رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

آموزش تری دی مکس بخش مقدماتی

 

اين نرم افزار فقط يه نرم افزار براي مهندسين معماري و گرافيست ها نيست بلكه يك مهندس عمران مي تونه به كمك اين نرم افزار اتصالات و دتايل هاي سازه اي رو بكشه و طراحي كنه.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

کلمه عبور برای پسورد :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

منبع: سایت پرنیاز

 

************************************************************************************************

 

دوستان عزیز می تونن به این تاپیک برا آموزش کامل و جامع مراجعه کنن:

انجمن تری دی مکس 3DMax

ممنون از بچه های تالار گرافیک :icon_gol:

  • Like 17
لینک به دیدگاه
  • 1 ماه بعد...

آشنايي با محيط 3ds max

 

 

 

در اين قسمت شما را با محيط 3DSMAX آشنا مي کنيم. محيط برنامه پنجره اي است شامل ديدگاه ها، نوار ابزار، منوها و پانل ها.

 

در محيط برنامه روش هاي زيادي براي اجراي عمليات است بعنوان مثال براي ساخت اشياء از منوهاي پانل فرمان استفاده مي کنيم.

نوار منو:

نوار منو درست در زير نوار عنوان برنامه قرار دارد که تمام فرمان ها و عمليات قابل اجرا در 3DS MAX در اين منوها موجود است.

ما ابتدا منوهايي را توضيح مي دهيم که در پانل ها گزينه هاي آنها موجود نيست و تنها راه دست پيدا کردن آنها از طريق اين منوها يا از طريق کليدهاي ميان بر است پس ابتدا به آموزش منوهاي Group و Edit و File مي پردازيم.

البته اين مرحله يه مقدار خسته کننده است ولي يادگيري آن جز کار و قسمت جداناشدني نرم افزار است

 

منوي File

اين منو شامل فرمان هاي زير مي باشد:

 

فرمانNew

 

 

اجراي اين فرمان سبب پاک شدن صحنه فعلي و جايگزيني صحنه جديد مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +N مي باشد. زماني که اين گزينه را انتخاب نماييد قسمت Options نمايان مي شود. گزينه اول اگر انتخاب شود هم اشياء درون صحنه و هم چنين تنظيمات سلسله مراتبي آنها حفظ شده فقط کليدهاي متحرک سازي آن از بين مي رود.

انتخاب گزينه دوم سبب از بين رفتن تنظيمات سلسله مراتبي و نيز کليدهاي متحرک سازي مي شود ولي اشياء درون صحنه هنوز وجود دارند.

انتخاب گزينه سوم باعث از بين رفتن تمام اشياء و تنظيمات مي شود.

 

فرمان Reset

اين فرمان تمان تنظيمات نرم افزار را به صورت پيش فرض تغيير مي دهد.

 

 

فرمان Open

به کمک اين فرمان مي توانيد فايل هاي با پسوند(MAX) يا يک فايل کاراکتر(CHR) يا فايل رندرVIZرا باز کرد. فايلهاي (DRF) يک فايل صحنه از يک رندر VIZ است اين نوع فايلها شباهت زيادي به فايلهاي Max دارند اما توسط رندر شرکت AutoDesk رندر مي شوند.

 

ObseleteFlle

هرگاه فايلي از نسخه هاي قبلي Max وارد نسخه جديد آن کنيد اين پنجره باز مي شود که به شما مي گويد اين فايل براي نسخه پايين تر 3DSMAX است( فايلهاي نسخه جديد در نسخه قديم باز نمي شود).

 

فرمان Open Recent

اين فرمان فهرستي از جديدترين فايل ها که باز شده را در اختيار شما قرار مي دهد و تعداد اين فايلها را تا 9 مي توان افزايش داد براي تغيير آن مي توانيد به اين منو برويد.

 

Customize >Preference>File- Recent Files in File menu

 

  • Like 8
لینک به دیدگاه

فرمانSave

براي ذخيره سازي يک صحنه از اين فرمان استفاده مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +S است. در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله زماني معيين ذخيره نمايد. اين قابليت را Auto backup گويند و ميزان زمان و تعداد ذخيره سازي نيز قابل تغيير مي باشد.

اين فايلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشه Auto backup قرار دارند.

Customize- Preference- Flle- Auto backup فرمان Save as

به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي Max يا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهاي متفاوت ذخيره کنيد.

فرمان Save Selection

به کمک اين فرمان مي توانيد اشياء منتخب در صحنه را ذخيره کنيم البته اشيايي که به صورت سلسله مراتبي هستند به ترتيب سلسله مراتب ذخيره مي شوند.

