رفتن به مطلب

سه ابزار مفید برای بررسی کیفیت حریم شخصی در فیس‌بوک


ارسال های توصیه شده

بسياري از افراد دوست ندارند اطلاعات شخصي آنها در فيس‌بوك را عموم كاربران اينترنت بتوانند مشاهده كنند. اما آيا مي‌دانيد چه اطلاعاتي از فيس‌بوك شما در معرض ديد عموم قرار دارد؟ ابزاري به نام

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
وجود دارد كه مي‌توانيد با مراجعه به آن، جواب اين سؤال را پيدا كنيد. اين سايت يك سايت بسيار ساده است كه به شما نشان مي‌دهد چه اطلاعاتي از فيس‌بوك شما را هر كاربر عادي اينترنت مي‌تواند مشاهده نمايد. كافي است در سمت راست صفحه، قسمتي از نام يا نام خانوادگي يا ايميل خود را وارد كرده و دكمه Find Users را بزنيد. سپس در نتايج جستجو، خودتان را پيدا كرده و روي آن كليك كنيد تا اطلاعات شما نمايش داده شود.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

براي اينكه اين بهتر بفهميد كه چه مشكلاتي ممكن است در اثر عدم تنظيم آگاهانه حريم شخصي در فيس‌بوك پيش بيايد، به سايت OpenBook برويد. در اين سايت مي‌توانيد به جستجو در جديدترين مطالبي كه افراد در حساب فيس‌بوك شخصي‌شان Update كرده‌اند بپردازيد. بسياري از اين افراد نمي‌دانستند كه با تنظيمات عادي فيس‌بوك، مطلب آنها را هر كسي در اينترنت (و نه فقط دوستانشان) مي‌تواند بخواند.

مثال‌هاي جالبي در اين سايت وجود دارد. تصور كنيد كه در فيس‌بوكتان گفته‌ايد از رئيسم متنفرم؛ غافل از اينكه تنظيمات فيس‌بوك شما اين اجازه را به هر كسي حتي به رئيس شما مي‌دهد تا مطلب شما را بخوانند. بنابراين دفعه‌ي بعد كه مي‌خواهيد مطلبي در فيس‌بوك بنويسيد، ياد OpenBook هم باشيد و تنظيمات حريم شخصي خود را به هيچ وجه در حالت پيش‌فرض نگذاريد تا رئيستان نفهمد از او متنفريد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

براي كسب اطلاعات بيشتر در مورد تنظيمات حريم شخصي در فيس‌بوك به

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
مراجعه نماييد. شايد بيشتر شما هم مثل من حوصله‌ي خواندن لينك بالا را نداشته باشيد. از طرفي، تنظيمات حريم شخصي فيس‌بوك هم روز به روز در حال تغيير است. بنابراين چكار كنيم كه تنظيمات ما هميشه مناسب باشند؟

تغييرات مداومي كه فيس‌بوك هر چند روز يك بار در تنظيمات امنيتي و حريم شخصي انجام مي‌دهد، باعث شده است كه اين تنظيمات تا حد زيادي از چشم كاربران معمولي پنهان بمانند و در نتيجه بطور ناآگاهانه احتمالاً بخشي از اطلاعات شخصي خود را در معرض ديد غريبه‌ها قرار دهند. ابزار كوچكي به نام Reclaim Privacy وجود دارد كه فقط با يك كليك، تنظيمات مربوط به حريم شخصي شما در فيس‌بوك را بررسي كرده و پيشنهادهاي مفيدي براي تنظيم مناسب آنها به شما مي‌دهد.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

براي استفاده از اين ابزار، ابتدا به سايت

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
رفته و بوكمارك سياه‌رنگ «Scan for Privacy» را كشيده و روي نوار بوكمارك‌هاي فايرفاكس خود بياندازيد (يا اگر از اينترنت اكسپلورر استفاده مي‌كنيد، روي اين بوكمارك راست‌كليك كرده و Add to Favorite را بزنيد). حالا شما ابزار مورد نياز را در اختيار داريد. اكنون كافي است به
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
خود در فيس‌بوك برويد و وقتي كه صفحه مربوطه كاملاً بالا آمد، دكمه‌اي كه قبلاً بوكمارك (يا Favorite) كرده بوديد را بزنيد. چند لحظه صبر كنيد تا اين ابزار، تنظيمات حريم شخصي شما را بررسي كرده و ايراداتي كه وجود دارد را به شما گزارش نمايد. استفاده از اين ابزار كاملاً رايگان بوده و نياز به هيچ‌گونه ثبت‌نامي هم ندارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...