رفتن به مطلب

سبزی و میوه هر قدر مانده تر باشد، ارزش غذایی آن کمتر است


Doctor_Shovan مهمان

ارسال های توصیه شده

Doctor_Shovan مهمان

کارشناس اداره بهبود تغذیه وزارت بهداشت گفت: سبزی ها و میوه ها هر قدر مانده تر باشد از ارزش غذایی آن کاسته می شود و سبزی خام ارزش غذایی بیشتری نسبت به سبزی پخته دارد.

 

زهرا عبداللهی در گفت و گو با خبرنگار بهداشت و درمان فارس، افزود: آنتی اکسیدان موجود در سبزی ها و گیاهان در پیشگیری از امراض قلبی- عروقی و سرطان ها نقش دارند.

وی گفت: سبزی ها از آن جا که منبع غنی از فیبر هستند، در تنظیم دستگاه گوارش نقش اساسی ایفا می کنند و جذب چربی و مواد قندی را کاهش می دهند و در پیشگیری از دیابت و امراض قلبی – عروقی موثر هستند.

عبداللهی گفت: با روند فزاینده و هشداردهنده بیماری های مزمن در کشور مثل بیماری های قلبی – عروقی، دیابت و سرطان ها مواجه هستیم که یکی از دلایل آن قطعاً تغذیه نامناسب است.

وی اضافه کرد: برای جلوگیری از این بیماری ها باید رعایت ۲ اصل تنوع و تعادل را در برنامه غذایی خود بگنجانیم و تلاش کنیم با هر اندازه درآمدی که داریم از مواد غذایی که در دسترس است، استفاده بهینه کنیم.

farsnews

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...