جريمه و مجازات خواهيد شد.(فعلاٌ نه در ايران ولي در 4-6 سال آينده اينگونه مي شود.)

گنو/لينوکس را به هواپيمايي تشبيه کرده اند که هر قسمت از آنرا در جايي ساخته اند. گنو/لينوکس واقعاٌ محصول کشور خاصي نيست، تعداد زيادي از مردم سرتاسر جهان در حال کار روي بخش هاي مختلف آن و توسعه آن هستند. تعداد برنامه نويساني که روي بخش هاي مختلف سيستم عامل گنو/لينوکس کار مي کنند,به حدود 400هزار نفر مي رسد, تفاوت کيفيت کار را مشخص مي کند.

شما با گنو/لينوکس آزاد هستيد, لازم نداريد تا از نرم افزارهاي اختصاصي استفاده کنيد و تحت انقياد آنها درآييد .

 

ج) گنو/لينوکس:سرعت,قدرت,پايداري

همانطور که گفته شد,گنو/لينوکس نواده سيستم عامل يونيکس است.بنابراين ساختار کلي اين سيستم عامل کاملاٌ با ويندوز متفاوت است. اين به اين معني است که مثلاٌ شما نخواهيد توانست برنامه هايي که در ويندوز داريد, روي گنو/لينوکس اجرا نماييد.(البته راههايي وجود دارد-شبيه سازها-ولي در حالت غيرعادي خير.)يکي از خواص اصلي سيستم عامل هاي خانواده يونيکس, پايداري و استقامت بالاي آنها است. اين سيستم عامل ها به راحتي خراب نمي شود و به ندرت نياز به بوت مجدد پيدا مي کنند. گنو/لينوکس هايي وجود دارند که شما مي توانيد سالها بدون نياز به بوت, از آنها استفاده کنيد.در سمت مقابل, حتي جديدترين وپايدارترين سيستم هاي ويندوز نيز اندازه گنو/لينوکس پايدار نيستند. براي بکارگيري سيستم هاي ويندوز بعنوان سرويس دهنده به حافظه وپردازنده قويتري داريد و مطمئن باشيد اگر هر چند روز آنرا بوت نکنيد, از کار خواهد افتاد! معمولاٌ سيستم عامل گنو/لينوکس به راحتي خراب نمي شود و برعکس ويندور مجبور نيستيد تا هر چند ماه يکبار مجدداٌ نصب کنيد. حتي برخي از انواع گنو/لينوکس به نصب «يکبار براي تمامي عمر» مشهور هستند. اينگونه سيستم ها را ميتوانيد حين کار و حتي بدون بوت, به نسخه هاي جديدتر ارتقا دهيد.

 

د)گنو/لينوکس:امنيت,امنيت،امنيت

امروزه در دنيايي متکي بر فناوري اطلاعات زندگي مي کنيم که هر لحظه به خطر افتادن جريان اطلاعات منجر به بروز خسارت هاي تجاري جبران ناپذيري خواهد شد. امروزه همه به دنبال يک سکوي(Platform) امن تر براي اجراي برنامه هاي کاربردي وسرويس دهنده ها هستند. با اينکه مبحث امنيت يک مقوله نسبي است، گنو/لينوکس حرف هاي زيادي در زمينه امنيت دارد. بسياري از قابليتهاي امنيتي که در ويندوز وجود ندارد و يا فقط با اضافه کردن نرم افزارهاي اضافي قابل دسترسي مي باشند، بطور دروني و بصورت پيش گزيده در گنو/لينوکس پياده سازي شدهاند. گنو/لينوکس از ابتدا براي محيط هاي شبکه اي و چند کاربره طراحي شده است و همين باعث رعايت مسائل امنيتي از ابتدا در آن شده است در حاليکه ويندوز اينگونه نبوده و در حال حاضر از لحاظ امنيتي داراي نقاط ضعف فراواني است. مثلاٌ يک برنامه مخرب با استفاده از همين ضعف هاي امنيتي مي تواند کل سيستم عامل را نابود کند، ولي در صورتيکه مورد مشابهي در گنو/لينوکس وجود داشته باشد، حداکثر به دايرکتوري خانگي کاربر اجراکننده آسيب خواهد رسيد، نه کل سيستم عامل.

