رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

معرفی اسکار نیمایر معمار برزیلی و آثارش:

 

 

نام اسکار ریبیرو دو آلمیدا نیمایر سوارس فیلهو..

تاریخ تولد: 15 دسامبر 1907

سن :102 سال

محل تولد:ریودوژانیرو

ملیت :برزیلی

پروژه‌های معروف: طراح بنای مرکز سازمان ملل در نیویورک

جوایزجایزه معمار پریتزکر سال 1988

 

 

slngtqdjgx0gmdkyn632.jpg

 

 

او در شهر ریو دو ژانیرو زاده شد. در همان شهر در سال ۱۹۳۴ از مدرسه هنرهای زیبا درجه

مهندسی معماری دریافت کرد. در ۱۹۴۵ عضو حزب کمونیست برزیل شد. عضویت در این حزب

بارها برایش دردسر آفرین بود. در دوره دیکتاتوری نظامی برزیل به دفترش حمله کردند و ناچار از

زندگی در اروپا شد. فیدل کاسترو گفته بود «من و اسکار نیمایر آخرین کمونیست‌های کره زمین

هستیم.»

 

در سال ۱۹۴۷ با طرح بنای مرکز سازمان ملل متحد در نیویورک شهرتی جهانی یافت.

 

 

در ۱۹۵۶ رئیس‌جمهور برزیل از او خواست طرحی برایبرازیلیا، پایتخت جدید برزیل بدهد.

برازیلیا بزرگ‌ترین طرح معماری او بود و نیما‌یر در آن بسیاری از اندیشه‌های نوین خود را بکار برد.

در ۱۹۸۸ برنده جایزه معماری پریتزکر شد.

 

 

در سال‌های اخیر او همچنان کار می‌کند. آخرین کار او مجسمه‌ای به یادبود محاصره اقتصادی

کوبا از سوی آمریکا است.

لینک به دیدگاه

مسلما اسکار نیمایر نامدارترین معمار زنده دنیاست...

 

 

نیمایر آخرین "قهرمان" جنبش مدرن است.لوکوربوزیه،میس وندروهه،فرانک لوید رایت و آلوار آلتو همگی به دیده احترام

به این معمار برزیلی می نگریستند که یک تنه، معماری را به آمیزه ای شگفت انگیز از قوس های پراحساس و فرم های

سبک و فراموش نشدنی تبدیل کرد.حتی آنها نمی توانستند سر در بیاورند که چگونه نیمایر معماری جنبش مدرن را با شرایط

کشور برزیلهمخوان می کند.

 

این ویژگی ساختمانهای او که انگار در یک لحظه پدید آمده اند دوست داشتنی است.گویا این ساختمان ها کاملا ساخته و

پرداخته ذهن، دست و چشم هستد.مثل این است که به طور طبیعی از دل سایت خود بیرون پریده اند.

 

نیمایر درباره شیوه نقشه کشی اش می گوید:

 

"برای من معماری همیشه با کشیدن نقشه آغاز می شود.مادرم

می گفت هنگامی که خیلی کوچک بودم با انگشتانم در هوا،

اشکالی می کشیدم.تا اینکه یک روز مدادی پیدا کردم و ار آن روز بود

که هر روز چیزی میکشیدم.ساختمان ها روی کاغذ دقیقا همان

جوری می شوند که شما می خواهید. اما آنها نتیجه حرکات بی

هدف مداد نیستند.افسار مداد به دست هزاران اندیشه ای است که

در کتابخانه ذهن من انباشته شده است. هنگامی که به سایت

ساختمان نگاه میکنم ، بودجه را در نظر می گیرم و به این میاندیشم

که جه و چگونه بسازم.همین جاست که طرح ها خیلی تند به ذهنم

سرازیر می شوند.مداد را که بدست میگیرم،راه می افتد و ساختمان

پدید می آید. همین وبس."

 

"البته در طول این سالها دردسرهایی را هم برای مهندسان ساختمان

ایجاد کرده ام اما آنها در کنارم ماندند.من همیشه می خواهم که

ساختمان هایم، تا جای ممکن ،سبک باشند،به آرامی با زمین ارتباط

برقرار کنند،بالا و پائین بروند و همه را شگفت زده کنند.معماری یعنی

نو آوری.همان قدر که باید کارکردی باشد،همان قدر هم بیاد لذت

بخش باشد.اگر فقط به کارکرد فکر کنید حاصل کارتان نفرت انگیز می

شود.بسیاری از ساختمان های من را باید سیاسی یا یادمان شهری

به شمار آورد اما شاید بعضی از آنها بتوانند به مردم عادی ،این مردم

بی قدرت، احساس لذت را منقل کنند.این همان کاری است که از

دست معمارها بر می آید.نه چیزهای دیگر."

