رفتن به مطلب

۷ سايت براي استفاده رايگان از درس‌هاي دانشگاهي


ارسال های توصیه شده

اينترنت يكي از ابزارهاي كم‌هزينه و ايده‌آل براي كساني است كه فرصت حضور در دانشگاه را نمي‌يابند يا از محتوا و نحوه ارائه دروس در دانشگاه‌هاي خود رضايت ندارند. اين افراد مي‌توانند براي يادگيري موضوعات مورد نياز خود از منابع متني، صوتي و تصويري كه در اينترنت پيدا مي‌كنند استفاده نمايند. اما يافتن اين منابع چندان هم آسان نيست.

در این تایپیک ۷ سايت اينترنتي را معرفي مي‌كنيم كه دروس دانشگاهي را به صورت آنلاين و رايگان در قالب‌هاي چندرسانه‌اي (اعم از متني، صوتي و تصويري) در اختيار افراد علاقه‌مند قرار مي‌دهند.

برخي از اين سايت‌ها تمامي منابع خود را كاملاً به صورت آنلاين براي مشاهده يا دانلود رايگان قرار داده‌اند و برخي نيز از شما مي‌خواهند كه كتاب مرجع درس مربوطه را خريداري كرده يا امانت بگيريد تا بتوانيد مطالب ارائه شده در كلاس آنلاين مربوطه را دنبال نماييد.

 

  1. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه MIT يكي از پيشگامان ارائه دروس به صورت آنلاين بوده و هنوز هم متنوع‌ترين و بهترين مجموعه كلاس‌هاي آنلاين را (در قالب طرح OCW) ارائه مي‌دهد كه به صورت رايگان از تمام دنيا قابل دسترسي است. كلاس‌هاي آنلاين MIT در واقع نسخه‌اي بايگاني‌شده از كلاس‌هاي واقعي اين دانشگاه هستند. براي استفاده بهتر از اين كلاس‌ها به شما توصيه مي‌شود كه كتاب‌هاي تخصصي مرجعي كه در هر يك از اين كلاس‌ها معرفي مي‌شود را تهيه نماييد تا در هنگام مشاهده‌ي فيلم درس‌هاي مربوطه از آنها استفاده كنيد .
  2. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه كارنگي‌ملون واقع در پيتزبورگ داراي مجموعه متنوعي از درس‌هاي آنلاين است. هرچند كه تنوع دروس ارائه‌شده در اين دانشگاه به پاي دانشگاه MIT نمي‌رسد اما بسياري از درس‌هاي اصلي و كليدي اين دانشگاه در قالب‌هاي مناسبي ارائه شده‌اند كه كاربر مي‌تواند به خوبي آنها را دنبال نمايد. تمامي دروس آنلاين اين دانشگاه با دروس كلاس‌هاي واقعي آن يكسانند و تنها تفاوت در آن است كه مدركي به شما داده نمي‌شود. همين.
  3. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه كاليفرنيا (بركلي) بهترين دروس خود را (در قالب‌هاي تصويري و صوتي) از طريق پخش اينترنتي در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است. متن دروس قابل مشاهده نيست اما تماشا يا گوش سپردن به مطالب كلاسي استادان برتر اين دانشگاه نيز خالي از لطف نيست.
  4. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه استانفورد بسياري از دروس خود را از با استفاده از iTunes و از طريق طرح iTunesU در اختيار شما قرار مي‌دهد. تنها نكته‌ي منفي اين مجموعه آن است كه حتماً براي گوش كردن به محتواي اين دروس بايد از iTunes استفاده كنيد.
  5. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه Tufts بر اساس طرح OCW اقدام به انتشار محتواي كامل دروس برخي از رشته‌هاي خود نموده است كه از مهم‌ترين آنها مي‌توان به دروس حوزه‌هاي پزشكي و دندان‌پزشكي اين دانشگاه اشاره نمود.
  6. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : دانشگاه Open واقع در انگلستان از طريق طرح LearningSpace محتواي دروس خود را در اختيار علاقه‌مندان قرار داده است. دروس آنلاين اين دانشگاه به خوبي طراحي شده و موضوعات متنوعي را در سطوح مختلف (از مبتدي تا پيشرفته) ارائه مي‌كنند.
  7. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
    : جانز هاپكينز يكي از دانشگاه‌هاي پزشكي معتبر در آمريكاست كه منتخبي از دروس خود را به صورت آنلاين در اختيار شما قرار مي‌دهد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...