رفتن به مطلب

بازدیدهای دوره ای در پمپ های سانتریفیوژ


ارسال های توصیه شده

برای افزایش طول عمرو آگاهی ازوضعیت عملکرد پمپ بایستی برخی ازپارامترها بصورتمتناوب کنترل شود . ثبت این پارامترها کمک زیادی به آگاهی از شرایط پمپاژ در طول یک بازه زمانی می کند . اپراتور پمپ با توجه به حساسیت طرح بازه زمانی مناسب برای کنترل را تعیین می کند .

این پارامترها عبارتند از :

1- توان ( آمپر ) مصرفی :

بطور معمول ساده ترین و یکی از مهمترین پارامترهای قابل اندازه گیری توان است که می توان از روی تابلوی پمپ یا به کمک یک آمپرمتر انبری اندازه گیری شود .

2- فشار مکش پمپ :

که با فشار سنج اندازه گیری می شود و برای محاسبه هد تولدید پمپ و اطمینان از فشار کافی مکش پمپ مورد استفاده قرار می گیرد در صورتیکه فشار مکش پمپ کافی نباشد کاویتاسیون اتفاق می افتد .

3- فشار رانش پمپ :

که با فشار سنج اندازه گیری می شود . برای عملکرد صحیح فشار سنج نصب آب باید به دقت انجام شود . فشار سنج باید در مرکز لوله و بصورت عمود بر لوله نصب شود باید توجه داشت در مکانهایی که احتمال تجمع حباب های هوا یا ته نشین شدن رسوبات وجود دارد فشار سنج نصب نگردد .

4- دبی پمپ :

اندازه گیری مقدار دبی پمپ نسبتاً مشکل است با اینحال اطلاع از مقدار آن به درک شرایط پمپ کمک می کند . اندازه گیری دبی پمپ می تواند به کمک کنتور یا فلوترهای اولتراسونیک انجام شود .

5- کنترل مقدار صدا و ارتعاشات پمپ :

بسیاری از مشکلات معمول در پمپ ها در شروع باعث تغییراتی در صدا و لرزش می شوند . این مساله عاملی است که در صورت دقت اپراتور می تواند از بروز ایرادات عمده و صدمه در پمپ جلوگیری نماید .

6- کنترل نشتی از پمپ و اتصالات :

نشتی از پمپ معمولا به علت آسیب دیدگی سیل مکانیکی است . اپراتور باید در هر بار بازدید از عدم وجود چکه و نشتی در پمپ و لوله ها اطمینان حاصل نماید . در صورتی که پمپ از پکینگ برای آب بندی استفاده می کند مقدار مجاز نشتی حتماً باید وجود داشته باشد .

7- مشخصات سیال خروجی از نظر دما و ذرات :

باید مطمئن شد سیال داخل پمپ برای پمپ مناسب است . برای این منظور کیفیت این سیال از نظر دما مقدار ذرات معلق ، ph ، کلر ، خورندگی و ... باید کنترل شود .

8- کنترل دمای محفظه بیرینگ :

عوامل متعددی از جمله ناهمراستایی شفت پمپ و موتور ، نیروهای هیدرولیکی شعاعی و محوری ، کاویتاسیون ، خمش شفت و ... باعث افزایش دمای بیرینگ و خرابی سریع آن می شود .

9- کنترل سطح مایع در مخازن :

سطح مایع در منابع مکش و رانش و در مخازن جانبی ( در صورت وجود ) کنترل می شود تا باعث اختلال در امر پمپاژ نشود .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...