رفتن به مطلب

کنترل تطبیقی حرکت - (Adaptive Cruise Control (ACC


ارسال های توصیه شده

در نمونه های قدیمی این نوع سیستم کنترل ، خودرو فقط در سرعت انتخاب شده راننده نگه داشته می شد و راننده آنرا در حالت فعال و یا غیرفعال قرار می داد.

در هنگام افزایش ترافیک امکان رانندگی با سرعت ثابت کمتر می شود و راننده باید سرعت خود را با توجه به تغییر شرایط ترافیکی جاده عوض کند. همین امر باعث شده است این سیستم در مناطق اروپایی کمتر مورد استقبال قرار گیرد.

سیستم جدید ACC راننده را در حالت آسوده و ریلکس قرار داده و با آلارم دادن در زمان مناسب امکان تصادف را کاهش می دهد.

این سیستم می تواند خودروهایی را که در جلو تردد می کنند تشخیص داده و سرعت آنها را تعین نماید و بطور اتوماتیک فاصله مناسب را با آن خودروها از طریق ترمز گرفتن و یا افزایش سرعت حفظ می کند.

lidar-tech1.jpg

رانندگان می توانند فاصله مناسب و قانونی با خودروی جلو را انتخاب نمایند .

از آنجائیکه کاهش سرعتی که از طریق ACC انجام می شود کاملا کافی نیست بنابراین به راننده اعلام می شود که بصورت دستی نیز سرعت را کاهش دهد.

رانندگان در همه لحظات در این حالت کنترل شده خودروی خود باقی می مانند مگر اینکه سیستم را خاموش نمایند.

به دلایل ایمنی حداکثر میزان ترمز تعریف شده در این سیستم تا 4/1 حداکثر ترمز خودروست.

در سنسور این سیستم از تکنولوژی اندازه گیری نوری – الکترونیکی برای سنجش زمان عبور نور استفاده شده است ، با این متد ، زمانی که مورد نیاز است تا نور فاصله مشخصی را طی کند اندازه گیری شده است و بعد از انتقال اشعه نور ، سیکنال بازگشتی ثبت می شود.

کارایی تکنولوژی LIDAR با تکنولوژی رادار قابل مقایسه است ولی قیمت مناسبتری دارد.

این سنسور بدون محدودیت و حساسیت به خاک – مه و ... می تواند کار کند.

کاربرد اولین سری از این سیستم ها با نام Hella LIDAR-ACC system در سال 2006 بوده است

مشخصات تکنیکی آن به شرح زیر است:

lidar-tech2.jpg

سیما زینی - TTIC

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...