اينطور نيست که گنو/لينوکس فاقد هر گونه اشکال امنيتي باشد، خير، ولي باز بودن کد منبع آن باعث مي شود تا بسياي از اشکالات امنيتي پيش از ايجاد خسارت و در مراحل توسعه و برنامه نويسي برنامه برملا شده و رفع شوند. در صورتيکه اشکالي در برنامه هاي منتشر شده يافت شود، بدليل موجود بودن کد منبع سريعاٌ برطرف مي گردد. در صورتيکه در سيستم عامل ويندوز شما بايد منتظر مايکروسافت بمانيد و بمانيد وبمانيد(مثلاٌ هم اکنون 21 اشکال امنيتي در مرورگر IE وجود دارد که مايکروسافت براي آن هنوز هيچ وصله اي قرار نداده است).

سيستم عامل ويندوز داراي اشکالات امنيتي بسياري است که به راحتي هم کشف نمي شوند وهنگامي کشف مي شوند که خسارت جبران ناپذيري در اثر حمله از طريق آن ضعف هاي امنيتي رخ دهد که امثال آنرا شاهد هستيم. در دنياي امنيت ضرب المثلي وجود دارد که مي گويد:«امنيت با مخفي کاري حاصل نمي شود».

ميتوان ادعا کرد که تقريباٌ هيچ ويروسي براي گنو/لينوکس وجود ندارد و اين در حالي است که ساليانه بيش از 1000 ويروس مختلف براي سيستم عامل ويندوز ايجاد مي شود. اين بخاطر عدم گسترده بودن گنو/لينوکس نيست(حدود%70 از سايت هاي وب در جهان برروي سيستم عامل هاي خانواده يونيکس وگنو/لينوکس و سرويس دهنده وب آپاچي در حال اجرا هستند)؛ بلکه بدلژل وجود حفره هاي امنيتي متعدد ويندوز وسايت انحصارگرايي مايکروسافت است. يعني مايککروسافت طوري سياست گذاري کرده است که مشتريان خود را تنها به محصولات خودش عادت دهد. بسياري از کاربران ويندوز از Internet Explorer يا Outlook براي مرور وب و پست الکترونيک استفاده مي کنند. يک ويروس نويس اگر ويروسي را براي کاربران ويندوز بنويسد، بر روي کامپيوتر هاي %90 آنها اثر خواهد کرد. چون اکثراٌ از IE و Outlook استفاده مي کنند. ولي در گنو/لينوکس چطور؟ در گنو/لينوکس شما طيف وسيعي از انتخاب و عدم اجبار داريد.امکان استفاده از مرورگرهاي مختلفي همچون:موزيلا،Konqueror ،Opera، Mozilla mail،Kmail ،Evolution ،Pine و Mutt در گنو/لينوکس موجب مي شود تا ويروس نويس فقط بتواند براي يکي از اينها ويروس بنويسد، چون روي بقيه کار نخواهد کرد و عملاٌ ميزان اثر آن اندک خواهد بود. ضمناٌ هيچ يک از ويروسهايي که براي ويندوز نوشته شده اند، بر روي گنو/لينوکس کار نمي کنند.

 

ه) گنو/لينوکس:تعداد سکو هاي اجرايي

گنو/لينوکس برخلاف ويندوز بر روي تعداد زيادي از سکوهاي مختلف سخت افزاري اجرا مي شود و شما حتي قادريد آنرا براي کاربر روي سکوي موردنظرتان تغيير دهيد. اين قابليت، گنو/لينوکس را براي بکارگيري در سخت افزارهاي درونه اي((Embedded بسيار مناسب مي سازد. هسته 6,2 گنو/لينوکس اين امکان را فراهم مي سازد تا گنو/لينوکس را بر روي دستگاههاي بسيار کوچک و يا ابررايانه هاي بسيار بزرگ اجرا نماييد.

