رفتن به مطلب

ناگفته هایی از نوکیا n8


Fahim

ارسال های توصیه شده

نمایش نوکیاN8 در کنفرانس Nokia World که چندی پیش در لندن صورت گرفت به همراه گفته های مدیران نوکیا در این خصوص حاکی از آن است که این گوشی با قابلیت های منحصر به فرد خود همچون سیستم عامل سیمبین^3 و دوربین 12 مگاپیکسلی نوکیا را وارد مرحله ای جدید در عرصه گوشی های هوشمند خواهد کرد. مطابق اظهارات نیکلاس سوندر، نایب رئیس ارشد بازارهای نوکیا، تاکنون بیش از 100 اپراتور در 44 کشور دنیا با بستن قرارداد تجاری علاقه مندی خود را برای ورود این گوشی اعلام کرده اند. اما قابلیت های نوکیاN8 تنها به سیستم عامل و دوربینی پیشرفته خلاصه نمی شود زیرا همان طور که انسی ونیوکی، رئیس بخش راه حل های نوکیا، می گوید این گوشی از جنبه های مختلفی به عنوان یک گوشی برتر به حساب می آید.

در زیر به مرور خلاصه ای از ویژگی های نوکیاN8 می پردازیم:

بدنه

آلومینیوم یک تکه و آندودایز شده به کار رفته در نوکیاN8 این گوشی را تبدیل به یکی از مقاوم ترین نمونه های موجود در بازار کرده است. آسیب یا خراشی که اجسام مختلفی مانند کلید ممکن است روی بدنه ضدخش نوکیاN8 ایجاد کنند به راحتی و با کشیدن انگشت از روی آن محو می شود. مقاومت بدنه نوکیاN8 تا حدی است که حتی سقوط از ارتفاع 3 متری روی سطحی سفت نیز نمی تواند آسیبی به این گوشی وارد کند. طبق یک نظر سنجی که نوکیا صورت داده بود آلومینیوم به عنوان بهترین ماده در ساخت گوشی از سوی مصرف کنندگان شناخته شد. استفاده از این ماده در نوکیاN8 ضمن ایجاد بدنه ای مقاوم در برابر ضربه و خراش، با ویژگی های خاصی خود موجب شده است تا این گوشی بتواند در ترکیب متنوعی از رنگ ها وارد بازار گردد. رئیس بخش طراحی گوشی های سریN نوکیا معتقد است که آلومینیوم خاصیتی دارد که حتی پس از آندودایز شدن و رنگ آمیزی همچنان فلز بودن خود را حفظ می کند و این خاصیت به خوبی در نوکیاN8 به کار گرفته شده است. او می گوید: این فلز در انتخاب رنگ های این گوشی نیز مؤثر بوده است. ما توانستیم انواع رنگ های تیره و روشن را که ترکیب مناسبی با رنگ آلومینیوم داشته و همچنین بیان کننده عواطف و احساسات خاص انسانی بودند انتخاب کنیم؛ رنگ نارنجی برای القای حس گرمی، رنگ آبی برای حس سردی، جوانی و لذت و رنگ سبز برای حس تازگی. طبق یک نظرسنجی که نوکیا اخیراً به عمل آورد 34% مصرف کنندگان رنگ خاکستری را به عنوان محبوب ترین رنگ از گوشی نوکیاN8 برگزیدند.

دکمه ها

دکمه های کناری نوکیاN8 همگی از جنس آلومنیوم به کار رفته در بدنه بوده که به عنوان یکی از ویژگی منحصر به فرد این گوشی به حساب می آید. این دکمه ها به منظور جلوگیری از صدمات احتمالی با لایه ای از پلاستیک نیز پوشانده شده اند. خروجی HDMI با وجود خروجی HDMI در نوکیاN8 تماشای تمامی محتوای صوتی و تصویری گوشی مانند عکس ها به راحتی روی سینمای خانگی امکان پذیر است. به علاوه، فیلم های گرفته شده را نیز می توان با کیفیت HD و سرعت 30fps از طریق این خروجی مشاهده کرد. ضمناً با وجود حافظه داخلی 16گیگا بایت در نوکیاN8 می توان 30 تا 40 فیلم نود دقیقه ای را در این گوشی ذخیره کرد. خروجی HDMI در نوکیاN8 این گوشی را تبدیل به یک دستگاه DVD Player سیار کرده است که با توجه به قابلیت های بالای تصویری نوکیاN8 فیلم های پخش شده از این گوشی حتی از کیفیت بهتری نیز برخوردارند. کابل واسط برای اتصال به کابل استاندارد HDMI در جعبه به همراه نوکیاN8 عرضه خواهد شد.

