رفتن به مطلب

ایران سالمترین خون جهان را دارد


ارسال های توصیه شده

d6f9b3cd-4648-4677-ae6a-fcf0e33cc075.jpg

 

مدیر عامل سازمان انتقال خون کشور با بیان اینکه ایران سالمترین خون جهان را دارد گفت: ایران هیچگونه صادرات و واردات خون ندارد و رسانه هایی که خبر از صادرات و واردات خون داده بودند بدون صداقت و آگاهی لازم صادرات و واردات سرم را به جای خون اعلام کردند.

 

دکتر حسن ابوالقاسمی در گفتگو با مهر با بیان اینکه ایران یکی از بهترین ذخایر خون جهان را در اختیار دارد گفت: کشورهایی که نمی توانند خون مورد نیاز خود را تامین کنند طرحی برای ذخیره خون ندارند ولی ایران غیر از تامین خون مورد نیاز خود می تواند در صورت هیچگونه خونگیری به مدت هفت روز خون مورد نیاز کشور را از منابع ذخیره خون تامین کند.

 

وی در مورد شایعاتی مبنی بر صادرات و واردات خون کشور گفت: ایران هیچگونه صادرات و واردات خون ندارد و رسانه هایی که خبر صادرات و واردات خون را منتشر کرده بودند بدون صداقت و آگاهی لازم صادرات و واردات سرم را به جای خون اعلام کردند.

 

مدیرعامل سازمان انتقال خون در مورد ترویج فرهنگ گرفتن پلاکت از خون در جامعه گفت: پلاکت گیری از سطح کشور روند رو به جلویی داشته است. همچنین تا کنون بخشی خصوصی وارد طرح پلاکت گیری نشده و تمام مراحل پلاکت گیری توسط سازمان انتقال خون انجام می شود.

 

ابوالقاسمی در پاسخ به این پرسش که آیا تحریمها خللی در قرارداد ایران و آلمان برای تبدیل پلاسمای ایرانی به دارو وارد کرده گفت: خوشبختانه ارسال پلاسما و تبدیل شدن آن به دارو توسط شرکتهای آلمانی همچنان با قوت در حال انجام است.

 

مدیرعامل سازمان انتقال خون کشور در مورد سلامت خونی در ایران گفت: با سرمایه گذاری عظیمی که دولت در موضوع سلامت خونی انجام داده می توان گفت که ضریب سلامت خون ایران قابل رقابت با کشورهای غربی است.

 

وی افزود: استفاده از بهترین کیتهای آزمایشگاهی و پرسنل آموزش دیده و متبحر موجب شده تا ایران سالم ترین خون جهان را داشته باشد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...