رفتن به مطلب

فوايد صرف شام با خانواده


ارسال های توصیه شده

فوايد صرف شام با خانواده

ارتباط بهتر و سلامت بيشتر از فوايد صرف شام با خانواده است.

 

اكثر نوجوانان و گاهي اوقات والدين صرف شام با خانواده را قديمي و از مد افتاده مي دانند. آنها معتقدند به جاي اين كه كنار والدين خشك و رسمي بنشينيم و يا خواهر يا برادر كوچكتر خود را اذيت كنيم، ترجيح مي‌دهيم در اتاق‌ خود و به تنهايي شام را صرف كنيم.

 

امروزه در عصر تكنولوژي وقتي اكثر نوجوانان از لپ‌تاپ، تلفن همراه و تلويزيون استفاده مي‌كنند برايشان سخت است كه آن‌ها را حتي براي مدتي كوتاه رها كنند.

 

محققان در تحقيقي، پاسخ‌هاي كودكاني كه كمتر از سه بار در هفته شام را با خانواده صرف مي كنند را با كودكاني كه پنج بار و يا بيشتر در هفته شام را با خانواده خود مي‌خوردند مقايسه كردند و اين نتيجه حاصل شد كه كودكاني كه به دفعات بيشترشام را با خانواده صرف مي‌كنند نسبت به گروه ديگر، بسيار كمتر تمايل دارند از مواد مخدر استفاده كنند.

 

اكثر آنها گفته‌اند که والدين آنها به داشتن چنين كودكاني افتخار مي‌كنند و كمتر گزارش شده بين اعضاي خانواده آنها تنش وجود دارد.

 

علاوه بر آن در اين گزارش از آنها پرسيده شده اگر با مشكل جدي در زندگي مواجه شوند براي حل آن بيشتر نزد چه كساني مي‌روند و آنها پاسخ داده‌اند نزد والدين مي‌رويم.

 

كارشناسان معتقدند ديدار منظم بين والدين و كودكان، برقراري ارتباط را آسان مي سازد كه به نوبه خود كمك مي‌كند والدين نظارت بهتري بر كودكانشان داشته باشند و آنها را بهتر راهنمايي كنند.

زمان صرف يك وعده غذا بهترين فرصت است تا افراد خانواده با يكديگر ارتباط برقرار كنند.

__________________

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...