رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

با ظهور صنعت فناوری اطلاعات و ارتباطات، اطلاعات به کالای اصلی صنعت و تجارت تبدیل شده و ایده و خلاقیت، سرمایه با ارزشی در اقتصاد محسوب می شود. این صنعت موجب پیدایش سیستم های مدرن بانکداری، تجارت، آموزش، شهرداری و دولت الکترونیک شده است که امکان ارائه خدمات با کیفیت و سرعت و دقت بالا و دسترسی سریع و شبانه روزی به اطلاعات و خدمات شده و چالش های سیستم های سنتی را برطرف نموده است.

برای حرکت در مسیر توسعه و گذار از سیستم سنتی به سیستم های مدرن، لازم است دولت به عنوان سیاستگزار، برنامه ریز، ناظر و کنترل کننده فعالیت نموده و از طریق بخش خصوصی و موسسات دانش بنیان، مراحل اجرایی، راه اندازی و پیاده سازی برنامه ها و سرویس ها را به انجام برساند. ریسک بالا از جمله چالش های اساسی بخش خصوصی در فعالیت های مبتنی بر دانش می باشد، بنابراین دولت باید ضامن نظارت بر عملکرد موسسات، با حمایت از بخش خصوصی، ایجاد ساخت های مناسب و کاهش ریسک در مسیر توسعه و تحقق اقتصاد دانش محور حرکت نماید.

پارک های علم و فناوری و مراکز رشد از جمله این زیرساخت ها می باشد که با ایجاد محیط هم افزایی، کاهش ریسک و ارائه خدمات مورد نیاز به موسسات، امکان موفقیت آنها را افزایش می دهد.

 

کلمات کلیدی: دولت الکترونیک، پارک فناوری، SMEs، شهرداری الکترونیک، فناوری اطلاعات

 

نویسنده: دکتر مجید متقی طلب، سرپرست پارک علم و فناوری گیلان، دانشیار دانشگاه گیلان

 

دانلود مقاله

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...