فرمان Merge

به کمک اين فرمان مي توانيد چند صحنه را ادغام کنيد زمان Merge يک سري پيام داده مي شود که در زير توضيح مي دهيم.

Merge: شي وارد شده را با استفاده از نام فيلد سمت راست در صحنه جديد ادغام مي کند.

Skip: عمليات ادغام شي را لغو مي کند.

Delete old: شي موجود در صحنه را از بين برده و شي جديد را که هم نام شي قبلي بوده را جايگزين مي کند.

Apply to all duplicate: همه اشياء وارد شده را به صورتي وارد صحنه مي کند که نام اشياء به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا کنند.

Cancel: عمليات ادغام را لغو مي کند.

Rename merged material: اسامي مواد وارد شده به صحنه را مي توان تغيير داد.

Use scene material: خصوصيات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده مي دهد.

Use merged material: مواد وارد شده به صحنه را به اشيا مي دهد.

Auto Rename merged material: به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغيير نام مي دهد.

Apply To Duplicates: همه مواد را به صورتي وارد مي کند که نام آنها به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا مي کند.

Export:

به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي MAX را به صورت فايلهاي ديگر خروجي بگيريد فرمت هاي خروجي به شرح زير است.

 

Adobe illustrator (Ai)

ASC scene Export (ASE)

Auto CAD (DWG)

Auto CAD (DXF)

Shockwave 3D

Film Box (FBX)

Initial Graphics Exchange Standard (IGES)

Lights cape material (ATR)

Lights cape Blocks (BLK)

Lights cape Parameter (DF)

Lights cape Layers (LAY)

Lights cape View (VW)

Lights cape Preparation Flle (LP)

Stereo lithography (STL)

VRML 97 (WRL)

 

3D Studio (3DS) فرمان Import

توسط اين فرمان مي توانيد فايل هايي که از نوع MAX نيست را به داخل نرم افزار وارد نمود.

فرمان Merge Animation

توسط اين فرمان مي توان اطلاعات متحرک سازي شي ديگر يا صحنه را به شي يا صحنه اي وارد و منتقل کنيد.

فرمان Replace

توسط اين فرمان قادر خواهيد بود که شي يا شکل هندسي ساده تري جايگزين يک شي پيچيده تر در صحنه نموده و پس از انجام عمليات( متحرک سازي و امثال آن) دوباره شي يا شکل هندسي را جايگزين کنيد.

فرمان Export selected

به کمک اين فرمان مي توانيد شي يا اشياء انتخابي را خروجي بگيريد.

فرمان Summary Info

اين فرمان قادر است اطلاعات آماري مربوط به صحنه جاري را در اختيار شما قرار مي دهد.

فرمان Flle Properties

به کمک اين فرمان مي توانيد خصوصيات فايل جاري را مشاهده کنيد و در اين پنجره مي توانيد اطلاعاتي جانبي را که مربوط به فايل هست به آن اضافه کنيد.

فرمان View Image Flle

به کمک اين فرمان مي توانيد تصاوير ساکن موجود را مشاهده کنيد در واقع آن يک برنامه کمکي براي مشاهده عکس است.

  • Like 11
لینک به دیدگاه

آموزش فرمان هاي منوي Edit

اين منو شامل فرمانهايي براي انتخاب و ويرايش اشياء صحنه است اين فرمان ها به قرار زير مي باشند.

 

فرمان Undo

 

آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند و برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +z است.

 

فرمان Redo

 

اين فرمان آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان Undo را برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl+y است براي افزايش تعداد Redo و Undo مي توان از منوي

 

استفاده نمود. Customize = Preferences = Gene yal= Scan Undo

همچنين مي توانيد از کليدهاي Undo وRedo در نوار ابزار استفاده نموده و اگر هم بر روي اين کليدها راست کليک کنيد ليستي از عملياتي که تا به حال انجام شده را در اختيار شما قرار مي دهد.

 

فرمان Hold

 

هرگاه مي خواهيد عملياتي را انجام دهيد که اين عمليات براي شما ناشناخته است امکان از بين رفتن و تبديل کردن شيي به شيي ديگر را داريد و امکان undo هم نيست(undo در همه موارد کار نمي کند) استفاده کنيد. اين فرمان يک فايل موقتي(max hold. my) را ايجاد مي کند. اين فايل بر روي کليپ برد يا حافظ موقت ذخيره مي شود و با بشته شدن يا خاموش شدن ناگهاني از بين مي رود.

براي بازيابي اين فايل بايد از فرمان Fetch استفاده نمود.

فرمان Fetch محتوي بافر Hold شامل صحنه ذخيره شده و تنظيمات سيستم را حفظ مي کند.

