Matin H-d 18147 ارسال شده در 8 اسفند، 2010 یک دانشمند هندی یک کلیه مصنوعی را ایجاد کرده است که می تواند به ارگانیسم پیوند زده شود و بدون باتری تا 10 سال عمل کند. راسخون: "شوو روی" دانشمند هندی که در دانشگاه کالیفرنیا کار می کند این کلیه مصنوعی را ابداع کرده است. این کلیه قابل پیوند تاکنون در لابراتوار و بر روی پستانداران کوچک آزمایش شده است. این اندام مصنوعی با استفاده از میکرودستگاههای پزشکی زیستی ساخته شده و اکنون درخواست آزمایش فاز 1 بالینی بر روی انسان را ارائه کرده است. این کلیه، دستگاهی به بزرگی یک فنجان قهوه است که می تواند عملکردهای اصلی مثل *****کردن مواد سمی، تنظیم فشار خون و تولید ویتامین D را انجام دهد. براساس گزارش TopNews United States، این دستگاه در تفاوت با "پیس میکرها" بدون باتری عمل می کند و می تواند حداقل تا 10 سال به عملکرد خود ادامه دهد. به گفته این محقق، کلیه مصنوعی با سایر بافتها تماس نزدیک برقرار نمی کند و در آن خطر رد پیوند وجود ندارد. درصورتیکه این کلیه با موفقیت از آزمایشات عبور کند یک اختراع مفید برای میلیونها بیماری خواهد بود که زندگی آنها به دیالیز وابسته است. 2
baybak 4434 ارسال شده در 8 اسفند، 2010 هندی نبود اون من بودم.... فکر کنم دیگه انسان مصنوعی هم بوجود بیاد... 1
Ehsan 112349 ارسال شده در 8 اسفند، 2010 خدا کنه طرحش عملی بشه. چون من از نزدیک با آدم های دیالیزی برخورد داشتم،واقعا زجر میکشند در طول زندگی....... 2
ارسال های توصیه شده