رفتن به مطلب

آموزش اکسس -بخش اول


ارسال های توصیه شده

آموزش اکسس

بخش اول فصل اول

بانک اطلاعاتی

مقدمه :

در گذشته برای ذخیره و نگهداری اطلاعات از روش مکتوب کردن اطلاعات استفاده می گردید , این امر علاوه بر هزینه بالا , بازیابی و پردازش اطلاعات را بسیار دشوار می نمود .

بانک های اطلاعات سازمان دهی شده می باشد که دسترسی به اطلاعات ذخیره شده در آن ساده است . در حال حاضر با توجه به نیاز بالا برای دسترسی آسان به اطلاعات ذخیره شده نیازمند استفاده از نرم افزارهای بانک اطلاعات هستیم .

اکسس یک نرم افزار ایجاد و مدیریت بانک های اطلاعاتی می باشد .

چگونه اکسس به ما کمک می کند ؟

هنگامی که بدانید چه کار می خواهیدانجام دهید و همچنین به چه داده هایی جهت ذخیره سازی و اداره کردن نیاز دارید , Access امکاناتی را ارئه می دهد که با کمک آنه می توانید همه اطلاعات را ذخیره نموده و بر روی کامپوتر خود سازماندهی کنید . همچنین در صورت تغییر نیازهای خود قادر هستید که مجددآ داده های را بر اساس نیاز فعلی خود سازماندهی نمایید .

بانک آطلاعاتی چیست ؟

بانک اطلاعاتی مجموعه ای از داده های مرتبط می باشد که معمولآ به صورت جدول های سازماندهی می شوند , تا دارای ساختاری برای دسترسی و تغییر باشند . یک پایگاه داده اکسس می تواند شامل جداول , فرمها , پرس و جوها , گزارش ها و اشیاء دیگری باشد که همگی برای اداره , بازیابی و ارائه داده ها موجود به کار می روند .

نکته کلیدی به هنگام کار با داده های مرتبط , سازماندهی آنهاست . این سازماندهی باید به گونه ای باشد که بتوان به راحتی و به سرعت به داده های مورد نظر دست یافت و آنها را مورد ارزیابی قرار داد .

بانک آطلاعاتی مجموعه ای از اطلاعات سازماندهی شده با دسترسی ساده می باشد .

در Microsoft Access , داده ها می توانند از نوع تاریخ , اعداد , تصاویر گرافیکی , عبارات رشته ای و تقریبآ هر نوع اطلاعاتی قابل ذخیره سازی در حافظه کامپوتر باشند . در بانک های اطلاعاتی که توسط Access پیاده سازی می شوند , داده ها از طریق یک فرم وارد شده , مورد ویرایش قرار گرفته و ذخیره می گردند . این فرمها شباهت زیادی به فرمهای کاغذی دارند .

فیلد ( Field ) :

محلی در یک رکورد که نوع خاصی دادها در آن ذخیره می شود . فیلد ها در سیستم های مدیرت بانک اطلاعاتی رابطه ای , ستون نامیده می شود . فیلد ها را با توجه به محتوای خانه اول نام گذاری می کنند . مثلآ , در پایگاه دادهء سادهء تماسهای شخصی , فیلدهایی مانند : نام , نام خانوادگی و شماره تلفن برای ذخیره داده هایی که نام آنها شرح داده شده است به کار می روند . هر یک از فیلدها معمولآ حاوی یک نوع اطلاعات می باشد , به عنوان مثال فیلد " شماره تلفن " در جدول , در جدول , شامل شماره تلفن افراد مختلف می باشد .

رکورد ( Record ) :

یک ساختار داده ای که مجموعه ای از فیلدها ( عناصر ) است و هر یک از فیلد ها نام و نوع خاص خود را دارند .

بر خلاف یک آرایه که تمام عناصر آن نمایانگر انواع یکسانی از اطلاعات هستند و به آنها با یک ایندکس انجام می شود , عناصر یک رکورد نمایانگر انواع مختلفی از اطلاعات هستند و به وسیله نامشان مورد دستیابی قرار می گیرد . دستیابی به هر رکورد می تواند به صورت واحد باشد و یا به هر یک از عناصر می توان دستیابی داشت .

در یک جدول , هر سطر افقی بنیانگر یک رکورد جدول می باشد که از فیلد های تعریف شده در جدول تشکیل شده است , مثلآ در یک پایگاه دادهء ساده تماسهای شخصی , هر فردی که داده هایش در جدول تماسها ذخیره شده است , در یک سطر مجزا از سایر افراد خواهد بود . همانطور که فیلدها بیانگر در یک جدول می باشند , رکوردها نیز بیانگر سطرها در جدول هستند .

منبع:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...