 

و) گنو/لينوکس گسترده ترين تنوع در کاربرد

بدليل آزاد بودن سِستم عامل گنو/لينوکس, هر گروه يا موسسه تجاري, يک نسخه خاص از آن که به توزيع يا پخش(Distribution) معروف هستند, منتشر ساخته است.اين توزيع هاي مختلف همگي گنو/لينوکس هستند, ولي هر يک معمولاٌ براي يک يا چند امر خاص مانند سرويس دهنده, ديوار آتش، ميزکارو... طراحي شدهاند و هر يک قابليتها و بهينه سازيث هاي خودشان را به کاربران ارائه ميکنند. کاربران در اين ميان آزادي انتخاب زيادي داشته ومي توانند چيزي که کاملاٌ نيازشان را برطرف مي کند، انتخاب کنند. چيزي که در ويندوز نمي توان مفهومي براي آن پيدا کرد.

 

ز) گنو/لينوکس:سيستم عاملي حرفه اي

گنو/لينوکس يک سيستم عامل حرفه اي است. يعني ممکن است يک کاربرکاملاٌ غير فني براي مديريت و انجام برخي از تنظيمات سخت افزاري دچار مشکل شود و نتواند به راحتي اين کار را انجام دهد. البته برخي از توزيع هاي گنو/لينوکس اين امور را بسيار راحت(و حتي راحتتر از ويندوز )کرده اند، ولي با اينحال بطور کلي، گنو/لينوکس يک سيستم عامل حرفه اي است که در عين سادگي، از پيچيديگي هاي فني بسياري برخوردار است. البته تمام کاربران لازم نيست اين امور را بدانند. مثلاٌ يک کارمند دفتري که اموري مانند تايپ وحسابداري را با کامپيوترش انجام مي دهد، ممکن است از لحاظ فني تفاوتي را احساس نکند، ولي گنو/لينوکس خوراکي 4 ساله براي کاربران خوره مي سازد! برخلاف ويندوز، نکات بي پاياني براي يادگيري در گنو/لينوکس وجود دارد. اين سيستم عامل 4 سال شما را به راحتي مشغول خواهد کرد و مي توانيد مطمئن باشيد پس از آن باز هم مطالب جديدي براي يادگيري وجود خواهند داشت! پس خوره هاي کامپيوتري از آن لذت وافري خواهند برد و هرگز آنرا رها نخواهند کرد. برخلاف ويندوز، در گنو/لينوکس راحت تر هستيد تا بسياري از کارهاي پيکربندي و سيستمي را از خط فرمان بسيار قدرتمند و عالي آنرا انجام دهيد. با اينکه براي بسياري از امور مانند ويندوز ابزارهاي گرافيکي طراحي شده است، يک کاربر حرفه اي واقعاٌ از خط فرمان گنو/لينوکس لذت خواهد برد. خط فرمان ويندوز را اصلاٌ مي توان خط فرمان ناميد!!؟

 

ح) گنو/لينوکس بهشت برنامه نويسان

گنو/لينوکس را بهشت برنامه نويسان ناميده اند. برخلاف ويندوز که اکثراٌ ابزارهاي برنامه نويسي روي آن بايد جداگانه نصب وخريداري نماييد، گنو/لينوکس به همراه تمامي ابزارهاي برنامه نويسي موردنيازتان و با هر زباني که فکر کنيد ارائه مي شود. کافي است آنرا نصب کنيد و کار برنامه نويسيتان را با ابزار دلخواهتان شروع کنيد.

 

ط) گنو/لينوکس:يک جعبه کامل

گنو/لينوکس براي کاربران حرفه اي، يک جعبه ابزار کامل بشمار مي رود که در آن تمامي ابزارهاي موردنياز مانند برنامه هاي اينترنتي، ابزارهاي امنيتي مانند ابزارهاي آزمايش شبکه، ابزارهاي برنامه نويسي، هزاران صفحه وراهنما درآن پيدا خواهيد کرد. ابزارهايي که در اختيارتان قرار دارد چنان متنوع هستندکه مي توانيد %90 اطمينان داشته باشيد که پس از نصب آن به چيز ديگري نياز نخواهيد داشت.