لینک به دیدگاه

نیمایر که خود یکی از اصلی ترین و مستعد ترین معماران جنبش مدرن

بود،از دل نظام آموزشی سست و سیاهی سر بر آورد.با وجود این،

توانست به شناختی بسیار آگاهانه و تقریبا حسی از قابلیت های

بتن مسلح دست یابد .فولاد در برزیل بسیار کمیاب و گران بود اما بتن نه

تنها قیمت ارزانی داشت بلکه حتی با وجود کارگرانی ناوارد می شد با

آن به مرزهایی تصور نکردنی رسید.نیمایر در سازه های بتنی،شیوه ای

از معماری را دید که نه تنها مدرن است بلکه می تواند گوشه هایی از

طبیعت برزیل را نیز نشان دهد.

 

 

 

آثار

  • کاخ کاپانما در ریو دو ژانیرو
  • غرفه برزیل در نمایشگاه جهانی نیویورک، ۱۹۳۹
  • مجتمع ساختمانی پامپولا در بلو هوریزونته
  • پارک ایبیراپوئرا در سائو پائولو
  • بنای سازمان ملل متحد در نیویورک
  • شهر برازیلیا
  • مرکز حزب کمونیست فرانسه در پاریس
  • مسجد دولتی پنانگ در مالزی
  • دانشگاه حیفا در اسرائیل
  • موزه هنرهای معاصر نیتروی
  • کلیسای ساون فرنسیشکو
  • کنگره ملی برازیلیا
  • کاخ آلواردا،اقامتگاه رئیس جمهوری برزیل
  • موزه ملی برازیلیا
  • موزه اسکار نیمایر،کوریتیبا
  • کلیسای جامع برازیلیا

لینک به دیدگاه

آثار:

شهر برازیلیا:

از سال1763ت1960اشهر ریودی یانیروپایتخت برزیل بود، و منابع غالبا در ناحیهِ جنوبی کشور

متمرکز بودند. برزیلا از لحاظ موقعیت جغرافیایی در مرکز کشور قرار دارد که در واقع پایتختی

است که از لحاظ جغرافیایی خنثی است. نظریهِ ایجاد پایتخت برزیل در داخل مربوط به قانون اساسی

در 1981می‌شود که در آن دقیقا عنوان شده بود که بخش فدرال باید کجا باشد، اما خود محل تا سال 1922

تعریف نشده بود. موقعیت برزیلا باعث توسعهِ ناحیهِ مرکزی برزیل شده و تمامیت بهتری در قلمروی برزیل ایجاد می‌کند

برازیلیا شاهکاری شگفت آور است از جسارت در معماری،رادیکالیسم در برنامه ریزی شهری و خواسته های سیاسی.

مرکز فوتوریستی این شهر تناه در 41 ماه و با پشتیبانی ژوسلینو کوبیچک،رئیس جمهور مردمی برزیل،ساخته شد.

کوبیچک هنگامی که در سال 1956 بر سر قدرت آمد اینچنین قول داد:"پنجاه سال پیشرفت در 5 سال".

 

طراح این پروژه، لوسیو کوشتاو ، هدیه ای معمارانه به شاگرد خود

نیمایر بخشید که آن هم طراحی همه ی ساختمان های حساب شده

یکی از عجیب ترین و متمایزترین شهرهای جهان.در جایی، ساختمان

بسیار نمادین کنگره و کاخ طاقدار دادگستری .در جایی دیگر، اداره

های مرکزی وزارتخانه ها، کلیسای جامع انقلاب و بلوک های آپارتمانی فرامدرن.

 

 

عکسها و نقشه های شهر برازیلیا:

 

idyt5a9kanddevt4k1h6.jpg

این عکس های شب بسیار فریبنده، توسط عکاس اندرو پروکو از شهر برازیلیا گرفته شده و در طول سال کنونی برنده ی جایزه های متفاوتی در رقابت های عکاسی بین المللی بوده است. این مجموعه که " برازیلیای نیمایر " نام گرفته است، معماری سورئال اسکار نیمایر را در شکل دهی این شهر در طول 50 سال را به تصویر می کشد.

