رفتن به مطلب

آلیازهای ریخته گری منیزیم برای کاربرد در درجه حرارت های بالا‏‏‏‏:


ارسال های توصیه شده

ترجمه مهندس نجم الدین عرب‎

آلیازهای ریختگری منیزیم برای کاربرد در درجه حرارتهای بالا‏‏‏‏:

انواده آلیاژی ‏Mg-Zr‏ که در ماسه ریخته گری میشوند. خواص ‏مکانیکی مناسبی را در درجه حرارت محیط و دماهای بالا برای ‏کاربرد در صنایع هوا-فضا از خود نشان میدهند و در این میان آلیاژ ‏As‏41 که توسط کلسیم بهسازی شده، از لحاظ قیمت نیز در بین ‏آلیاژهای زیر کونیم دار دارای جایگاه ویژه ای است. توسعه آلیاژهای ‏منیزیم که به روش رسوب سختی استحکام آنها افزایش یافته و بهسازی ‏سیستمهای آلیاژی ‏Mg- Al- Re, Mg- Al- Si‎‏ پتانسیلهای موجود ‏جهت توسعه آلیاژهای دایکاست منیزیم برای کاربرد در درجه ‏حرارتهای بالا میباشد. تاثیر عناصر آلیاژی بر مشخصات انجماد و ‏ساختار میکروسکوپی الیاژ 380 آلومینیم‏ ‏‎(Al- Si- Cu- Mg- Fe)‎‏ اثر عناصر مهم آلیاژی در مقادیر مشخص ‏بر رفتار انجماد، سیالیت و ساختار میکروسکوپی آلیاژ 380 در دو ‏سرعت مختلف با هم مقایسه شد. به منظور مطالعه رفتار انجماد از ‏روش آنالیز حرارتی استفاده شد. تاثیر عناصر آلیاژی در درصدهای ‏ذیل تحت بررسی قرارگرفت.

Mn:˚/‎‏16-0/4%‏‎, Zn:‎‏1/9-3%‏‎, Mg:‎‏0/06-0/5%‏

Fe:‎‏1/01-1/75%‏‎, Cu:‎‏3/22-4/09%‏

بررسیهای صورت گرفته رفتارهای انجمادی پیچیده ای را برای ‏آلیاژهای 380 نشان داد. بعلاوه در سرعت سرد کردن درجه ‏سانتیگراد/ ثانیه 4/0 شش واکنش انجمادی مختلف در حین فرایند ‏انجماد مشاهده شد.‏

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...