Mohammad Aref 120451 اشتراک گذاری ارسال شده در 14 آذر، ۱۳۸۹ حسابداری مالی همواره با آگاهی کامل تصمیم گیری کنید اطلاعات مالی مهمترین اطلاعاتی هستند که مدیران برای تصمیم گیری به آن نیاز دارند. هر چه این اطلاعات دقیق تر و به هنگام تر باشند، مدیران می توانند تصمیمات مناسب تری را اتخاذ نمایند. حسابداری مالی تامین اطلاعات برای تصمیم گیری های اقتصادی را انجام میدهد و امکان استفاده بهینه از منابع سازمان را فراهم می آورد. از سویی ارائه تحلیل های هوشمند این سیستم امکان ارزیابی واحد های تجاری را میسر ساخته است. برخی از مزایا ارائه تحلیل های پیشرفته با نگاه همه جانبه برای مدیران جهت تصمیم گیری جمعآوري بموقع و سریع نتايج مالي عمليات و فعاليتهاي اقتصادي سازمان ارائه آسان و بموقع گزارش های قانونی و مالیاتی تهیه صورت های مالی اساسی (صورتحساب سود و زیان، تراز نامه و ...) مطابق استاندارد ایجاد یکپارچگی در کلیه سطوح سازمان با دريافت، طبقهبندي، جمعبندي اطلاعات مالي ساير سيستمها همچون حسابداري انبار، فروش، حقوق و بهاي تمام شده طراحی گزارش های پیشرفته به صورت دلخواه امکان مشاهده گزارش های مالی برای مدیران به صورت کاملا امن از طریق اینترنت پشتیبانی از زبان های فارسی و انگلیسی قابلیت دریافت حسابها و اسناد به دو زبان مختلف به صورت همزمان 10-افزایش امنیت برای حفاظت از اطلاعات مالی و جلوگیری از سوء استفاده های احتمالی اطلاعات کامل این سیستم شامل کارکرد ها و قابلیت ها در سی دی پیوست وجود دارد. کارکردها و ویژگی ها مدیریت دوره های مالی و دریافت کدینگ حسابها (گروه حساب/ حساب کل/ حساب معین/ تفصیلی، مراکز و پروژه با تعداد سطوح نامحدود) تنظیم صورتهای مالی اساسی (ترازنامه، سود و زیان) بر حسب سازمان تنظیم جریان کار و روند تایید اسناد حسابداری گزارشات پیشرفته مدیریتی و تحلیل حسابها گزارشات مورد نیاز مراجع مالیاتی و قانونی عملیات پایان سال و بستن حسابها تصاویری از نرم افزار برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام اطلاعات پايه امكان تعريف انواع حسابهاي بانكي امكان تعريف دسته چك امكان تعريف انواع دريافت و پرداخت (به صورت نقدي، حواله، چك، ساير اوراق بهادار و...) امكان تعريف سرفصل حسابها بر مبناي دستورالعمل وزارت امور اقتصادي و دارايي امكان تعريف انواع فصول، مواد و رديفهاي هزينه امكان تعريف فعاليتها، محصولات و خدمات توليدي امكان تعريف طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي و پروژههاي مربوط به آنها امكان تعريف اموال امكان تعريف مراكز با طبقهبندي متفاوت عمليات اصلي ثبت و به روزرساني اطلاعات (حسابداري مالي، دريافت و پرداخت): امكان صدور سند حسابداري به صورت مكانيزه در بخشهاي مختلف و به تفكيك انواع اعتبارات (فعاليتهاي جاري، هزينههاي سرمايهاي و طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي) انجام عمليات صدور چك پس از تأييد ذيحساب به صورت مكانيزه انجام عمليات بستن حسابها و افتتاحيه و اختتاميه به صورت اتوماتيك امكان بررسي تعهد اعتبار در رابطه با قراردادها قبل از پرداخت انجام عمليات مربوط به تفريغ بودجه امكان ثبت، بررسي، تأييد، تصويب، دستور پرداخت و درخواست وجه براي پيشپرداختها امكان ثبت، بررسي، تأييد، تصويب، دستور پرداخت و درخواست وجه براي عليالحسابها امكان ثبت، بررسي و برگشت درخواست تعهد اعتبار امكان ورود اسناد به تاريخهاي مختلف و مرتبنمودن اسناد بر اساس تاريخ امكان قطعيكردن اسناد در مقاطع مختلف تاريخ توسط كاربران امكان اعلام لحظهاي وضعيت اسناد به منظور پيگيري (اسناد دريافتني، پرداختني و واگذارشده) امكان اعلام لحظهاي موجودي نقد و بانك امكان ورود اطلاعات صورتحساب بانك (به صورت مكانيزه يا دستي) و كنترل صحت آن امكان كنترل و پيگيري عمليات مربوط به چكهاي برگشتي امكان ثبت عمليات واگذاري، وصول، تمديد تاريخ، استرداد و خرجكردن اسناد سررسيددار امكان ثبت و بررسي درخواست افتتاح، انسداد و تغيير تنخواهگردان امكان تخصيص تنخواه به كارپرداز امكان ثبت هزينه و مشخصات كالاهاي خريداريشده از تنخواهگردان امكان ثبت هزينهها به تفكيك فصول، مواد و رديفهاي هزينه امكان ورود اطلاعات سند به صورت يادداشت ـ در صورتي كه اطلاعات سند كامل نباشد ـ و اينكه بتوان پس از تكميل و كنترل نهايي، آن را به سند تبديل نمود. امكان استرداد چك و ساير اوراق بهادار دريافتي و پرداختي امكان تسويه اوراق بهادار دريافتي و پرداختي امكان تعيين قراردادهاي تسهيلات بانكي و تعداد اقساط پرداختي، ميزان هر قسط و نحوة پرداخت اقساط امكان انتقال مكانيزه موجودي و اوراق بهادار به