 

اندرو پروکو می گوید : " من شیفته ی ساختمان های نیمایر به عنوان آثاری حقیقی از هنر و این حقیقت که وی تاثیر بسیار زیادی بر معماری این پایتخت در طول زندگی خود داشته است، شده ام. "

wi9dkpuczlvvlfbkng1u.jpg

 

کنگره ملی برزیل

 

xsjrr59yg0nmsqigkg7.jpg

 

کلیسای جامع برازیلیا

 

s4sfpedyglqjt50m0cn.jpg

 

کاخ سپیده دم

 

8korpo98ivvpr9p6hxf.jpg

 

موزه ملی برزیل

 

wx1emeip59zgp955cr.jpg

 

ساختمان مرکز مدیریتی و اداری نشر موندادوری

 

676ebisbp8dl0b2lb0oy.jpg

 

مونومنت ارتش

 

 

لینک به دیدگاه

کاخ آلواردا(alvorada)اقامتگاه رئیس جمهور برزیل:

نیمایر زندگی عجیبی داشته است،پنجاه سال پیش بود که کار بر

روی ساختمانهای به یاد ماندنیش را در برازیلیا آغاز کرد.

کاخ بسیار زیبای آلورادا –اقامتگاه رسمی رئیس

جمهور برزیل – نخستین آنها بود؛ساختمانی که در جهان مدرن

 

لنگه نداشت.این سازه شفاف ، که بتازگی بازسازی هم شده

 

است، در شبه جزیره ای مشرف به دریاچه مصنوعی پارانوا قرار

دارد.

از دورترین نقاط چمنزار پاک و با قاعده ای که در آن نزدیکی است

، می توان درخشش این ساختمان را نظاره کرد.

 

e9wtwlilzjmnjw492aq6.jpg

 

76l03tj4kkzvfs8qjpvr.jpg

 

efzbbi9y117lkb2m485d.jpg

 

sklmnmxgrptnms1r4y0.jpg

 

t7xze91uaxug426jujc.jpg

 

vks8vcy8oegcgdazz2.jpg

 

ozu9460h9sw8jo3ht27s.jpg

 

p073giz4fbo37a8te1.jpg

 

yhql0cu7vq3gte8t8wn.jpg

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

87tsa1d5czeomksqlql.jpg

 

عمار: اسکار نیمایر

موقعیت بنا: ریودوژانیزو، برزیل

مهندس سازه: برونو کونتارینی (Bruno Contarini)

سال احداث: 1996

موزه ی هنر معاصر نیتِروی، یا همان اِم اِی سی، را معمار مشهور برزیلی اسکار نیمایر طراحی کرد و در سال 1996 به اتمام رسید . این سازه ی شمایل گونه ی بشقابی شکل، بر کناره ای صخره ای، در بالای خلیج کوچکِ گوانا بارا، در شهر نیتِروی واقع شده است و به شکلی بی همتا، چشم انداز های پانورامیک ریو دِ جِناریو را قاب می کند و اثری ساده و همچنان برجسته ای رامتعلق به زیبایی شناسی ِ خاص نیومایر، محفوظ و دست نخورده نگاه می دارد .

 

mdzvm7easbjo1u3279.jpg

 

3md24squob1oith9lt.jpg

 

cbenbk4dd3xevo0fcbhl.png

 

منبع این پست:مطلبی با عنوان "موزه هنرهای نیتروی،اسکار نیمایر" در تارنمای arel.ir

لینک به دیدگاه

dxqaccmyvn4v56vqf89n.jpg

 

ساختمان پیشرویی که اسکار نیمایر معمار برزیلی رویایش را در ذهن میپروراند به ساختمانی شناخته شده و طرحی به روز تبدیل شد.در سال 2000 خانه ی مد پرادا (برند ایتالیایی) ساختمان را برای ارائه ی مجموعه ی جدیدش اجاره کرده بود. نیمایر ساختمان زیبایی خلق کرده بود.او یک ساختار ساده و بدون تزیین میخواست.او درباره این بنا میگوید: ساختمان مرکز مدیریتی کاری است که در این شهر شکل میگیرد و نمونه ی خوبی از معماری معاصر،و به من اجازه بدهید که بگویم یک جاذبه ی توریستی خواهد بود. دیوارها بافت تخته های چوبی که برای ساخت آنها استفاده شده بود را نگه داشته اند.اتاق کنفرانس اصلی با ورقه های فلزی که به صورت عمودی به دیوار آویخته شده،زیر سطح زمین قرار گرفته.گنبد اتاق کنفرانس در چمن مقابل ساختمان اصلی شش طبقه که با شیشه روکش شده دیده میشود.