 

فرمان Delete

به کمک اين فرمان مي توانيد اشيا داخل صحنه را از بين ببريد و حذف نماييد البته اشياء حذف شده قابل برگشت(undo) هستند.

 

فرمان Clone

 

به کمک اين فرمان مي توانيد يک کپي از اشياء يا شي هاي موجود در صحنه بگيريم که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +V مي باشد.

 

فرمان Select All

به کمک اين فرمان تمامي اشياء در صحنه را انتخاب مي نمايد که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +A مي باشد.

 

فرمان Select invert

اين فرمان عمليات انتخاب را معکوس مي کند که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +I مي باشد.

 

گزينه Object Propertise

  • Like 7
لینک به دیدگاه
  • 7 ماه بعد...
پس بعدش چی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

این که همون اول موندش:w00:

 

دهوا نکن :ws46:

 

بهدشم تو که بیشتر از همه بلتی... میای ادامشو بگی؟:ws37:

 

( اگه نه بگی یه -20 بهت می دم حالت جا بیاد! :167:)

  • Like 4
لینک به دیدگاه
دهوا نکن :ws46:

 

بهدشم تو که بیشتر از همه بلتی... میای ادامشو بگی؟:ws37:

 

( اگه نه بگی یه -20 بهت می دم حالت جا بیاد! :167:)

من !!!!!!!!!

 

من اونقدرا هم 3 دی مکسم خوب نیست ولی اگه قراره -20 بدی چنتا پست مینویسم اگه استقبال شد ادامه میدم:ws3:

  • Like 6
لینک به دیدگاه

مجتبي

برو بالاتر

برو روي پلان آوردن و از رو پلان كار كردن

ايناها رو ولش كن:ws3:

  • Like 5
لینک به دیدگاه
  • 2 هفته بعد...

ببخشید من پارازیت می ندازم.

 

یه سایت خوب برای آموزش 3DS max . امیدوارم مفید باشه.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 8
لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...

و طبق روال معمول این تاپیکها نصفه کاره میمونه ... !!:banel_smiley_4:

 

لطفا کاری رو که شروع میکنید تموم بنمائید ... بی زحمت اینجا .... clear.gif انجمن تری دی مکس 3DMax

 

بنظرم آخر با این معمارا دعوام شه .... :ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
و طبق روال معمول این تاپیکها نصفه کاره میمونه ... !!:banel_smiley_4:

 

لطفا کاری رو که شروع میکنید تموم بنمائید ... بی زحمت اینجا .... clear.gif انجمن تری دی مکس 3DMax

 

 

بنظرم آخر با این معمارا دعوام شه .... :ws3:

 

خب مجتبی سر بازیه :w00::w00: برم از پادگان بیارمش؟ :w00:

 

دستت درد نکنه بابت آموزش اتفاقا می خواستم بیام منت کشی :ws3:

  • Like 4
لینک به دیدگاه
خب مجتبی سر بازیه :w00::w00: برم از پادگان بیارمش؟ :w00:

 

دستت درد نکنه بابت آموزش اتفاقا می خواستم بیام منت کشی :ws3:

 

کدوم آموزش ؟

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 3 ماه بعد...

lynda3dsmax2010textures.jpg

 

این مجموعه حاوی:

Texturing and Lighting in Discreet 3ds max

Character Animation in Discreet 3ds Max

Character Rigging in Discreet 3ds Max- 2 CD

Learning Discreet 3ds Max-2 CD

Modeling in Discreet 3ds Max-2 CD

 

 

حجم:3.9 گیگابایت

 

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

پسورد فایل فشرده :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

 

منبع :

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
-
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 4
لینک به دیدگاه
  • 4 هفته بعد...
  • 1 سال بعد...

سلام

من که سزعت نتم پاییینه امیدم به این بود که آموزش رو به صورت نوشتاری تو انجمن میذارید و ادامه میدید مخصوصا قسمت متریال و نور دهی شو

ولی مثل اینکه من شانس ندارم:hanghead:

  • Like 1
لینک به دیدگاه
  • 6 ماه بعد...

سلام دوستان ... من روش کرک گیری 3دی مکس 2013و 2012 رو بلد نیستم ... من همه ی مراحل نصبشو طی کردم ولی آخرش باز نمیشه تری دی مکسم... و وقتیم که باز میکنم اینجوری میشه http://www.noandishaan.com/upload/images/99js9h92gzci5daqc0n.png

  • Like 3
لینک به دیدگاه
  • 2 ماه بعد...
  • 4 ماه بعد...
×
×
  • اضافه کردن...