رفتن به مطلب

مایکروسافت تبلت های جدید خودش را برای رقابت با آی پد معرفی می کند


ارسال های توصیه شده

تقریبا یک دهه پیش بیل گیتس ، مالک مایکروسافت نوع جدیدی از Computing را به دنیا ارائه داد : Tablet PC ها که عملکردی مشابه کامپیوتر ها دارند با کاغذ و مداد بصورت حسی .

 

بعد از آن ، مایکروسافت همواره در تلاش و تکاپو برای افزایش سود خود در اینگونه از دیوایس ها بوده است و تقریبا هر سال با معرفی یک محصول ، نرم افزار یا سیستم عامل جدید سعی در بهتر کردن جایگاه خود در کامپیوتر های لوحی Wondows-based کرده است .

 

ماه آینده در کنفرانس CES سال ۲۰۱۱ در لاس وگاس ، مایکروسافت قصد معرفی چند Slate یا تبلت لوحی که به نظر برای رقابت با آی پد اپل می باشد را دارد .بدون شک اپل در بازار تبلت ها پیشتاز است و کمپانی های بزرگ مثل سامسونگ ، HP ، دل و مایکروسافت رقابت سختی با اپل دارند .سال ۲۰۱۱ سال خوبی برای دنیای تبلت های می باشد همچنان که سال ۲۰۱۰ سال فوق العاده ای برای اسمارت فون ها بود .

 

براساس خبر افرادی نزدیک با مایکروسافت ، استیو بالمر رئیس فعلی این شرکت قصد معرفی چند دیوایس جدید در روی صحنه C.E.S دارد ، این دیوایس ها توسط سامسونگ و Dell ساخته می شوند .البته مایکروسافت هم مثل اپل قصد صحبت درباره ی محصولات جدید خود را تا هنگام معرفی رسمی ندارد و بالطبع شایعات پیرامون این محصولات تا ماه آینده باقی است .

 

طبق شایعات این تبلت مایکروسافت ساخت سامسونگ و در شکل و شمایلی مشابه با iPad اپل است اما نه به این باریکی .همچنین این دیوایس شامل یک کیبرد جدا و لوحی بصورت کشویی در پایین دستگاه برای تایپ آسان تر است .

 

طبق گفته اشخاصی که از نزدیک این دیوایس را دیده اند ، این تبلت در حالت landscape با ویندوز ۷ اجرا می شود ، اما زمانی که در portrait mode می باشد و کیبورد آن مخفی است یک اینترفیس لایه ای خواهد داشت .

 

مایکروسافت امیدوار است این تبلت های لوحی جایگزینی برای آی پد اپل باشند .شخصی که در طرح تبلت های مایکروسافت بوده است گفته که ” مایکروسافت اعتقاد دارد که یک بازار کلان وجود دارد برای افرادی که می خواهند لذت خواندن روزنامه و مجلات را با یک تبلت لوحی ببرند و همچنین با Word ، اکسل و پاورپوینت کار کنند ” .

 

همچنین این شخص گفته که مایکروسافت شرکای خود را تشویق به ساخت اپلیکیشن هایی به منظور استفاده از HTML5 برای این دیوایس ها کرده است ، و این اپلیکیشن ها در app store اپل به فروش نخواهند رسید و سعی مایکروسافت بر این است که این شرکت ها اپلیکیشن های خود را در روی وب سایت خود میزبانی کنند .ولی هنوز مشخص نیست که این اپلیکیشن ها برای C.E.S آماده خواهند بود یا هنوز در مرحله تولید هستند .

 

مایکروسافت زمان برای ساختن یک سیستم عامل جدید مخصوص تبلت ها را ندارد و باید انتظار دیدن ورژنی از ویندوز ۷ که بوسیله اضافه کردن پوسته ها و ابزارها شکیل شده است را داشته باشیم .البته اگر این شرکت قصد رقابت با اپل را داشته باشد واقعا باید تلاش بسیار برای ایجاد اینترفیسی در سطح اپل کند .

 

مایکروسافت هنوز در مرحله آپگرید از XP به ۷ است و نمی شود انتظار داشت که به این زودی ویندوز ۸ را منتشر کند .البته منابعی هم گفته اند که استیو بالمر تبلت هایی با Windows 8 معرفی خواهد کرد که اگر اینگونه باشد همگان غافلگیر خواهند شد !

 

منبع:ویز ویز.نت

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...