 

7vqtf5c1xucqsgbcskz.jpg

 

njizvfikv3v2wzjol48.jpg

 

qg18mveikk8o7a3ddl8l.jpg

 

ki7hsynmsufrld8avjql.jpg

منبع:مطلبی با عنوان "ساختمان مرکزی و اداری حزب کمنیست در پاریس" از تارنمای etoood.com

لینک به دیدگاه

s9d0rmin2uxka54dgh5e.jpg

 

اسکار نیمایر ولکان را در خانه فرهنگ هاوره که در سال 1982بازگشایی شد طراحی کرده است.او با جین-مایور لیونت همکاری کرده،که با او،به تازگی طراحی ساختمان مقر کمنیست را در فرانسه به اتمام رساند.ولکان (حجمی استوانه مانند شبیه به کوه آتشفشان) شامل یک تآتر 1200 نفره و یک سینما ی 350 نفره است.در حالی که ولکان (آتشفشان) کوچک یک سالن 500 نفره و یک تالار کنفرانس 80 نفره دارد .این سالن اجتماعات ایده های کمنیستی نیمایر را تداعی می کند،گویی این بنا زیر زمینیست که به نظر میرسد به طور طبیعی از دل منظره پدیدار می شود.نیمایر تعادل دو فرم را در نظر گرفته و اینکه دو بنا چطور فضای شهری بین یکدیگر را تشکیل می دهند.فرم های سفید مرکزی توسط رمپ قابل دسترسی هستند،همانند بسیاری دیگر از ساختمان های نیمایر.شکافهای کوچک پنجره ها نور را به طرز مرموزی به داخل منعکس می کند.

 

dpkqitpgye0lbchg52za.jpg

 

دو حجم به وسیله ی رمپ به هم متصل شده اند

 

ufz5zwnup3zck3r0w557.jpg

 

پنجره هایی که نور را به داخل هدایت میکنند

 

arrd61v6rl3vchmh9.jpg

 

عکس هوایی

 

منبع:مطلبی با عنوان "آتشفشانهای اسکار نیمایر در فرانسه" در تارنمای etoood.com

لینک به دیدگاه

0mavaxwazduormbn8yh.jpg

 

در سال2002 ساختمانی که برای بخشهای دولتی کوریتیبا (مرکز ایالت پانارا) استفاده می شده،بازسازی و مبدل به موزه گشت.ساختمان الحاقی جدید،شبیه گیاه فلورا (گیاهی در ایالت پانارا در برزیل)،ساخته شده است.با این وجود در بین عوام به "چشم" معروف است.تونلی در زیرزمین دو ساختمان را به یکدیگر متصل می سازد.اسکار نیمایر،تمامی پروژه را طراحی کرده،و به احترام او،دولت پارانا موزه را به نام او نام گذاری کرده است.

53ky73evs3ifrk7hw7df.jpg

 

موزه اسکار نیمایر

 

u2n2dfn4v6ss1k5icgh8.jpg

 

دید از بالا

 

h0rav1537fa9plissdhm.jpg

 

درون چشم

 

y116nxvyfgnkhbfmza56.jpg

 

نمایی از قسمت دوم ساختمان موزه

 

jqggpvpuju9e5q9ut9.jpg

 

موزه اسکار نیمایر

 

jic4k7t2chvfa6te0vk5.jpg

 

xqy9nhkzu1jyptri0s.jpg

 

گیاه فلورا که قسمت الحاقی از آن الهام گرفته شده

 

منبع:مطلبی با عنوان "نیمایر و الهام از طبیعت بومی" در تارنمای etoood.com

لینک به دیدگاه
  • 1 سال بعد...