 

ک) گنو/لينوکس:يکي از زيباترين دستاوردهاي بشري

گنو/لينوکس در سايه همکاري وتبادلات علمي هزاران نفر در سراسر جهان ايجاد شده و توسعه يافته است. اين همکاري چنان گسترده وزيبا بوده وهست، که به سيستم عامل کنو/لينوکس لقب«يکي از زيباترين دستاوردهاي همکاري جمعي بشر» داده شده است. فرهنگ حاکم در جامعه گنو/لينوکس و باز متن، فرهنگ کمک، اشتراک اطلاعات و تلاش براي بهبود هرچه بيشتر محصولات و«انجام هر کاي که از دستت برمي آيد »است. هرکس که مي خواهد با اين سيستم عامل کار کند، بايد تمامي ديدگاهها وعقايد قبلي خود را درباره نرم افزارها و سيستم عامل کنار گذاشته و با يک ديدگاه جديد وطرز فکر متحول شده وارد دنياي گنو/لينوکس شود, زيرا با فرهنگ حاکم متفاوتي روبرو خواهد بود. گنو/لينوکس نويد دهنده آزادي نرم افزاري است.

تفاوت بين سيستم هاي عامل لينوکس و ويندوز در چيست؟

پاسخ 1:

اين سؤالي است که بسته به اينکه در مورد چه جنبه اي از ويندوز يا لينوکس ميخواهيد بدانيد پاسخ هاي متفاوت زيادي وجود دارد. هر دو به سيستم عامل معروفند و دراين حالت هردو براي کار با نوع مشابه سخت افزاري طراحي شده اند و به سيستم هاي سازگار با IBM معروفند. تفاوتهاي متفاوتي در سطح فني وجود دارد ولي آنچه بايد بدانيد اين است که از جنبه يک کاربر چه تفاوتي دارد. به اين موضوع هر پاسخي مي دهم تا حدي ذهني جلوه مي کند.(کاربران انتظارات و ترجيح هاي متفاوتي از کامپيوتر خود دارند)؛ ولي نهايت سعي خود را مي کنم تا پاسخي بدهم که در کل مورد قبول جامعه تکنولوژي اطلاعات(IT) واقع شود.

