رفتن به مطلب

سه بعدی ها و بی کران فناوری


ارسال های توصیه شده

سه بعدی ها و بی کران فناوری ef54e462c148d30516fdae9f046b247c.jpgدر اختیار داشتن یک اختراع جدید و فوق العاده در حالی که نمی توان خوراک مناسبی برای راه اندازی آن داشت، تجربه جالبی نیست! مطمئناً یک دستگاه پخش بلو ری و چند نمونه فیلم همراه با آن پس از هزاران بار استفاده جذابیت خود را از دست خواهد داد و تبدیل به یک وسیله بی مصرف می شود.

هیچ کس یک تلویزیون سه بعدی نمی خرد مگر اینکه بتواند با آن برنامه های سه بعدی تماشا کند. اگرچه بعضی از تلویزیون ها توانایی تبدیل برنامه های عادی به سه بعدی را دارند، ولی مصرف کننده خواستار فیلم های سه بعدی واقعی است. این نیاز، تهیه کنندگان برنامه های سه بعدی را بر آن داشت تا در یک اقدام بزرگ، برای جمع آوری نسخ (فیلم های) قابل تبدیل، با نهایت توان تلاش کنند.

 

 

● فیلم

با توجه به قبول استاندارد نهایی پخش سی دی های بلو ری هالیوود از سوی تولیدکنندگان، هالیوود عرضه کارتون های سه بعدی را شتاب بخشیده و این پاسخی است به نیاز کسانی که کمتر فرصت حضور در سینما را پیدا می کنند. شرکت سونی نیز تولیدکننده تلویزیون های سه بعدی و پخش بلو ری، در استودیو خصوصی فیلم خود، مشغول کار بر روی فیلم های سه بعدی است.

این شرکت اعلام کرده در کنار سایر عنوان های سه بعدی، به زودی نسخه سه بعدی کارتون «ابری با احتمال بارش کوفته قلقلی» را به صورت ۳D ارائه خواهد کرد. در همین مسیر، سامسونگ در یک کار مشترک با دریم ورک و تکنی کالر، در نظر دارد نسخه ۳DBD از کارتون «هیولاها علیه بیگانگان» را در ماه ژوئن ارائه دهد. «کریسمس کارول» محصول ۲۰۰۹ والت دیسنی نیز اواخر امسال، قالب سه بعدی به خود می گیرد. این فیلم یک ۳D Show Case Disc Compilation Title نیز دارد. با این اوصاف، به زودی شاهد جهشی فراگیر در تعداد فیلم های سه بعدی تمام استودیوها خواهید بود.

 

 

● تلویزیون

در بخش تلویزیون نیز تهیه کنندگان برنامه ها درصدد پیشبرد اهداف خود هستند و برنامه های مختلفی را در دست تهیه دارند. رویدادهای زنده ورزشی ــ مشکل اساسی HDTV ــ یک برنامه طبیعی برای پخش سه بعدی محسوب خواهد شد. با توجه به این توانایی، ESPN کانال سه بعدی خود را در ماه ژوئن افتتاح می کند. این شبکه با کسب حمایت مالی و سریع سونی پخش ۲۵ مسابقه از سری مسابقات جام جهانی فوتبال را به عهده گرفته است (اتفاقی که جام جهانی را به یکی از پربیننده ترین رویدادهای ورزشی تاریخ بدل می کند). پخش حداقل ۲۵ رویداد زنده ورزشی، وعده دیگری است که ESPN به مخاطبین داده است. کانال FOX نیز برای اینکه از قافله عقب نماند، مسابقات MLB ALL-Star را به صورت سه بعدی نمایش می دهد.

 

 

● شبکه های ماهواره ای

ارسال ماهواره ای برنامه های سه بعدی دست اندرکاران را به تکاپو واداشته است. Direck TV راه اندازی ۳ ماهواره اختصاصی شبکه های سه بعدی را در دستور کار خود قرار داده است. تأمین نیاز یک کانال PPV، یک کانال برنامه های درخواستی و یک کانال تلویزیونی رایگان از وظایف این ۳ ماهواره است. تلویزیون های دارای Set-top نیاز به بسته نرم افزاری (firmware) با قابلیت به روزشدن در کنار تلویزیون خود دارند تا در صورت نیاز، کانال های جدید را ردیابی و اعلام کند. افزون بر تمامی این اقدامات، دیسکاوری، ای مکس و سونی درصدد تأسیس یک کانال اشتراکی هستند.

 

 

● بازی

اگرچه فیلم و برنامه های سه بعدی راضی کننده هستند اما کمبود بازی های ویدیویی سه بعدی واقعاً احساس می شود. تابستان امسال خریداران PS۳ می توانند از بازی ها و فیلم های سه بعدی لذّت ببرند؛ البته به روز کردن دستگاه به وسیله نرم افزار کمکی، شرط لازم استفاده سه بعدی از PS۳ است.

 

 

● سایر حوزه ها

تولید دوربین های عکاسی و فیلمبرداری توسط شرکت هایی چون سامسونگ آغاز شده است. این شرکت، غرفه هایی از تولید ابتدایی خود را در CES به نمایش گذاشت و یک نمایشگاه فرعی از عکس هایی که با آن گرفته شده بود، برپا کرد. میل به استفاده از خلاقیت فردی شاید دوربین های سه بعدی را به رتبه اوّل محصولات این فناوری برساند. شگفت انگیز بودن شاید ساده ترین خصلت این پیشکش های تکنولوژی است. ارائه آواتار بر روی دیسک های بلو ری، حقیقتاً در حال براندازی سایر گونه های نمایش می باشد. بی شک آینده از آن سه بعدی هاست.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...