صدای دالبی

تکنولوژی Dolby Digital Plus به همراه صدای فراگیر 5.1 که برای برای نخستین بار در نوکیاN8 بکار گرفته شده قابلیت های گوشی را در این زمینه کامل تر می کند. این تکنولوژی ضمن برخورداری از پهنای باند 448kbps (در مقایسه با پهنای باند 256kbps در نمونه های قبلی) با در اختیار گذاشتن تجربه منحصر به فرد صدای چند کاناله، امکان شنیدن با کیفیتی بالاتر را برای کاربران و علاقه مندان به موسیقی فراهم می کند. ضمن آنکه آنها می توانند چنین وضوح و شفافیتی از صدا را حتی از طریق ایرفون خود نیز تجربه کنند.

صفحه نمایش

صفحه نمایش لمسی خازنی نوکیاN8 دارای امکانات متعددی همچون زوم با باز و بسته کردن انگشتان روی صفحه (pinch-zoom) است. حساسیت این صفحه درحدی است که بدون ایجاد هرگونه فشار و تنها با اشاره انگشت یا هر جسم رسانای دیگری می تواند واکنش نشان دهد. آثار چسبندگی انگشتان روی صفحه نمایش را می توان با کشیدن پارچه ای و بدون ایجاد تغییر در محتویات صفحه از روی آن پاک کرد. با وجود صفحه نمایش AMLOED و 5/3 اینچی در نوکیاN8 به همراه 16 میلیون رنگ و وضوح 360x 640 پیکسل لذت تماشای تصاویر روی گوشی نیز خالی از لطف نخواهد بود.

باتری

باتری نوکیاN8 برای چند روز شارژ را نگه می دارد. این باتری در حالت standby و مكالمه مداوم در شبكه GSM می تواند به ترتیب حداكثر 390 ساعت و 720 دقیقه دوام آورد در حالی كه در صورت استفاده از شبكه WCDMA این مقادیر به 400 ساعت و 350 دقیقه تغییر پیدا می کند.

شبکه های اجتماعی

امکان اتصال به شبکه های اجتماعی در نوکیاN8 از سه طریق فراهم شده است: صفحه نمایش، نقشه ها و فهرست اسامی ذخیره شده در گوشی. مشاهده به روزرسانی و تغییر وضعیت کاربر در شبکه های اجتماعی روی صفحه نمایش امکان پذیر است، ضمن آنکه تاریخ های مهم ثبت شده در این شبکه ها را نیز می توان به راحتی به تقویم گوشی انتقال داد. ضمناً جدیدترین نرم افزار نوکیا با نام "Social" که برای گوشی های برمبنای سیستم عامل سیمبین^3 عرضه گردیده دارندگان نوکیاN8 را برای نخستین بار مجهز به قابلیت های تازه ای در زمینه شبکه های اجتماعی می کند. کاربران خواهند توانست با دانلود و اجرای این نرم افزار به راحتی به تمامی سایت های مختلف شبکه های اجتماعی متصل شده و دیگر نیازی به اجرای برنامه ای خاص برای هریک از این سایت ها نداشته باشند.

برنامه Flash نوکیاN8 از قابلیت های آخرین برنامه های Adobe Flash مانند Flash Player 10.1و Action Script 3 به طور کامل پشتیبانی می کند. البته این پشتیبانی تنها شامل قابلیت های ویدئویی بوده و قابلیت های رندرینگ گرافیکی را دربر نمی گیرد. ایمیل

نوکیاN8 از account ایمیل های POP3/IMAP پشتیبانی کرده و به کاربران امکان برخورداری از راه حل های ایمیلی کسب و کار و همچنین Mail for Exchange نیز می دهد. حسگرها

نوکیاN8 به حسگرهای مختلفی مجهز است. حسگرهای جهت یابی و قطب نما در هنگام استفاده از Ovi Maps تعیین مسیر را ممکن می کنند. حسگرهای نور به همراه حسگر مجاورتی (Proximity) با خاموش کردن اتوماتیک صفحه نمایش در طول مکالمه باعث صرفه جویی در باتری گوشی می شوند. ضمن آنکه حسگر نور محیط نیز روشنایی پس زمینه را برمبنای نور اطراف تنظیم می کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...