رفتن به مطلب

افزایش سرعت بالا آمدن کامپیوتر بدون تأثیر منفی بر عملکرد


ارسال های توصیه شده

معمولاً اولين كاري كه اكثر ما صبح‌ها انجام مي‌دهيم روشن كردن كامپيوتر براي استفاده از آن است. اگر شما هم مثل من از سيستم عامل ويندوز استفاده مي‌كنيد احتمالاً از مدت‌زمان نسبتاً طولاني بالا آمدن كامپيوترتان راضي نيستيد. شايد شما هم مثل من راهي براي كم كردن اين زمان پيدا كرده‌ايد. اكثر ما از hibernate كردن براي كاهش زمان بالا آمدن كامپيوتر استفاده مي‌كنيم. اما اين روش مشكلاتي به همراه دارد كه مهم‌ترين آن اثرات منفي بر عملكرد ويندوز است. طوري كه هر از چندگاه يكبار مجبور مي‌شويد كامپيوترتان را restart كنيد.

نرم‌افزاري كه امروز معرفي مي‌كنم،

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
است. نسخه‌ي قابل حمل اين نرم‌افزار (بدون نياز به نصب) را مي‌توانيد از اين
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
هم دانلود كنيد.

روش كار در اين نرم‌افزار كم‌حجم و رايگان، به اين صورت است كه ابتدا كامپيوتر را restart و سپس آن را hibernate (يا اگر شما بخواهيد standby) مي‌كند. نكته هوشمندانه‌اي در اينجا وجود دارد و آن اين است كه: ما هيچوقت منتظر نمي‌مانيم تا كامپيوترمان خاموش شود ولي هميشه مجبوريم منتظر بمانيم تا كامپيوترمان روشن شود! كاري كه اين نرم‌افزار مي‌كند، كم كردن از بخش دوم و افزودن به بخش اول است. به همين سادگي . بدين ترتيب، بدون اينكه hibernate كردن كامپيوتر بر عملكرد سيستمتان اثر منفي بگذارد مي‌توانيد سرعت بالا آمدن كامپيوترتان را با hibernate كردن افزايش دهيد! حتماً امتحان كنيد.

mainq.png

البته خودتان هم مي‌توانيد به صورت دستي اينكار را انجام بدهيد؛ يعني هر بار كه كارتان با كامپيوتر تمام مي‌شود، كامپيوتر را restart كنيد و صبر كنيد تا بالا بيايد و بعد، بلافاصله بعد از بالا آمدن، آن را hibernate كنيد اما به نظر كلاً نقض غرض مي‌شود! اما Boot Snooze اينكار را به صورت خودكار براي شما انجام مي‌دهد. كافي است هنگامي كه مي‌خواهيد كامپيوتر خود را خاموش كنيد نرم‌افزار Boot Snooze را اجرا كرده و دكمه‌ي Restart Then Hibernate يا Restart Then Standby را كليك كنيد.

 

منبع: تفريح‌وار هر روز يك نوشتار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...