سال مالي جديد امكان تنظيم دستور پرداخت و صدور چك از ساير سيستمها تعيين بهاي تمامشده فعاليتها در سطوح مختلف: ـ محاسبه قيمت تمامشده هر يك از محصولات و خدمات به تفكيك فصول، مواد و رديفهاي هزينه محاسبه قيمت تمامشده داراييهاي در جريان تكميل به تفكيك فصول، مواد و رديفهاي هزينه محاسبه قيمت تمامشده طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي به تفكيك پروژههاي آنها، به تفكيك فصول، مواد و رديفهاي هزينه و به تفكيك منابع تأمين اعتبار محاسبة هزينههاي پرسنلي و ساير پرداختيهاي مستقيم به كاركنان در فعاليت مربوط محاسبه هزينة لوازم مصرفشدني در فعاليت مربوط محاسبه هزينة لوازم مصرفنشدني در فعاليت مربوط محاسبة هزينههاي سربار يا غيرمستقيم اجراي فعاليتها (سرشكنكردن هزينههاي پشتيباني، اياب و ذهاب، رستوران، سوخت، آب، برق، تلفن، كمكهاي رفاهي و...) در فعاليت مربوط محاسبه هزينههاي مطالعاتي محاسبه هزينههاي فعاليتهاي هر واحد سازمان محاسبه هزينهها به تفكيك معاونت محاسبه هزينهها به تفكيك فرد محاسبه ميانگين پرداختي سازمان به افراد در سال امكانات جستجو و بررسي: امكان طبقهبندي اسناد و جستجوي اسناد امكان دسترسي به پرونده سرفصل حسابها و ايجاد سرفصلهاي جديد امكان بررسي حسابهاي سالهاي مختلف و دسترسي به سطوح مختلف حسابها و ريزگردش آنها امكان شناسايي اسنادي كه از ساير سيستمها ارسال شدهاند و جلوگيري از اعمال تغيير در آنها امكان جستجوي پويا بر اساس پارامترهاي مختلف گزارشها: امكان ارائه دفاتر قانوني شامل روزنامه، كل و معين در محدوده چند سال مالي امكان ارائه گزارشهاي مالي مفصل، به تفكيك انواع اعتبارات، فصول، مواد و رديفهاي هزينه، اعتبارات خارج از شمول، مقادير مطلق و درصد امكان ارائه گزارشهاي مديريتي امكان ارائه گزارشهاي مالي كارشناسي و مديريتي و مقايسه آنها در طي سالهاي مختلف امكان ارائه گزارشها با توجه به طراحي كاربر امكان ارائه گزارشهاي مديريتي با استفاده از گرافيك نمودارهاي آماري امكان تهيه صورت مغايرات بانكي امكان تهيه نمودارهاي متنوع از حسابها و مقايسه اطلاعات سالها و يا ماههاي مختلف يك سال مالي امكان تنظيم گزارش وضعيت تعهدات پرداخت و دريافت (معوقه، جاري و آتي) امكان ارائه گزارش از گردش حسابها و اسناد حسابداري امكان ارائه گزارش ترازهاي ساده و تحليلي ماهانه در سطوح مختلف حساب امكان ارائه گزارش از حسابهاي ريالي و تعدادي به صورت تراز و گردش حساب امكان ارائه گزارش از دريافتها برحسب پرداختكنندگان و موارد دريافت امكان ارائه گزارش از پرداختها برحسب دريافتكنندگان و موارد پرداخت امكان ارائه گزارش هزينههاي مطالعاتي و پشتيباني به تفكيك واحدها امكان محاسبه نسبتهاي مالي و مقايسه آن با مقادير استاندارد صنعت امكان ارائه گزارش از وضعيت مالي و پيشرفت فيزيكي هر يك از طرحهاي تملك داراييهاي سرمايهاي و داراييهاي در جريان تكميل به تفكيك پروژهها، فصول، مواد و رديفهاي هزينه، منابع تأمين اعتبار و محل اجرا امكان ارائه گزارش از وضعيت قراردادها (خريد و فروش) شامل اطلاعات مربوط به پيمانكار، پيشپرداخت، عليالحساب، تضمينها، هزينههاي قطعي، انواع كسور و ميزان آنها، ميزان جرايم و پيشرفت كار امكان ارائه گزارش از وضعيت اعتبارات اسنادي ارتباط سيستم مالي با ساير سيستمها: ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم پرسنلي ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم بودجهريزي ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم اموال ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم انبار ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم تداركات ـ امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با سيستم فروش ـ موارد بند 7 در حال حاضر اختياري بوده و در صورت امكان و وجود زيربناي فني لازم پيشبيني آنها توصيه ميشود: امكان ارتباط و تبادل اطلاعات با عاملين ذيحساب و واحدهاي تابعه، واحدهاي تابعه استاني و ساير سازمانهاي وابسته، امكان ارتباط با بانكهايي كه حسابهاي بانكي دستگاه در آن مفتوح است، امكان ارتباط با دستگاههاي مختلف نظير وزارت امور اقتصادي و دارايي و ديوان محاسبات كشور براي ارائه درخواست وجه، اعلام وضعيت موجودي حسابهاي بانكي، ارائه حساب و تهيه و تنظيم صورتحساب عملكرد بودجه سالانه كل كشور و در استانها با خزانه معين استان. امنيت و حدود دسترسي: امكان تعيين حدود دسترسي براي هر يك از كاربران (شامل حسابرسان (بازرسان) قانوني و نمايندگان ساير دستگاههاي نظارتي) به منظور افزايش امنيت اطلاعات برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده