رفتن به مطلب

مهندس سهرابیان


ارسال های توصیه شده

معرفی آرشیتکت

و

بررسی طراحی سازه

مهندس سهرابیان - متولد 1331 در مشهد

تحصیلات: مهندسی معماری دانشگاه شهید بهشتی تهران

almas2_01.jpg

فعالیت های ساختمانی:

ü از سال اول شروع تحصیلات در دانشگاه سال 1350 در شرکت مهندسی مشاور مدام در تهران تا سال 1357.

ü بعد از انقلاب همراه با طراحی و مشاوره شروع کارهای اجرایی و ساختمانی و بعنوان عضو شرکت ساختمانی آشیان ساز تهران با مسئولیتهای رئیس کارگاه و مدیر پروژه های متعدد .

ü از سال 1366 با تاسیس شرکت ساختمانی مروزیست در مشهد بعنوان مدیر عامل فعالیتهای ساختمان سازی همراه با مشاوره و اجرا .

ü در حال حاضر در دفتر ساختمانی مروزیست بعنوان عضو هیئت مدیره مشغول به فعالیتهای پیمانکاری و اجراء و در دفتر شخصی به عنوان مهندسین مشاور، مجری و طراحی مشغول به فعالیت می باشند

ü در طی 25 سال گذشته برنده اول مسابقات طراحی در چندین دوره.

کارهای ساختمانی انجام شده:

ü بعنوان مهندس مشاوره، طراح، پیمانکار، مجری، طراحی و اجرا:

 

  • دانشگاه مهندسی و کشاورزی شیراز
  • بیمارستان در شهرهای کرمامنشاه، جاسک، هرات افغانستان
  • مدارس کودکان استثنایی در شهرهای متعدد و هرات افغانستان
  • مجتمعهای مسکونی متعدد در مشهد و شهرهای مختلف
  • ساختمانهای اداری و تجارتی و هتل و هتل آپارتمان در شهرهای مختلف
  • ساخت سازه های بتونی مختلف از قبیل سیلو گندم در گناباد و دشت مغان، سد اسفراین، تسویه خانه آب مشهد و همدان و منابع آب متعدد در شهرهای مختلف.

در حال حاضر علاوه بر کار های اجرایی متعدد و مشاوره جهت مجتمع الماس شرق، افلاک نمای نیشابور، ساختمان اداره مرکزی آب و فاضلاب مشهد ، مجتمع تجارتی و پارکینگ طبقاتی خیابان دانشگاه (در 19 طبقه)، ساختمان شرکتهای ساختمانی آباد گران کوهسنگی (10 طبقه) و طراحی و مشاوره ساختمانهای شهرداری های نواحی مختلف مشهد و ... .

ü ایده طراح پروژه بر اساس فرم بازارهای سنتی شکل گرفته است, همان طور که می دانيد اين بازارها به شکل طولی در يک راسته خيابان ساخته میشدند.

معمار با خلاقيت اين بازار طولی را به صورت مارپيچ در داخل ساختمان الماس شرق طراحی کرده است

almas2_02.jpg

almas2_03.jpg

زير بنای اين سازه حدود 65000 مترمربع در 5 طبقه تجاری به ارتفاع هر طبقه 5/4 متربنا شده است.

در مجاورت اين سازه، پاركينگ 5 طبقه الماس شرق با زير بناي حدود 27000مترمربع قرار گرفته که در طبقات 1- و 0 و 2+ با سازه الماس شرق بوسيله‌ي تونل و پل متصل شده است.

almas2_04.jpg

در نمای خارجی اين سازه، از سنگ در سر در وروديها و نمای شيشه در دور تا دور سازه و همچنين از نمای فلز در ستونها و جای جای سازه استفاده شده است. از نمای بايراميكس هم برای پوشش بتنی بعضی از ديوارها خارجی و ستونها استفاده شده است. نمای گنبدی تركيبی است از نمای فلزی پروفيل‌ها و ورق های آلمينيومی و نمای شيشه در طراحی داخلی بيشتر از سنگ و نمای فلز و نور پردازی استفاده شده است.

almas2_05.jpg

اين سازه در هشت قطاع با زوايای متناوب 40 و50 به صورت بلوك‌های H و B و A و بلوك I مجزای كه هسته اين سازه است اجرا شده ا است. مطابق پلان طبقه همكف شکل زير، چهار بلوك A,C,E,G وروديهای ***** دار سازه الماس شرق هستند كه با بازشوهای اختصاصی ديد به تمامی طبقات را ميسر مي‌سازند. اين سازه داراي سه حلقه است، رينگ كنار كه خارجی‌ترين حلقه می‌باشد كاملاً تخت است و در دو طرف آن واحدهای تجاری قرار دارد.

حلقه دوم به صورت يك رمپ يا شيب 3% است كه امكان دسترسی به تمام طبقات را بدون نياز به استفاده از پله و آسانسور و فراهم می‌كند. در دو طرف اين حلقه هم واحدهای تجاری قرار دارند.

almas2_07.jpg

almas2_07.jpg

سومين رينگ كه درونی‌ترين رينگ است قسمتی از بلوك I می‌باشد كه امكان دسترسی افراد را به طبقات مختلف از طريق پله‌های فاصله‌دار و همچنين رمپ برای معلولان را فراهم می‌كند.

ارتباط رينگ‌های كنار به طبقات بالا و پايين رينگ‌های وسط از طريق 4 دستگاه كف متحرك (رمپ برقي) و 8 دستگاه آسانسور و رمپ بتنی و پله امكان پذير شده است. رينگ‌های وسط هم از طريق راهروها به رينگ درونی مرتبط می‌شوند.

علاوه بر 8 دستگاه آسانسور نفربر، امكان حمل كالا از طريق 4 آسانسور به ظرفيت ton 2فراهم شده است . همچنين 2 آسانسور پانوراما در بلوک Iقرار دارد كه ديد وسيعی از طبقات را در برابر شما قرارمی‌دهد.

 

 

almas2_08.jpg

 

 

 

منبع:www.Hamkelasy.com

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...