رفتن به مطلب

ايده‌هايي براي استفاده بهينه از فضا


ارسال های توصیه شده

space-best-use.jpgاگر فكر مي‌كنيد فضاي كافي براي قرار دادن تمام وسايل و اثاثيه خود نداريد،‌ ما براي شما ايده‌هايي داريم كه به كمك آن‌ مي‌توانيد نهايت استفاده را از فضاي منزل‌تان ببريد.

 

• كافي نبودن يا موثر نبودن؟

 

ابتدا به اين فكر كنيد كه قفسه موردنظرتان جاي كافي ندارد يا داراي فضاهاي نامناسب و غيرموثر است. اين دو، كاملا با هم متفاوت است؛ كافي نبودن فضا به اين معني است كه شما جاي كافي براي قرار دادن لوازم نداريد، در حالي كه موثر نبودن فضا يعني جاي كافي در اختيار داريد اما مناسب و كاربردي نيستند.

 

اكثر كمدها و كابينت‌ها دو برابر ظرفيت اصلي و معمول‌شان وسيله در خود جاي مي‌دهند. فقط فراموش نكنيد كه قبل از قرار دادن وسايل در كمدها و قفسه‌ها، آن‌ها را وارسي كنيد، حتما در ميان آن‌ها وسايل و لوازمي داريد كه غيرقابل استفاده هستند. آن‌ها را كنار بگذاريد و فقط وسايل و لوازم ضروري و موردنيازتان را در قفسه‌ها و كمد بچينيد. با اين كار خواهد ديد كه فضا براي وسايل‌تان كافيست و حتي شايد زياد هم بيايد.

 

• اضافه كردن ميله‌ها‌

 

به كمد خود نگاهي بياندازيد، مي‌بينيد كه فضاي زيادي از قسمت بالاي كمد خالي و بلااستفاده مانده است. مي‌توانيد با نصب ميله در بالاي كمد، لباس‌هايتان را با چوب‌رختي به آن آويزان كنيد و از فضا نهايت بهره را ببريد.

 

• استفاده از فايل‌ها و قفسه‌هاي كشودار در كمد

 

مي‌توانيد قفسه‌هاي كشودار داخل كمد قرار دهيد؛ اين قفسه‌ها در سايزهاي مختلف در بازار موجود است. وسايل و لوازم‌تان را به تفكيك در قفسه‌ها و كشو‌هاي كمد قرار دهيد تا هم فضا منظم و مرتب جلوه كند، هم استفاده بيشتري از آن ببريد.

 

• طبقه‌بندي و نصب طبقه در كمد‌ها

 

در قسمت‌هاي كم‌عرض كمد مي‌توانيد با نصب طبقه، از فضا استفاده بيشتري ببريد. در كمدهاي عريض، نصب ميله براي آويختن لباس‌ها مناسب است و در كمدهاي كم‌عرض‌تر، نصب طبقه بهترين و مناسب‌ترين راهكار است. طبقات پلاستيكي و متحرك نيز براي كابينت‌هاي آشپزخانه بسيار مناسب است. هم‌چنين طبقاتي كه در سه‌كنج نصب مي‌شوند، مكاني بسيار مناسب براي قرار دادن قاب عكس‌ها و اشياء تزئيني كوچك و ظريف به شمار مي‌روند.

 

• فضاهاي ديواري را فراموش نكنيد

 

يك نگاه اجمالي به اطراف خود بياندازيد. بي‌شك ديوارهايي مي‌بينيد كه بدون هيچ استفاده‌اي، خالي هستند؛ در حالي‌كه اين ديوارها مي‌توانند به راحتي به فضاهاي مفيدي براي قرار دادن وسايل و لوازم‌تان تبديل شوند. مي‌توانيد با نصب كابينت و كمدها در طرح‌ها و شكل‌هاي مختلف يا نصب طبقات با سبك‌هاي متنوع، به راحتي فضايي براي قرار دادن لوازم خود روي ديوارها خلق كنيد.

 

• وسايل و لوازم پر استفاده را در دسترس قرار دهيد

 

وسايل و لوازمي را كه زياد استفاده مي‌شود، در همان اتاق و محل مورداستفاده قرار دهيد تا مجبور نباشيد براي دسترسي به وسيله‌اي، مدام از اتاقي به اتاق ديگر برويد. مثلا روتختي‌ها و ملحفه‌ها را در اتاق خواب قرار دهيد و سي‌.دي‌ها و كاست‌هاي فيلم را كنار تلويزيون داخل قفسه‌هاي مخصوص بگذاريد.

 

•ميز كار و محيط اطراف خود را تميز نگه داريد

 

تميز بودن ميز‌ كار مستقيما روي كيفيت و بازدهي كارتان تأثير مي‌گذارد. اگر مدام دنبال كاغذ يا فايل خاصي نگرديد و آن را به راحتي پيدا كنيد، مي‌توانيد تمام وقت خود را صرف كار اصلي كنيد و يقينا خيلي سريع‌تر و بهتر به نتيجه مي‌رسيد. كاغذها، سي.‌دي‌ها و فايل‌هاي مورد استفاده خود را تفكيك و دسته‌بندي كنيد و هر دسته را در جايي خاص قرار دهيد، بعد از استفاده نيز هر كدام را سر جاي خود برگردانيد.

 

•بازنگري فضاها

 

تصميم بگيريد كه مايليد چه جايي را به چه كاري اختصاص دهيد، در اين مورد هيچ قانون و قاعده ثابتي وجود ندارد. براي مثال اگر از اتاق غذاخوري خود استفاده چنداني نمي‌كنيد و در عين حال از شرايط و ويژگي اتاق كار خود كه ساعات زيادي را در آن مي‌گذاريد ناراضي هستند، مي‌توانيد اتاق غذاخوري و اتاق كارتان را عوض كنيد. بنابراين نگاهي به اطراف بياندازيد و هر طور كه مي‌توان بيشتر و بهتر از فضاها استفاده كرد، پيش برويد.

 

•تكنيك گردش

 

ممكن است بخواهيد تعداد زيادي از اشياء و لوازم موردعلاقه‌تان را طوري در اتاق‌ها قرار دهيد كه مقابل ديد همگان باشد، اما از طرف ديگر فضاي كافي براي اين كار نداشته باشيد. راه‌حل اين است كه از تكنيك گردشي استفاده كنيد، يعني ابتدا و براي مدتي تعدادي از آن‌ها را در اتاقي بگذاريد و مابقي را در قفسه‌هاي كمد بچينيد و پس از مدتي جاي آن‌ها را عوض كنيد.

 

 

منبع:http://www.manzelmag.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...