رفتن به مطلب

:: موزه لوور ابوظبی


armin.eleman

ارسال های توصیه شده

بنیاد France-Museums با همکاری نهاد جذب توریست و سرمایه گذاری ابوظبی (TDIC) ، طرحی را که قرار است برای نمایشگاه بین المللی ” لوور ابوظبی ” (Louvre Abu Dhabi ) اجرا شود را معرفی کردند. این طرح متعلق به Nathalie Crinière و برای نمایشگاهی بزرگ، واقع در جزیره ی سادیات ابوظبی ، به عنوان یک جزیره ی فرهنگی است. این طرح از بین ۶ طرح برگزیده در مرحله ی پایانی یک مسابقه ی بین المللی انتخاب شده. این پروژه، طی موافقت نامه ای بین ابوظبی و فرانسه در حال انجام است و قرار است پس از گشایش آن در سال ۲۰۱۲، به نمایش آثار باستانی منطقه و کل جهان و همچنین محلی برای نمایش آثار هنری سرتاسر جهان بپردازد.

طراحی های داخلی این مجموعه را البته معماری به نام Jean Nouvel بر عهده دارد که این طراحی ها، به همراه طرح های نورپردازی و طراحی بخش های دیگر نمایشگاه از Nathalie Crinière ترکیب میشود.

این مسابقه توسط بنیاد France-Museums برگذار شد، بنیادی که به عنوان واسطه ای بین فرانسه و ابوظبی، موافقت های لازم برای برپایی این مجموعه، به عنوان مرکزی فرهنگی-تفریحی را گرفت، البته بخش هایی از این مجموعه به عنوان قسمت های مسکونی ورد استفاده قرار خواهد گرفت.

از کل این مجموعه ی ۲۴۰۰۰ متر مربعی، ۶۰۰۰ هزار متر مربع آن برای گالری های دائمی نمایشگاه و ۲۰۰۰ متر مربع به عنوان فضای ذخیره برای نمایشگاه های احتمالی اختصاص یافته است. فضاهای دائمی این نمایشگاه ها، گلچینی از آثار هنری و تاریخی موزه ها و نهاد های معروفی مانند لوور پاریس، مرکز Pompidou ، Musée d’Orsay ، Musée Rodin و Bibliothèque Nationale de France خواهد بود.

 

 

تصاویر در ادامه ی پست ها

لینک به دیدگاه
  • 3 سال بعد...

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...