رفتن به مطلب

پروژه درس منابع تغذیه


ارسال های توصیه شده

  • 1 سال بعد...

دوستانی که به دلیل فیلتـر بودن لینک دانلود موفق به دانلود پروژه UPS یا منابع تغذیه درسیستمهای قدرت نشدند میتونند از لینک زیر فایل رو دریافت کنند

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

پسورد :http://www.spowpowerplant.blogfa.com

لینک به دیدگاه

برق اضطراری (UPS) :یو پی اس چیست ؟ برگرفته از Uninterruptable Power Supply (منابع تغذیه بدون وقفه) به معنای امکان ادامه کار در شرایط نرمال برای مصرف کننده به هنگام قطع و یا تغییرات شدید ولتاژ ورودی خواهد بود .

دلیل استفاده از UPS :

نوسانات شدید لحظه ای (SPIKE) : ولتاژ های سریع ، گذرا و لحظه ای ، با طول زمانی کوتاه که بصورت ناگهانی و چندین برابر ولتاژ نامی شبکه به شکل موج اصلی برق می شوند .این ولتاژ ها می توانند به هر دو سیکل مثبت و منفی اضافه شده و به تجهیزات خسارت وارد نموده یا آنها را از بین ببرند

اضافه ولتاژ ناگهانی (Surges) : نوسانات ولتاژ شدید که به شکل

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ولتاژ اصلی برق اضافه می شود و بیش از یک سیکل ادامه می یابد . این نوسان در اثر خاموش شدن یک مصرف کننده بزرگ در شبکه برق ویا سوئیچ بار در مراکز فرعی بوجود می آید . این نوسان قدرت عملکرد اجزای مربوط به منابع تغذیه سوئچینگ کامپیوتر را کاهش داده و باعث کاهش طول عمر آنها می شود .

افت ولتاژ ناگهانی (Sags): ،یکی از رایج ترین مشکلات برق شهر می باشد طوری که بر اساس آمارگیری انجام شده در آمریکا در شرایط مطلوب 87% مشکلات مربوط یه برق شهر را شامل می گردد که بر اثر راه اندازی بارهایی نظیر الکتروموتور و یا دستگاههای تهویه هوا در شبکه برق به وجود می آید در صورتیکه ولتاژ منبع اصلی آنقدر پایین بیاید که کامپیوتر نتوان ولتاژی دریافت کند این افت ولتاژ باعث خطای عملکرد (CRASH کردن ) و RESET شدن سیستم های کامپیوتری می شود.

کاهش طولانی ولتاژ (Brown outs ) : همانند افت ولتاژ ناگهانی (Sag) می باشد که به مدت چند ساعت ویا چند روز طول می کشد این مشکلات بر خلاف قطع برق که متولیان امر به سرعت در صدد رفع آن بر می آیند در بعضی مواقع جهت کاهش توان مشترکین به طور تعمدی توسط برق منطقه ای در شرایط بحرانی ایجاد می شود .

افزایش طولانی ولتاژ (Over Voltage) :همان اضافه ولتاژ ناگهانی (Surge) می باشد ولی مدت زمان آن طولانی تر است (بیش از چند ساعت ) که می تواند در اثر توزیع در منطقه ایجاد شود

نویز الکتریکی :ناشی از بروز اختلال بین خطوط فاز و نول و زمین است ، نویز حالت معمولا نتیجه اختلال بین ولتاژ های فاز به فاز و فاز به نول است و می تواند در اثر اصابت صاعقه ، خاموش و روشن کردن بار ، اشکالات کابل و مجاورت با تجهیزات

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
رادیویی و ... ایجاد شود

قطع برق شهر (Blackouts ):عبارتست از قطع کامل برق یا کاهش بسیار زیاد دامنه شکل موج که این وضعیت ناشی از اشکال در خطوط نیرو و حوادثی مثل طوفان همراه با رعد و برق و .

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
. است . اثرات مخرب این حالت کاملا مشهود و مشخص است .

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...