بررسی زندگی و آثار اسکار نیمایر

 

نیمایر که نام کامل او اسکار ریبرو آلمئیدا سوارس بود، سال ۱۹۰۷ میلادی در شهر ریو دو ژانیرو برزیل زاده شد. در همان شهر در سال ۱۹۳۴ از مدرسه هنرهای زیبا درجه مهندسی معماری دریافت کرد. در سال ۱۹۴۵ عضو حزب کمونیست برزیل شد. عضویت در این حزب بارها برایش دردسر آفرین بود. در دوره کودتای نظامی برزیل به دفترش حمله کردند و ناچار از زندگی در اروپا شد.نیمایر در نیمه دهه ۱۹۴۰ از شاگردان لوکوربوزیه طراح و معمار بزرگ سوئیسی بود. نیمایر انسانی مبارز و متعهد بود و در سراسر عمر کمونیستی معتقد باقی‌ماند. او یک بار در مصاحبه ای گفت : “همه انسانهای خوبی که در زندگی دیدم، کمونیست بودند”. نیمایر از دوستان صمیمی فیدل کاسترو رهبر کمونیست کوبا بود. فیدل کاسترو گفته بود «من و اسکار نیمایر آخرین کمونیست‌های کره زمین هستیم.» او در اوایل دهه ۱۹۸۰ به میهن خود برگشت و در دفتری در مرکز شهر ریودوژانیرو مشغول کار شد. معروف است که بالای میز کار او این جمله نقش بسته بود:”جهان را باید تغییر داد.” نیمایر در فعالیت های اجتماعی و سیاسی برای یاری به محرومان تلاش می کرد. او گفته بود که همیشه در تلاش است که معماری را به خدمت مردم زحمتکش در آورد و به زندگی آنها اندکی نشاط و شادی وارد کند. یکی از کارهای مشترک او با لوکوربوزیه معمار سوئیسی، طراحی ساختمان ماندگار سازمان ملل متحد در نیویورک است که با این طرح شهرتی جهانی یافت. نیمایر به لطف عمر طولانی موفق شد بیش از ۶۰۰ بنای معماری خلق کند. او تا آخرین روزهای عمر خلاق و نوجو بود. همه کارهای او از مهر و نشانی خاص بر خود دارند. او از شاگردان و مریدان لوکوربوزیه معمار نوگرای سوئیسی به شمار می رفت اما بسیاری او را به عنوان “پدر مدرنیسم در معماری” می شناسند.

 

طراحی برازیلیا

از اوایل دهه ۱۹۵۰ که دولت برزیل قصد داشت شهر برازیلیا را به عنوان پایتخت کشور معرفی کند، طراحی این پروژه بزرگ به نیمایر و دو تن از همکارانش سپرده شد. آنها در طول چهار سال روی زمین شهری افسانه ای آفریدند که تجسم حرکت و رنگ و نور بود و بسیاری آن را زیباترین شهر جهان می دانند. شهر به سان پرنده های در حال پرواز طراحی شده است. یونسکو تمام شهر برازیلیا را بخشی از میراث بشری دانسته است. برازیلیا بزرگ‌ترین طرح معماری او بود و نیمایر در آن بسیاری از اندیشه‌های نوی خود را بکار برد.نقشه های زیبای او برای ساختمان های اصلی این شهر همچون دو کاخ ریاست جمهوری پلاناتو و آلورادا و ساختمان های مجلس سنا و نمایندگان کنگره او را در سطح بین‌المللی به همگان شناساند.

 

سبک معمار

خمیره اصلی کارهای نیمایر آهن و پولاد و بتن است. اما او این مواد سخت و زمخت را در قالبی نرم و ظریف عرضه کرد. نیمایر بارها گفته بود که فرم های سخت و زوایای حاد و تیز را دوست ندارد. در طرح های او سطوح سخت آهن و بتن با هارمونی نرم و مواج به رقص در می آید. او گفته بود که خمیدگی ها و انحناهای آثارش را از کوه های برزیل، امواج رودها و دریاهای میهن و همچنین پیکر موزون زنان کشورش الهام گرفته است. در معماری نیمایر خلاقیت و تخیلی جسورانه دیده می شود. او معماری را به گردش آزاد رنگ و نور و فضا نزدیک کرد و حتی بناهای سنتی را با نگاهی تازه و بدیع بازساخت. بطور مثال در کلیسای جامع برازیلیا، درون کلیسا به جای فضای گرفته و تیره و تار قدیم، فضایی پر روح، زنده و جاندار است که در آن رنگ و نور به پرواز در آمده است. او معتقد بود که در سطوح صاف و تیز حس و نشانی غیر انسانی وجود دارد. به نظر او سطوح ملایم، خمیده و ظریف به طبع و ذوق انسان نزدیک تر است. وی در مقاله ای می گوید که پیکر انسان برای ما آشناترین و طبیعی ترین فرم خارجی است. در بدن آدم هیچ زاویه ای نیست، همه اندام ها با نرمی و پیچ و خم های ظریف به هم گره خورده اند.