ويندوز توسط ميکروسافت در سال 1983 معرفي گرديد و از اوايل قرن 19 سيستم عامل غالب موجود براي کامپيوتر بوده است. بدين صورت ميکرو سافت موفقيت بزرگ مالي بدست آورده و ويندوز سالهاي زياد و منابع مالي غير قابل تصوري براي تکميل تقاضاي بازار انبوه پيشِ رو داشته است. مجموعه قدرتمندي از جنبه ها در اينجا از مجموعه خيلي واضح رويارويي گام به گام وجود دارد. کار با کامپيوتر اولين بار تا رويارويي قدرتمند کامپيوتر و هر چيزي در اين بين(بر عکس لينوکس )بطور قابل ملاحظه اي صورت گرفت و کمي بعد در نيمه قرن 19 ، توزيعي معروف به Redhat کسب نمود و گرچه لينوکس بطور کاملاً پايدارتر ساخته شد، از بازار مشابه يا توسعه بودجه اي که ميکروسافت در پشت ويندوز بدست آورد، سودي نبرد. در واقع توسعه گران لينوکس بطور معمول بعنوان بنيان گـذاران منبع باز جنبش و حرکـت نرم افزار داراي اعتبار شدند که اين ايده اي است که بهتر است نرم افزار را از مشارکت آزاد منابع آن ساخت. درين فلسفه برنامه ريزان غالباَ وقت خود را صرف توسعه نرمافزاري مثل لينوکس بطور آزاد در اشکال اوليه خود موجود است. شرکتهايي مثل Redhat تنها از طريق دسته بندي لينوکس با مستند سازي چاپي، کاربرد نرم افزار اضافي و افسونگران Set up طراحي شده براي نصب ساده تر لينوکس و بسته بندي متعاقب آن پول به جيب مي زنند. حتي اگر چنين باشد، مقادير پولي که قادر به توليد از اين راه هستند تا حدي با ثروت ميکروسافت مقايسه مي شود. بدين خاطر، بازار يابي پشت لينوکس در مقايسه با بازاريابي ويندوز بسيار کوچک است و عدم قبول آن در بين در کاربران کمتر فني اينرا متجلي مي سازد. يک دليل بزرگ اين است که ويندوز رابطه خيلي عميقي با توليد کنندگان سخت افزار کامپيوتر بنا نهاده است و يقين دارد که تقريباً هر بار و محموله ي کامپيوتر با نصب ويندوز همراه است. آنها بايستي تقاضاي بيشتر کاربران پيشرفته کامپيوتر را ارضا نمايند و به آن مقداري زمان و پول اضافه کنند که ويندوز خود را قابل دسترسي براي اين کاربران مي نمايد و واضح است که چرا ويندوز از نظر قابليت دسترسي براي نخبگان، برتر در نظر گرفته مي شود.لينوکسِ رويارويي کاربر گرافيک(مخفف شده GUI ) آماده براي هر چيزي است که بتوانيد انجام دهيد و هميشه بيشتر از يک راه وجود دارد. در حقيقت يک انتقاد متداول از ويندوز آن است که بيشتر جنبه ها براي در طي سال ها در رأس يکديگر قرار گرفته که تجربه پيچيده و تودرتويي براي کاربر شده است.

برعکس بعضي ها که ممکن لينوکس را بيشتر کارآمد بدانند؛ در هر حال هنوز جنبه هاي برابر در ويندوز وجود دارد که لينوکس GUI آنرا ارايه نمي نمايد و کاربر مجبور به تايپ دستور العمل هاي متني درون خط فرمان يا پوسته مي باشد. درحاليکه که اکثر کاربران نيرو اينرا يک جمع در نظر مي گيرند، غير واقعي است که اينرا به کاربران نخبه کامپيوتر عر1ضه نمود و کاربران نخبه را بايد اين را حتماً به ذهن بسپارند در ذهن بسپارند. با وجود همه جيزهايي که گفته شد لينوکس هنوز بطور درخـشان در بعضي از نواحي که بنظر مي رسـد ويـندوز بطور مـداوم راه انـدازي مي شود، مي درخشد؛ بخاطر اينکه معماري مهم لينوکس خيلي پخته، پايدارتر و مطمئاً از ويندوز اسـت، لينوکس بطور مشخصي کمـتر صدمه مي بيند و فريز مي شـود ؛ و مي توان آنرا بطور مداوم بدون هيچ مشکلي براي ماهها يا حتي سالها بدون راه اندازي دوباره(Reboot) اجرا نمود. بعلاوه لينوکس دچار خدشه ايمني مثل ويندوزنيست و شانس شما در مورد قرار دادن ويروس، کرم يا اشکال ديگر نرم افزار يغماگر خيلي کمتر است وامتيازات پولي ومالي مثل ويندوز، لينوکس به سادگي درون سيستم عامل برتر در هر زمينه اي توسعه مي يابد.

آنگونه که امروزه پي برده اند، که هرکدام از آنها سود و زياني دارند. ويندوز در حد گسترده اي در هر جا قابل قبول واقع شـده است و به خود بعنوان يک کثـرت بي شمار GUI مي بالد و ميليونها بسته بندي نرم افزاري دارد که تحت عنوان آن اجرا مي شود. اما ديوانه وارتر است، کمتر ايمن است وبعضي اوقات ژرف وتوخالي است. ولي لينوکس استوار ونرم اجرا ميشود و براي اکثر افراد خط جريةان بيشتري دارد. اما آنچه کاربران فني آنرا خط جريان و نخبه مي دانند، ممکن است قصور ودر بعضي مواقع از دست دادن واضح و روشن تفسير گردد. همچنين اخيراً بسته بنـدي هـاي نرم افزاري کمتري براي آن موجود است گرچه اکثر آن نرم افزارهاي موجود، مجاني هستند. در اثر گذر زمان جامعه نرم افزاري براي لينوکس توسعه مي يابد.

