رفتن به مطلب

وجود2 ميليون شماره غيرفعال تلفن همراه در كشور


ارسال های توصیه شده

وجود2 ميليون شماره غيرفعال تلفن همراه در كشور

 

به گفته مدير عامل مخابرات ايران بر اساس آمار، در بخش تلفن ثابت نزديک به 25 ميليون مشترک وجود دارد و در تلفن همراه نيز با توجه به سقف پروانه‌اي که شرکت مخابرات دارد، مي‌توانيم تا 38 ميليون سيم‌کارت در اين زمينه واگذار کنيم که هم اکنون نزديک به 37 ميليون سيم‌کارت در کشور واگذار شده است.

 

صابر فيضي در گفت‌وگو با خبرنگار ارتباطات خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه نزديک به 2 ميليون شماره غير فعال نيز در تلفن همراه وجود دارد، ابراز کرد: کشور ما از نظر هزينه ارتباطات در دنيا از بين 107 کشور جهان، از نظر ارزاني در رتبه 104 قرار دارد و وقتي اين رقم به ترتيب قرار مي‌گيرد، مشخص مي‌شود که پايين‌ترين قيمت را در اين زمينه در منطقه داريم.

 

وي ادامه داد: تنها در بحث ارتباطات اينترنت به دليل نبود بسترهاي محتوا در داخل کشور، مقداري قيمت بالاست. هم‌چنين از نظر ارائه سرويس‌هاي تلفن همراه و تلفن ثابت پايين‌ترين سطح قيمت را در منطقه و جهان داريم.

 

اين مقام مسوول در زمينه سرويس‌هاي جديد همراه اول براي کسب جايگاه در فضاي رقابتي، بيان کرد: اخيراً سرويس ارزش افزوده‌اي براي تلفن‌هاي ثابت و سيار مدنظر داريم که به تدريج در کشور مطرح خواهد شد.

 

به گفته او هم‌اکنون يک طرح بزرگ را در ارتباطات سيار تحت عنوان موبايل بانکينگ مطرح کرده‌ايم؛ به گونه‌اي که بر اساس اين طرح، مي‌توان حسابي داشت و از آن حساب خريد کرد و به حساب ديگران نيز پول واريز كرد. اين طرح يکي از سرويس‌هايي است که اخيراً مطرح شده و به تدريج در کشور عرضه خواهد شد.

 

مدير عامل شرکت مخابرات ايران، با بيان اين که پوشش جاده‌اي ارتباطات استاندارد تعريف شده‌اي دارد، گفت: هم‌اکنون پوشش جاده‌هاي اصلي کشور توسط اين شرکت به صورت 100 درصد است. البته نقاط محدودي نيز وجود دارد که به دليل برخي مشکلات، نمي‌توان آن مناطق را تامين كرد.

 

او گفت: امسال پوشش ارتباطي در جاده‌هاي ريلي نيز نهايي مي‌شود و بحث جاده‌هاي بين فرمانداري‌ها نيز امسال برنامه‌ريزي شده و تکميل خواهد شد. در پوشش روستايي و محله‌هاي توريستي هم برنامه‌ريزي 3 ساله صورت گرفته است.

 

فيضي با بيان اينکه دولت الکترونيک بر اساس بستر اينترانت در کشور ايجاد شده است، تاكيد كرد: با مصوباتي که دولت و مجلس در اين زمينه داشته‌اند، تمامي نهادها و سازمان‌هاي عمومي دولتي مکلف شدند که به بستر اينترانت ايجاد شده، ارائه سرويس کنند. در اين راستا شرکت مخابرات نيز در داخل استان‌ها آمادگي دارد که به تمامي سازمان‌ها و نهادها به‌صورت مستقيم ارايه سرويس کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...