 

آثار معمار

نیمایر آثار معروفی را در سطح جهانی با الهام از منحنی ها طراحی کرد که از جمله آنها می توان به مقر حزب کمونیست فرانسه در پاریس، مسجد، مرکز مدنی و دانشگاه الجزیره در الجزایر، خانه فرهنگ هاوره فرانسه، دانشگاه قسطنطنیه الجزایر، ساختمان انتشارات موندادوری میلان ایتالیا، مجلس امریکای لاتین در شهر سائوپائولوی برزیل، مرکز توسعه جهانی زبان پرتغالی در لیسبون پرتغال و مرکز فرهنگی بین‌المللی آولیس اسپانیا اشاره کرد.

 

کنگره ملی برزیل

ساختمان موزه هنر های مدرن نیتروی از شاهکار های نیمایر شناخته می شود. او این بنای مدرن را در سال ۱۹۸۹ طراحی کرد، یعنی زمانی که ۸۲ ساله بود. او تمام موزه را به سان گلی شکوفا مجسم ساخت که هنر دوستان را از همه طرف به اندرون خود دعوت می کند. از آخرین کارهای او مجسمه‌ای به یادبود محاصره اقتصادی کوبا از سوی آمریکا است. از دیگر آثار او می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاخ کاپانما در ریو دو ژانیرو
  • غرفه برزیل در نمایشگاه جهانی نیویورک، ۱۹۳۹
  • مجتمع ساختمانی پامپولا در بلو هوریزونته
  • پارک ایبیراپوئرا در سائو پائولو
  • بنای سازمان ملل متحد در نیویورک
  • برازیلیا
  • مسجد دولتی پنانگ در مالزی
  • دانشگاه حیفا در اسرائیل
  • ساختمان کنگره ملی برزیل، یکی از کارهای معروف نیمایر
  • کلیسای کتدرال
  • سالن کنفرانس سرپوشیده در جنوب ایتالیا
  • موزه هنری وولکانو

جوایز معمار

نیمایر به دلیل خلق آثاری بی بدیل، جوایز متعددی همچون جایزه معماری پریتزکر از موسسه هنر شیکاگوی امریکا در سال ۱۹۸۸ ، جایزه لنین در سال ۱۹۶۳، جایزه بنیتو خوارز در سال ۱۹۶۴، جایزه ژولیت کوری در سال ۱۹۶۵، مدال طلای سلطنتی موسسه معماری انگلیس در سال ۱۹۹۸ و جایزه ولیعهد اسپانیا موسوم به پرینسیپه استوریاس در رشته هنر در سال ۱۹۸۹ میلادی را دریافت کرد.

 

پایان عمر

نیمایر در حالی که خود را برای برگزاری جشن ۱۰۵ سالگی تولد خود در ۱۵ دسامبر آماده می کرد، روز ۲ نوامبر به دلیل سرماخوردگی و عفونت دستگاه تنفسی در بیمارستان “ساماریتانو” بستری شد. او در شرایطی که ورا لوسیا همسرش، فرزندان، نوه ها و بستگانش در بیمارستان کنار او بودند، روز چهارشنبه ۵ دسامبر ۲۰۱۲ در آخرین نبردش با بیماری و کهولت سن تسلیم شد و در شهر ریودوژانیرو چشم از جهان فروبست. پیکر او با هواپیما به شهر برازیلیا منتقل شد تا در آنجا برای همیشه آرام بگیرد. دیلما روسف رئیس جمهوری برزیل درپیامی با ابراز تاسف از مرگ نیمایر تصریح کرد : “برزیل امروز یکی از بزرگترین نوابغ خود را از دست داد. او یک انقلابی بود که سبک جدیدی از معماری مبتنی بر زیبایی و منطق را ابداع کرد.”

 

منبع: پژوهشکده شهرسازی و معماری سپیدار

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...