رفتن به مطلب

خرید مهمات از لشکر شکست خورده - این بار از نوع حق اختراع


ارسال های توصیه شده

خرید مهمات از لشکر شکست خورده - این بار از نوع حق اختراع

 

واحد خبر mobile.ir : نورتل -- کمپانی ورشکسته کانادایی که زمانی با 250 میلیارد دلار ارزش سهام و نزدیک به 90,000 کارمند از بزرگترین غول های صنعت مخابرات تلقی می شد -- در نظر دارد تا حق اختراع های خود را به مزایده گذارد.

 

کمپانی نورتل در اوایل سال 2009 فرم های مربوط به ورشکستگی را پر نمود و همان سال اعلام نمود که تمامی واحدهای تجاری خود را می فروشد و به کار خود پایان خواهد داد.

 

این کمپانی بیش از 4,000 حق اختراع را در تملک خود دارد که گفته می شود آنها را به 6 دسته تقسیم بندی نموده و می خواهد آنها را به بالاترین پیشنهاد دریافتی بفروشد. برخی کارشناسان ارزش این حق اختراع ها را در حدود 1 میلیارد دلار تخمین زده اند. اکثر این حق اختراع ها در ارتباط با گوشی های موبایل، کامپیوترهای شخصی، زیرساخت های بی سیم، بسترهای نسل سوم و چهارم تلفن همراه (3G و 4G)، شبکه، تبلیغات تحت وب و فناوری های صوتی است.

 

Nortel_Former_HQ.jpg

 

تصویر بالا: دفتر مرکزی سابق کمپانی نورتل

 

گمانه زنی ها حاکی از آن است که کمپانی های اپل و گوگل که از شرایط مالی بسیار مناسبی برخوردارند مترصد خرید حق اختراع های مرتبط با تلفن های همراه از کمپانی نورتل هستند. اپل و گوگل که در بازار تلفن همراه در مقابل کمپانی های کهنه کاری -- همچون نوکیا، موتورولا و ریسرچ این موشن -- تازه وارد محسوب می شوند بطور مستقیم یا غیر مستقیم درگیر نزاع های مرتبط با حق اختراع با دیگر کمپانی ها هستند و در صورت خرید حق اختراع های نورتل، علاوه بر امکان فروش لایسنس استفاده از آنها به کمپانی های دیگر می توانند از این حق اختراع ها به عنوان مهمات در جنگ های قانونی مرتبط با مالکیت معنوی بهره گیرند.

 

برخی از کارشناسان، کمپانی های ریسرچ این موشن (سازنده گوشی های بلک بری) و موتورولا را نیز در زمره خریداران احتمالی حق اختراع های نورتل قلمداد می کنند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...