رفتن به مطلب

سرویس انتقال اعتبار همراه اول


ارسال های توصیه شده

معرفی سرویس

 

مشترکین تلفن همراه اعتباری می توانند با استفاده از این سرویس مبلغ اعتبار مورد نظر خود را به شماره دیگری انتقال دهند. برای این منظور از دو روش کد های میان بر (USSD) و تلفن گویای 444 (IVR) می توان استفاده نمود.

 

 

روش کد های میان بر (USSD)

 

 

 

نحوه انتقال اعتبار :

 

 

 

در این روش با ارسال کد های میان بر با فرمت ذیل می توان اعتبار مورد نظر را انتقال داد:

# (********9891)شماره مشترک دریافت کننده *میزان اعتبار* رمز انتقال *132*

 

سپس دگمه شماره گیری را فشار میدهد.

پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه، در صورتیکه شرایط مشترک برای انتقال اعتبار مطابق شرایط زیر باشد ؛پیامی به وی ارسال خواهد شد تا در صورت تایید آن توسط مشترک، انتقال انجام گردد.

شرایط مشترک برای انتقال اعتبار

 

1. رمز انتقال صحیح باشد: برای دریافت این رمز، یک پیام کوتاه بدون متن به شماره 8910 ارسال تا رمز انتقال که عددی 8 رقمی می باشداز طریق پیامک برای شما ارسال گردد.

در صورت نیاز مشترکین می توانند کد رمز خود را از طریق تلفن گویای 444 (IVR) تغییر دهند.

مشترکین تلفن همراه در صورتی که تاکنون نسبت به تغییر رمز اقدام ننموده باشند می توانند رمز خود را ازطریق ارسال پیام کوتاه به شماره 8910 مجددا دریافت نمایند.

2. مبلغ انتقالی: بین 10000 ریال تا 100000 ریال (1000 تا 10000 تومان) باشد و مشترک می بایست پس از انتقال اعتبار حداقل 5000 ریال اعتبار باقیمانده داشته باشد برای مثال جهت انتقال 10000 ریال مشترک می بایست حداقل 15400 ریال اعتبار داشته باشد. زیرا کارمزد این سرویس برای هر بار انتقال 400 ریال می باشد.

نکته: به ازاء هر 5000 ریال اعتبار انتقال یافته، 15 روز از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار (B) اضافه می گردد. برای مثال در صورت انتقال مبلغ 10000 ریال مدت زمان 30 روز از زمان اعتبار مشترک انتقال دهنده (A) کسر و به زمان اعتبار مشترک دریافت کننده اعتبار (B) اضافه می گردد. در صورتی که زمان اعتبار مشترک کمتر از مبلغ متناظر با آن باشد (برای مثال مبلغ 30000 ریال و 2 ماه اعتبار زمانی)، پس از انتقال مشترک وارد مرحله قطع یکطرفه و یا دوطرفه شده و اعتبار ریالی موجود مشترک در مرحله قطع دوطرفه حذف خواهد شد.

3. قبل از شماره مشترک دریافت کننده اعتبار(B) حتما می بایست عدد 98 با فرمت ذیل اضافه گردد:

9891xxxxxxxx

برای مثال شماره تلفن 9191234567 باید با فرمت 989191234567 وارد گردد.

 

پس از انجام موفقیت آمیز انتقال، برای مشترک انتقال دهنده (A)و دریافت کننده اعتبار (B)پیامی مبنی بر موفقیت آمیز بودن انتقال ، مبلغ انتقال یافته و اعتبار جدید ارسال می گردد.

نکات قابل توجه:

 

· در صورتی که مشترک انتقال دهنده (َA) در وضعیت خط صفر (Idle) ، قطع ، معلق (Suspend)، غیرفعال (Disable) ، لیست سیاه (BlackList) و یا سلب امتیاز(Pool) باشد امکان انتقال اعتبار وجود ندارد.

· در صورتی که مبلغ مورد درخواست جهت انتقال (و به تبع آن زمان اعتبار مورد انتقال ) با شرایط تعیین شده مطابقت نداشته باشد انتقال انجام نمی گردد.

 

· پس از ارسال درخواست مشترک انتقال دهنده (َA) به شبکه ، پیامی به وی ارسال می گردد تا در صورت تایید آن توسط مشترک انتقال انجام گردد.

· در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت معلق (Suspend)باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار قبلی وی اضافه گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

· در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مبلغ در وضعیت یکطرفه باشد ، مبلغ مورد نظر به اعتبار وی اضافه گردیده و زمان انتقال یافته نیز به زمان اعتبار قبلی مشترک (B) اضافه و وضعیت مشترک فعال می گردد.

· در صورتی که دریافت کننده اعتبار (B) بعلت اتمام مدت زمان اعتبار در وضعیت غیرفعال (Disable) باشد ، مبلغ مورد نظر به مشترک (B) منتقل گردیده و زمان اعتبار انتقال یافته نیز از همان روز انجام انتقال برای وی محاسبه می گردد.

· در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) در وضعیت خط صفر (Idle) یا سلب امتیاز (Pool) باشد امکان دریافت اعتبار وجود ندارد.

· در صورتی که سیم کارت مشترک دریافت کننده اعتبار (B) قطع باشد انتقال انجام می گردد لیکن مشترک (B) امکان دریافت پیام را ندارد.

· در صورتی که مشترک دریافت کننده اعتبار (B) خاموش باشد انتقال انجام می گردد و پس از روشن نمودن تلفن همراه در صورتی که پیام ارسالی در شبکه موجود باشد پیام به وی تحویل می گردد.

· هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک روز حداکثر 5 بار اعتبار خود را انتقال دهند.

 

· حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک روز 100000 ریال (10 هزار تومان) می باشد.

· هر یک از مشترکین تلفن همراه می توانند در طول یک ماه حداکثر 30 بار اعتبار خود را انتقال دهند.

 

· حداکثر مبلغ قابل انتقال در طول یک ماه 500000 ریال (50 هزار تومان) می باشد.

 

 

تعاریف:

 

وضعیت خط استفاده نشده (Idle) : تلفن های همراه اعتباری با اولین تماس یا ارسال SMSفعال گردیده و تا زمانی که این اقدام توسط مشترک صورت نپذیرفته و مهلت اعتبار زمانی آن پایان نیافته باشد به عنوان تلفن همراه استفاده نشده (Idle) شناخته می شوند0

معلق (Suspend): تلفن های همراه اعتباری با توجه به اعتبار موجود، در صورت اتمام مهلت زمانی اعتبار وارد وضعیت معلق (Suspend) خواهند شد.

غیرفعال (Disable) : در صورت اتمام مهلت زمانی و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 2 ماه) تلفن های همراه اعتباری غیر فعال (Disable) خواهند گردید.

سلب امتیاز(Pool) : در صورت اتمام مهلت زمانی مرحله غیر فعال و عدم تمدید اعتبار توسط مشترک (حداکثر طی 12ماه) تلفن های همراه اعتباری سلب امتیاز(Pool) خواهند گردید.

لیست سیاه (BlackList) : در صورتی که مشترک تلفن همراه اعتباری در وارد نمودن پین شارژ ، 5 بار اشتباه نماید خط وی وارد لیست سیاه می شود.

قطع: در صورتی که خط مشترک در سیستم خدمات مشترکین قطع باشد.

توجه : مشترک گرامی مسئولیت انتقال اعتبار به خطوط دیگران، بر عهده ارسال کننده اعتبار می باشد لذا توصیه می گردد در حفظ و نگهداری از تلفن همراه و رمز عبور 8 رقمی خود نهایت دقت را به عمل آورید.

 

 

جدول انتقال اعتبار :

 

مدت زمانی که از مشترک A کسر و به مشترک B اضافه می گردد (روز)

مبلغ قابل انتقال (ریال)

تا

از

30

10,000

45

15,000

10,001

60

20,000

15,001

75

25,000

20,001

90

30,000

25,001

105

35,000

30,001

120

40,000

35,001

135

45,000

40,001

150

50,000

45,001

165

55,000

50,001

180

60,000

55,001

195

65,000

60,001

210

70,000

65,001

225

75,000

70,001

240

80,000

75,001

255

85,000

80,001

270

90,000

85,001

285

95,000

90,001

300

100,000

95,001

لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...