رفتن به مطلب

معدن زغال رورسار( آلمان)Ruhr Saar Ibbenburen coal mine


ارسال های توصیه شده

معدنکاری زغال در آلمان ، با مرکزیت حوضه زغالی Ruhr Saar Ibbenburen coal mine درآغاز سال 1999 با شرکت DSK ائتلاف کردند . DSK بطور کامل از نظر مالی از ناحیه RAG حمایت می شود . کارکنان صنعت زعال در آلمان در سال 2001 به 46900 نفر کاهش یافت .

زمین شناسی و کفیت زغال

تمام ذخایر زغال سخت آلمان مربوط به دوره کربنیفر است. در حالی که حوضه های Saar & Ibbenburen بعنوان بقایای حوضه های زغالی لوگر معرفی می شوند ، Ruhr شامل ذخایر ضخیم که شیب لایه های آن به طرف دریای شمال است و در عمق حدود 1200 متری حوضه زغالی فعال قرار دارد . لایه ها بوسیله گسل ها و چین خوردگی ها ی اصلی ناحیه ای خرد شده اند . شرایط حوضه زغالی Saar پیچیده تر از Ruhr است . کک دهی و ارزش حرارتی بالا ، با 6-9 درصد خاکستر ، و کمتر از 1% سولفور ( اگرچه برخی لایه های زغالی حرارتی قبل از فروش دارای هزینه شستشو می باشند). معادن Ibbenburen & Niederburg آنتراسیت دارند .

تولید و ساختار صنعتی

در آغاز سال 2000، DSK از 15 معدن عمیق بهره برداری می کرد. سه معدن در حوضه Saar ، یک معدن در Ibberburen و بقیه در ناحیه Ruhr بودند . تا پایان همان سال سه تا از این معادن بسته شد و یکی نیز در سال 2001 بسته شد و تعداد معادن به 11 واحد در Ruhr رسید . میزان تولید در این معادن به 19.14 میلیون تن در سال و مقدار راندمان به 6.07 تن بر نفر شیفت می رسد .

روشهای معدنکاری

در حوضه زغالی Ruhr ، پیشروی معدن به سمت شمال است . با حفر چاههای جدید برای تهویه و حمل و نقل ، پیشروی به سمت شمال بیشتر می شود . عمق کار نیز با گذشت زمان افزایش می یابد . متوسط عمق تولید جاری 920 متر است . تمام عملیات DSK بر اساس معدنکاری جبهه کار بلند ، با استفاده از زغال برها (Shearer ) و رنده ها (plow ) می باشد . بیشتر معادن دارای چندین لایه قابل کار هستند ، هر کدام با چندین جبهه کار ، در مجموع 43 جبهه کار در سال 1999 در حال بهره برداری بوده اند . یک افزایش در تعداد جبهه کارهائی که از سطح زمین کنترل می شوند به چشم می خورد ، این جبهه کارها با سطح اتوماسین بالا و راندمان قابل فروش تا 20000 تن در روز را دارا می باشند .

جبهه کار های بلند تا طول 400 متر در حال حاضر خدمات می شوند ، طولانی ترین جبهه کار در معدن (Freidrich) در سال 1997 نصب شده است . لایه ها با ضخامت از یک تا 4.8 متر کار شده اند ، رنده ها (Plow ) برای لایه های نازک و زغال برها برای لایه های ضخیم بکار گرفته شده اند .

تجهیزات تولید

گروه RAG دارای تجهیزات اصلی کارخانه DBT است که جبهه کار حوضه زغالی Ruhr را تامین نموده است ، (Shearer) زغال برها با پشتیبانی ویژه شرکت Eickhoff صورت گرفته است ، در حالی که شرکت SaarTech سیستم های نگهداری جبهه کار را توسعه داده و سیستم حمل و نقل را برای شرایط سخت معدنکاری حوضه زغالی Saar منطبق نموده است .

در گذشته ، تجهیزات برای هر جبهه کار ویژه شده بود ، DSK حالا سیاست استاندارد کردن تجهیزات را تا جائی که ممکن است دنبال کرده است .

آماده سازی و حمل زغال

DSK ، کارخانه زغال شوئی را در تمام معادن برای قابل فروش نمودن زغال حرارتی وکک مورد بهره برداری قرار می دهد . 10-12 میلیون تن در سال مواد باطله تولید می شود ، مقداری از آن در فضاهای زیرزمینی استخراج شده پر می شود و مقداری نیز جهت محوطه سازی ذخیره می گردد .

DSK مقدار 60 میلیون تن در سال کک و زغال با استفاده ازkm 450 خطوط ریل متعلق به خود و بنادر رودخانه ای اختصاصی و نقاط بارگیری کشتی و امکانات انبار ، حمل می کند .

تولید و هزینه ها

تولید زغال سخت در سال 1998 در آلمان 41.3 میلیون تن ، در سالهای 1999 ، 2000 و 2001 به ترتیب 39.2 ، 33.3 ، 27.1 میلیون تن بوده است . هزینه تولید 3 الی 4 برابر متوسط دنیاست . متوسط هزینه تولید زغال Ruhr $/t 120 است . تشکیلات DSK بطور زیادی به گرفتن سوبسید ایالتی تا 2005 وابسته است ، سوبسید سالیانه از 4.9 میلیارد دلار در سال 1998 به 2.9 میلیارد دلار در سال 2005 کاهش می یابد .

آینده

تولید زغال سخت در آلمان تا سال 2005 به 26 میلیون تن در سال کاهش می یابد . بسته شدن برخی معادن در سال 2000 و بدنبال آن ادغام بعضی معادن در سال 2001 و 2002 ، شرکت های زغال ، نیروی کار خود را به 36000 در سال 2005 کاهش خواهند داد . در میان مدت ، RAG معدنکاری در خاج از آلمان را افزایش می دهد تا کاهش تولید زغال سخت در آلمان را جبران نماید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...