اين تفاوت ها پژمرده مي شود واز بين مي رود ولي تا زمانيکه نيروي مالي قدرتمند و متحد کننده در پشت لينوکس قرار دارد، بنده بعنوان نويسنده فکر مي کنم مورد شک و ترديد است با هم پيش روند.

 

پاسخ 2:

لينوکس منبعي باز است و تحت GNU مجاني است. ويندوز توسط ميکروسافت توسعه مي يابد؛ در حاليکه توزيع کنندگان زيادي مثل Redhat و ماندارک و غيره دارد. لينوکس ايمن تر است و ويندوز نسبت به لينوکس در حالت ويروس و کرم ها ايمني کمتري دارد.

 

 

پاسخ3:

لينوکس توزيع کنندگان زيادي مثل redhat ، ماندارک،کورل وغيره دارد درحاليکه تنها توزيع کننده ويندوز ميکروسافت است. يک تفاوت عمده تر اين است که لينوکس هم باGNU و هم با حالت کنسول کار مي کند؛ ولي ويندوز تنها با GNU کار مي کند. لينوکس خاصيت چند کـاربره، جند وظـيفه اي، چند پردازشي و چند برنامه اي دارد.

 

پاسخ 4:

تفاوت هاي زيادي بين لينوکس و ويندوز وجود دارد؛ يکي از آنها اين است که تمام نسخه هاي لينوکس يکسان ومشابه نيست و توزيع کنندگان زيادي دارد؛ همگي مشابه هم هستند ولي کمي متفاوت تر اجرا مي شوند مثل روشي که نرم افزار نصب مي شود. آنها از بسته RPM استـفاده مي کنند که با مدير بسته بندي خود را نصـب مي کنند. من شخصاًاز gentoo استفاده مي کنم. سيستم نصب آن Portage نام داردو دستورات ساده اي دارد. يک بانک اطلاعات online دارد که تمام کاربر هاي جاري را ذخيره مي نمايد. براي نصـب چيزي که مي خواهـيد MP3 داشـته باشد، مي توانيد در S MP3 تايپ کنيد؛ درين صورت در بانک اطلاعاتي در شرح دسته بندي به دنبال MP3 مي گردد و به شما ليستي از دسته بندي هايي را مي گويد که در رشته پيدا شده است. مي توانيد به نصب آن وانمود کن. اطلاعات بيشتر در اين زمينه در

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
وجود دارد. من شخصاً لينوکس را ترجيح مي دهم زيرا بخاطر تمام مسائل و مشکلاتي که با ويندوز داشته ام حتي با نصب، مشکلات متفاوتي درنصب قبلي داشتم. مورد ديگر قابل ذکر آن است که توسعه گران لينوکس آنرا براي پول توسعه نمي دهند بلکه بعنوان سرگرمي اين کار را انجام مي دهند و ساختن کد بزرگ چيزي است که از آن لذت مي برند واقلام مفيدي که توسط عموم ساخته مي شود، خلق مي نمايند. شبکه گستردهاي از کانالهاي کنکاش و IRC اختصاص داده شده به لينوکس وجود دارد و مي توانيد راه حلي براي همه مشکلات را در آن پيدا کنيد. نصب لينوکس زمان بيشتري مي برد تا نصب ويندوز ولي اگر به وقت صرف شده بنگريد دو OS بدست مي آوريد. خواهيد ديد که زمان D را مي سازد.

 

پاسخ 5:

وقتي لينوکس با ويندوز مقايسه مي شود، ايمن تر است؛ درحاليکه در ويندوز فقط ايمني صرف عبور Password را داريم.

منبع انگليسي:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

منبع فارسي:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...