رفتن به مطلب

گذاشتن قند در دهان ايجادكننده پوسيدگي


ارسال های توصیه شده

به گفته داندانپزشكان، يكي از عوامل مهم ايجادكننده پوسيدگي، گذاشتن قند در دهان است.

 

دكتر''ناصر پور ابراهيم''رئيس انجمن دندانپزشكان سازمان نظام پزشكي استان اصفهان گفت:به توصيه بهداشت جهاني به دليل تاثير مخرب قند بر روي دندانها ، هيچگاه نبايد قند را در دهان گذاشت.

 

وي روز دوشنبه در گفت و گو با ايرنا افزود : در ميان ايرانيان عادت شده كه اول قند را در دهان مي‌گذارند بعد چاي را مي‌نوشند كه اين عادت نادرست موجب فرسودگي دندانها مي‌شود.

 

وي بااشاره به اينكه براي كاهش ميزان تخريب شيريني قند بهتر است قند در چاي حل شود، گفت:حتي بهتر است به جاي قند از خرما كه كلوكز طبيعي و تنظيم شده دارد و باعث بيماري ديابت نمي‌شود، استفاده كرد و به جاي شكر،عسل مورد استفاده قرار بگيرد.

 

وي تاكيد كرد: بايد بعد از خوردن هر نوع مواد غذايي شيرين ، دندانها با مسواك و حداقل آب ساده شسته شود.

 

وي اضافه كرد: كودكان به تناول مواد شيرين مانند شكلات و جويدن قند علاقه نشان مي‌دهند در حالي كه مصرف بي‌رويه اين مواد موجب پوسيدگي دندانهاي شيري و ايجاد فاصله بين آنها مي‌شود.

 

''دكتر نسرين شاه‌نظري'' دندانپزشك نيز گفت : بزرگسالان بايد از خوردن پشت سرهم غذاي گرم و سرد، ترش و شيرين و تند به كودكان خود اجتناب كنند.

 

وي افرود: اين عمل باعث ترك خوردن،خرد شدن و از بين رفتن ميناي دندانها مي‌شود.

 

وي با اشاره به رواج الگوهاي غذايي نادرست مانند مصرف غذاهاي فانتزي در خانواده‌ها گفت: خوردن پيتزا ، اسنك ، همبرگر داغ و برخي از غذاهاي خانه همراه با نوشابه، آب و سالاد سرد باعث آسيب دندانهاي شيري و دائمي افراد بخصوص كودكان مي‌شود.

 

وي اضافه كرد:خانواده‌ها بايد خود و كودكان را ملزم كنند كه‌بعد از خوردن هر نوع خوراكي، دندان و دهان خود را با آب ساده بشويند

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...