رفتن به مطلب

کشف خفاشهای ماهیگیر در اروپا


ارسال های توصیه شده

دانشمندان اعلام کردند خفاشهای "انگشت دراز" اولین گونه شناخته شده از خفاشها در اروپا هستند که می توانند ماهیگیری کرده و از ماهی ها تغذیه کنند. به گزارش خبرگزاری مهر، از گذشته تصور بر این اساس بود که این جانداران کوچک که 9 گرم وزن داشته و 42 میلیمتر ارتفاع دارند از حشرات تغذیه می کنند و از این رو دانشمندان از اینکه در فضولات این جاندار استخوانهای ماهی را مشاهده می کردند شگفت زده شده بودند.

محققان دانشگاه بَسک در بیلبائو اسپانیا برای اینکه دریابند آیا این جاندار واقعا ماهیگیری می کند یا نه کنترل رفتارهای غذایی این خفاش را با استفاده از ابزارهای ردیابی رادیویی آغاز کردند و به تازگی موفق شده اند در هنگام ماهیگیری از این خفاش کوچک تصویربرداری کنند.

594968_orig.jpg

به گفته دانشمندان این خفاش در نزدیکی سطح آب پرواز کرده و ماهی هایی که از سطح آب تغذیه می کنند از قبیل ماهی آبنوس را شکار می کند. تا کنون تعداد محدودی از خفاشها با توانایی ماهیگیری در جهان شناسایی شده اند که یکی از آنها خفاش ماهیگیر آمریکای جنوبی است و تا جایی که دانشمندان می دانند این خفاش انگشت دراز اولین گونه از خفاشهای ماهیگیر در اروپا به شمار می رود.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، این جانداران را می توان در مردابها و آبراه هایی در سرتاسر مناطقی مانند سواحل مدیترانه در موروکو، الجزایر، اروپا، لبنان، اردن و ایران مشاهده کرد. یکی از مهمترین دلایل از بین رفتن این جانداران کوچک آلودگی آبها، از بین رفتن زیستگاه ها و ساختن مکرر سدها اعلام شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...