رفتن به مطلب

براي يافتن سريع فايل يا فولدر در يك پنجره ويندوز چكار كنيم؟


ارسال های توصیه شده

اگر از كاربران ويندوز باشيد، حتماً با اكسپلورر ويندوز آشنا هستيد (يعني همان نرم‌افزاري كه فايل‌ها و فولدرهاي كامپيوترتان را نشان مي‌دهد). شرايطي را تصور كنيد كه يك پنجره در اكسپلورر ويندوز با تعداد زيادي فايل و فولدر در درون آن، پيش روي شما قرار دارد و مي‌خواهيد به سرعت يك فايل يا فولدر كه بخشي از نام آن را مي‌دانيد در اين ميان پيدا كنيد. چند راه براي اينكار وجود دارد.

 

روش ساده:

در صورتي كه ابتداي نام فايل يا فولدر مطلوب خود را مي‌دانيد، خيلي راحت شروع به تايپ كردن آن كنيد. اگر دقت كنيد، همراه با تايپ كردن شما، فايل يا فولدري كه بيشترين تطابق را با آنچه تا كنون تايپ كرده‌ايد دارد انتخاب شده و پررنگ مي‌شود.

با استفاده از نرم‌افزار:

در صورتي كه بخشي از نام فايل يا فولدر دلخواه را مي‌دانيد، مي‌توانيد از

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
) كه يك نرم‌افزار ۹۸۸ كيلوبايتي قابل نصب بر روي ويندوزهاي XP، ويستا و ۷ مي‌باشد (با ويندوزهاي ۶۴ بيتي هم سازگار است). ابتدا اين نرم‌افزار را دانلود، نصب و اجرا كنيد. با اين كار، اين نرم‌افزار همواره در پس‌زمينه‌ي كامپيوتر شما در حال اجرا مي‌ماند و هر بار هم كه كامپيوتر را روشن مي‌كنيد در پس‌زمينه اجرا مي‌شود. به شكل زير مي‌توانيد از نرم‌افزار استفاده كنيد: استفاده كنيد )

 

همانطور كه اكسپلورر ويندوز روبروي شماست، دكمه Win + W را بزنيد. يك جعبه كوچك و زيبا در گوشه سمت راست پايين صفحه نمايش داده مي‌شود. هيچ نيازي به موس يا حركت دادن اضافي دستتان نيست! به تايپتان ادامه بدهيد. هر قسمتي از نام فايل يا فولدري كه مي‌خواهيد تايپ كنيد (كه در اين جعبه كوچك هم تايپ مي‌شود؛ بر خلاف روش اول كه نمي‌توانستيد ببينيد چه چيزي تا به حال تايپ كرده‌ايد). همراه با تايپ كردن شما، فايل يا فولدري كه بيشترين تطابق را با آنچه تا كنون تايپ كرده‌ايد (چه ابتداي نام باشد يا اواسط يا اواخر آن) دارد انتخاب شده و پررنگ مي‌شود.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

اين روش، قابليت استفاده در پنجره‌هاي Open/Save را نيز دارد. يعني مثلاً اگر فايرفاكس را باز كرده‌ايد و مي‌خواهيد صفحه‌اي را Save كنيد يا مثلاً اگر نرم‌افزار آكروبات را باز كرده‌ايد و مي‌خواهيد فايلي را از جايي Open كنيد و انواع نرم‌افزارهاي ديگري كه از Open/Save استفاده مي‌كنند.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

آموزش تصويري نحوه استفاده از اين نرم‌افزار را مي‌توانيد از سايت ارائه‌دهنده‌ي نرم‌افزار

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
.

اين نرم‌افزار چند قابليت خوب ديگر هم دارد كه مي‌تواند جايگزين چند نرم‌افزار ديگر شود:

 

  1. دكمه Ctrl + Shift + H را بزنيد؛ با اين كار، فايل‌ها يا فولدرهاي مخفي كامپيوتر نشان داده مي‌شوند يا اگر قبلاً نشان داده شده باشند، مخفي مي‌شوند. (مطلب مربوطه: نشان دادن و مخفی کردن فایل‌ها و فولدرهای مخفی یا پسوند فایل‌ها با یک کلیک)
  2. دكمه Ctrl + Shift + T؛ با اين كار، پسوند فايل‌هاي شما نشان داده مي‌شوند يا اگر قبلاً مخفي نباشند، اين پسوندها مخفي مي‌شوند. (مطلب مربوطه: نشان دادن و مخفی کردن فایل‌ها و فولدرهای مخفی یا پسوند فایل‌ها با یک کلیک)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...