رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

پيراشكي با خمير آماده

2537284.jpg

مواد لازم براي 30 عدد پيراشكي:

گوشت چرخ كرده 250 گرم

قارچ نيم كيلو

زرشك دوقاشق غذاخوري

پياز داغ سه قاشق غذاخوري

رب دو قاشق غذاخوري

خمير آماده پيراشكي دوبسته ( 30 عدد)

نمك و فلفل و زردچوبه به مقدار لازم

آويشن و جعفري خشك كمي

4156609.jpg

طرز تهيه:

گوشت را با پيازداغ مخلوط كرده و تفت مي‌دهيم و سپس نمك و زردچوبه و فلفل و رب را به آن اضافه كرده و هم مي‌زنيم . نصف استكان آب روي گوشت چرخي مي‌ريزيم و با حرارت كم مي‌گذاريم گوشت پخته و ملايم شود.

قارچ را شسته و خرد كرده و در ظرف ديگري مي‌ريزيم. به آن نمك و روغن و چند قطره آب‌ليمو اضافه كرده با حرارت زياد مي‌گذاريم تا بپزد. قارچ آب مي‌اندازد بايد حتمن با حرارت زياد آن‌را آماده كنيد. سپس قارچ و زرشك و جعفري و آويشن را هم به مخلوط گوشت چرخي اضافه كرده . بعد از اين‌كه آب گوشت چرخي كاملن كشيده شد، مايه پيراشكي آماده است. (مثل مايه ماكاروني مي‌شود.)

خمير پيراشكي را از نايلن خارج كرده و از مايه گوشتي يك قاشق غذاخوري پْر وسط خمير مي‌گذاريم و دوطرف خمير را روي هم مي‌آوريم و كناره‌هاي خمير را با انگشت چين مي‌دهيم. بعد پيراشكي‌ها را در روغن سرخ مي‌كنيم.

اين پيراشكي بسيار راحت و سريع آماده مي‌شود. اگر خميرآماده در دسترس نداريد مي‌توانيد از طرز تهيه خمير پيراشكي زير استفاده كنيد.

مواد لازم براي خمير پيراشكي:

آرد دو ليوان

پودر خمير مايه يك قاشق غذاخوري

روغن جامد دو قاشق غذاخوري

تخم مرغ دوعدد

نمك يك قاشق چاي‌خوري

7359530.jpg

طرز تهيه خمير پيراشكي:

پودر خمير مايه را در نصف استكان آب ولرم خوب حل مي‌كنيم و مي‌گذاريم خميرمايه نيم‌ساعت بماند. سپس در ظرفي آرد را ريخته و تخم مرغ‌ها و خمير مايه و نمك را مخلوط كرده و هم مي‌زنيم بعد روغن را هم به آن اضافه مي‌كنيم و خوب مخلوط مي‌كنيم تا خمير لطيفي بدست بيايد و بدست نچسبد. اگر خمير كمي شل بود و به دست مي‌چسبيد كمي ارد به آن اضافه مي‌كنيم ولي آرد نبايد آنقدر زياد باشد كه خمير خشك و شكننده شود. خمير را مدت يك‌ساعت در جاي گرمي مي‌گذاريم تا ور بياييد. ( خمير بعد از ور آمدن كاملن پف مي كند و پوك است)

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...