رفتن به مطلب

تصویر طرح اولین خودرویی که جان عابران را نجات می‌دهد


Fahim

ارسال های توصیه شده

ساخت اولین خودروی هیبریدی دنیا که مجهز به سیستم هشدار صوتی برای نجات جان عابران است از بهار 2011 آغاز می شود

 

k1.jpg

 

این خودروی محصول شرکت نیسان که Infiniti M35h نام دارد اولین خودروی دنیا خواهد بود که مجهز به سیستم اطلاع رسانی صوتی برای عابران است این فناوری جدید که "صدای نزدیک شدن وسیله نقلیه برای عابران" (Approaching Vehicle Sound for Pedestrians) نام دارد حاصل یک برنامه تحقیقاتی گسترده است.

 

در این فناوری، تن و بلندی صدا قابل تغییر است این قابلیت، میزان اثربخشی کاربرد فناوری را بدون تولید آلودگی صوتی تضمین می کند.

 

نیسان در توضیح عملکرد فناوری هشدار صوتی به عابران اعلام کرده است که یک سیستم کنترل رایانه ای با سیستم صداساز داخل خودرو ارتباط دارد این سیستم یک بلندگو بر روی سپرها دارد که به محض نزدیک شدن عابر هشدار صوتی می دهند.

 

ساخت این خودرو از بهار 2011 آغاز می شود. این خودروی جدید از یک موتور بنزینی 5/3 لیتر و یک موتور الکتریکی 50 کیلووات برخوردار است حاصل عملکرد هر دو موتور برابر با 360 اسب بخار است.

 

براساس گزارش یو. اس. ای تودی، این خودرو که در نمایشگاه خودروی لس آنجلس معرفی شد می تواند بیش از 62 هزار مایل را در مدت یک ساعت تنها با موتور الکتریکی طی کند.

 

k2.jpg

k3.jpg

k4.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...