رفتن به مطلب

کشور هند و سوییچ به IPv6 بطور کامل


اذین25

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

هند یک برنامه انتقال را برای سوییچ ملی از IPv4 به IPv6 آغاز کرده است.

این کشور از تمام نهادها (از مؤسسات فدرال و وزارت‌‌خانه‌های دولت مرکزی گرفته تا شرکت‌های بخش عمومی) تقاضا کرده که حداکثر تا ماه مارس سال ۲۰۱۲ به نسخه جدید پروتکل اینترنت سوییچ کنند.

یک طرح انتقالی جدید نیز برای سرویس‌های جدید دسترسی بی‌سیم باند پهن و ۳G در نظر گرفته شده است تا این کشور هر‌چه زودتر به IPv6 سوییچ کند.

هند قبلاً کار مزایده مجوزهای مرتبط با هر دو حوزه را به پایان رسانده و در نظر دارد طیف ۳G را به طور رسمی در ماه سپتامبر راه‌اندازی کند.

این تصمیم در حالی گرفته می‌شود که حتی کشور امریکا نیز چنین پشتکاری را برای استقرار IPv6 از خود نشان نداده، هرچند که این کشور نیز به سقف آدرس‌های IPv4 قابل دسترسی خود نزدیک‌ شده ‌است.

به گفته جان‌کوران از American Registry for Internet Numbers، ایالات متحده نزدیک به ۹۴ درصد از آدرس‌های قابل دسترسی خود را مصرف کرده و شش درصد باقی‌مانده نیز در طول سال آینده به اتمام خواهد رسید.

به گزارش

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
، Comcast که بیش‌از شانزده میلیون مشترک اینترنت را تحت پوشش خود دارد، نخستین آزمایش مسکونی سرویس IPv6-Backed خود را در اواخر ماه ژوئن آغاز کرد. با این‌حال، این سرویس از آدرس‌دهی ذاتی IPv6 بهره نمی‌گیرد، بلکه فناوری ۶RD شرکت Comcast یک آدرس IPv6 را روی یک شبکه IPv4 پیاده‌سازی‌می‌کند.

دومین مرحله از این آزمایش چهار قسمتی، پیاده‌سازی Dual-Stacking یا توزیع همزمان هر دو آدرس IPv4 و IPv6 به آدرس‌هایی خواهد بود. این کار با هدف استقرار آدرس‌های IPv6 و حفظ کاربردپذیری IPv4 انجام می‌شود.

منتقدان افزایش توجه نسبت به کاهش دائمی آدرس‌های IPv4، این وضعیت را به مشکل مشهور باگ Y2K تشبیه می‌کنند؛ هیاهوی فراوانی که در نهایت در آخرین لحظات با کم‌ترین تأثیر منفی یا قطع عملکرد برطرف خواهد شد.

الکسیس مادریکال از Atlantic، این وضعیت را با گزارش ۱۹۹۳ مقایسه می‌‌کند، همچنین او توضیح داده که چگونه امریکایی‌ها تقریباً تمام شماره تلفن‌های قابل تخصیص در این کشور را مصرف کرده‌اند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...