pesare irani 41805 اشتراک گذاری ارسال شده در 2 آذر، ۱۳۸۹ توجه نمایید مطالب مربوط به تعمیرات وسایل برقی خانگی صرفا جهت رشد اطلاعات عمومی و استفاده توسط تعمیرکاران می باشد ، تعمیرات لوازم برقی توسط افرادی که آشنایی کافی با تعمیرات لوازم خانگی نداشته باشند میتواند مخاطره آمیز باشد •کلید قطع وصل خراب است : بوسیله اهممتر از خرابی آن اطمینال حاصل فرمایید. در صورت خراب بودن آن را تعویض کنید. •زغالهای موتور کثیف شدهاند معمولا پس از مدتی کار کردن ممکن است یک قشر از چربی و گرد و غبار به صورت لایهای عایق بین زغالها و تیغههای کلکتور بوجود آید. و از عبور جریان جلوگیری کند. با یک سنباده نرم به آرامی روی تیغهها و سطح زغالها را سائیده و پاک کرد. سپس برادههای بوجود آمده را پاک کنید تا زغالها و تیغه ها باهم در تماس خوب با یکدیگر باشند. •زغالها خراب است : اگر زغالها در اثر فرسایش از حد معمول کوتاهتر شود با بستن آنها را با زغالهای جدید تعویض کنید. •کلافهای سیم پیچی سوختهاند : ممکن است در اثر کار زیاد سیم پیچهای آرمیچر سوخته باشند. در این شرایط از بوی ناشی از سوختن شرلاکهای روی سیمها تشخیص داده شود. در این صورت اگر سیم پیچ قابل بازپیچی باشد این کار را انجام دهید. در غیر این صورت کامل موتور باید تعویض شود. دستگاه نامنظم کار میکند. •فاصله بین زغالها و تیغه تنظیم نیست : اگر فشار فنرهای پشت زغالها به اندازه کافی نباشد باعث ایجاد جرقه و گرم شدن آرمیچر میشود برای جلوگیری از این مسئله فنر زغالها را کشیده و فشار آن را تنظیم کنید. •آرمیچر نیم سوز شده است : اگر کلافهای روی آرمیچر نیم سوز شده باشد حتما بایستی تعویض شوند. •کلافهای میدان نیم سوز است : کلافهای میدان به ندرت سوخته میشود ولی اگر تحت تاثیر بار اضافی و کار بدون وقفه قرار گیرد این قسمت هم پس از آرمیچر نیز میسوزد که در این حالت اگر امکان باز پیچی سیم پیچها وجود نداشته باشد بایستی کلا موتور را تعویض کرد. هنگام کار ما بین زغال و تیغههای کلکتور جرقه و گرمای زیاد ایجاد میشود. •زغالها کثیف شدهاند : زغالها را تمیز کرده و در صورت کوتاه شدن تعویض کنید. •آرمیچر سوخته است : در صورت سالم بودن زغالها و تیغه کلکتور حتما کلافهای سیم پیچ نیم سوز شدهاند. برای اطمینان خاطر میتوانید شدت جریان موتور را اندازه گیری کنید. اگر بیش از حد مجاز بود باید کلافها باز پیچی یا تعویض شود. هنگام روشن کردن دستگاه ، فیوز میپرد. •بین سیمهای رابط اتصال کوتاه رخ داده است : سیمهای رابط را آزمایش کنید. و جعبه ترمینال را بازدید نمایید و عیب را برطرف کنید. •کلید قطع وصل خراب است : در صورت لزوم تعمیر و در صورت تعویض کردن آن را تعویض کنید. •موتور سوخته است : در اثر کار مداوم و مرور زمان ممکن است عایق روی سیمهای موتور از بین رفته و سیمهای آن به یک دیگر اتصال کوتاه کنند پس از تعیین عیب اقدام به بازپیچی یا تعویض سیم پیچ کنید. قدرت مکش دستگاه کم شده است. •کیسه زباله ممکن است پر شده باشد : کیسه را تخلیه کنید تا قدرت مکش جاروبرقی بالا رود. •***** دستگاه کثیف شده باشد : ***** دستگاه را که اکثرا از جنس پارچه یا اسفنج فشرده تهیه میشود با دست کاملا تمیز کنید. •از شیلنگ رابط ، هوا خوب عبور نمیکند : شیلنگ را از دستگاه جدا سازید و دستگاه را روشن کنید. اگر دستگاه مکش کافی ایجاد کرد. اشکال از شیلنگ است باید آن را کاملا تمیز کرد اگر باز هم خوب کار نکرد حتما شیلنگ سوراخ شده که باید تعویض شود. هنگام روشن شدن ، دستگاه صدای ناهنجار میدهد. •پروانه شل شده است و یا یکی از یاتاقانها خراب شده است : اگر پیچ محور آرمیچر که پروانه مکش و کانال هوا را در محلهای خود سفت نگه میدارد شل شده باشد یاتاقانها خوردگی پیدا کرده باشند. صدای ناهنجار ایجاد میشود که بایستی در این شرایط ، پیچ را سفت کرده و یاتاقانها را تعویض کنید. دستگاه با لرزش کار میکند. •نگه دارندههای لاستیکی موتور شل یا خراب است : نگه دارندههای موتور را به دو قسمت بازدید کنید اگر شل شدهاند آنها را محکم کنید. چنانچه هر یک از آنها خراب شده است تعویض کنید. منبع : دانشنامه رشد لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده