رفتن به مطلب

لزوم تدوین قانون جامع شهرسازی در برنامه پنجم


ارسال های توصیه شده

دبیرخانه ستاد برگزاری روزجهانی شهرسازی با انتشار بیانیه مربوطه نسبت به انعکاس خواسته‌های جامعه شهرساز کشور از مسئولان و مقام‌های ذیربط اقدام کرد. در این بیانیه آمده است: تدوین سیاست های دقیق و قاطع در برخورد با تعرض به اراضی ملی و حریم میراث فرهنگی و طبیعی کشور از دیگر خواسته‌های جامعه شهرساز است.

همچنین جامعه شهرساز معتقد است: اجرای قوانین در جهت ارتقا کیفیت فضای زندگی در تمام سکونتگاه‌ها، فضاهای کار و فراغت ضرورت دارد و بر توسعه فضاهای عمومی بعنوان یک نیاز جامعه تاکید می‌نماید و از قانون‌گذاران می‌خواهد تا موضوع برخورد با رانت اراضی شهر به نفع توسعه فضاهای شهری را در دستور کار خود قرار دهد.

در این بیانیه بر مدیریت یکپارچه شهری تاکید شده و تدوین هرچه سریع تر قانون جامع شهرسازی بعنوان یک ضرورت آمده است. جامعه شهرساز ضمن اذعان به اینکه موضوع مسکن یکی از معضلات اصلی جامعه بویژه شهرهای بزرگ و تهران محسوب می‌شود از هراقدام صحیح برای رفع این مساله حمایت می‌کند اما مکانیابی طرح‌های مسکن با تهیه طرح‌های یکنواخت برای مناطق مختلف ضرورت دارد.

علاوه بر این جامعه شهرساز ضمن تقدیر از توجه دولت به موضوع مسکن مهر دغدغه خود را از عدم توجه احتمالی به شهرسازی مترتب با آن اعلام داشته و استفاده مجدد از بافت‌های فرسوده در این ارتباط را خاطرنشان ساخته است. همچنین در ارتباط با کلانشهر تهران در این بیانیه آمده است: جمعیت بالای این شهر یکی از معضلات محسوب می‌شود و روش‌های دستوری موجب مهاجرت از این شهر نخواهد شد، همانطور که ظرف چهار دهه گذشته در این خصوص نتیجه لازم به دست نیامده است.

براساس این بیانیه زلزله خیزی تهران برای خروج اجباری کارکنان و ساکنان آن کافی نیست ، زیرا اغلب مناطق کشور در پهنه‌های زلزله خیزی قرار دارند و بررسی‌های همه جانبه‌ای نیاز است. جامعه شهرساز درج روز 17 آبان بعنوان روزجهانی شهرسازی در تقویم ملی کشور را خواستار شد.

 

منبع: شاسا

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...