رفتن به مطلب

2 سياره جديد كشف شد


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

در کهکشان راه شيري

2 سياره جديد كشف شد ... :icon_gol::ws2:

 

جام جم آنلاين: ستاره شناسان با استفاده از ماهواره کپلر ناسا توانستند دو سياره جديد را در ابعاد سياره زحل در کهکشان راه شيري کشف کنند.

 

100884202447.jpg

به گزارش مهر، ماهواره کپلر اين دو سياره به نامهاي «کپلر 9- بي» و «کپلر 9- سي» را در اطراف ستاره اي با عنوان «کپلر 9» کشف کرد.

سياره «کپلر 9- بي» که به ستاره خود نزديکتر است در فاصله 9/20 ميليون کيلومتري از کپلر 9 قرار دارد و يک چرخش کامل آن به دور ستاره اش 2/19 روز به طول مي انجامد. اين در حالي است که سياره «کپلر 9- سي» در فاصله 8/33 ميليون کيلومتري از ستاره خود قرار دارد و چرخش کامل آن 9/38 روز زمان مي برد.

فاصله عطارد که يک سياره مياني در منظومه شمسي است تا خورشيد 9/57 ميليون کيلومتر است و هر 88 روز چرخش خود را به دور خورشيد کامل مي کند.

اين تحقيقات نشان مي دهد که نيروهاي گرانشي اين دو سياره با يکديگر تعامل مي کنند و به اعتقاد دانشمندان يک سياره ديگر نيز بايد در اين منظومه وجود داشته باشد.

ستاره شناسان که در حال بررسي فرضيه سياره سوم هستند معتقدند که اين سياره به ستاره مادر خود بسيار نزديک بوده و در طول يک روز و نيم چرخش خود به دور ستاره را کامل مي کند.

ماهواره کپلر 6 مارس سال 2009 با هدف کشف اجرام سياره اي فرامنظومه شمسي جديد پرتاب شد. اکنون کپلر پس از 7 ماه رصد بيش از 156 هزار ستاره به اين نتايج دست يافته است.

ستاره کپلر 9 در فاصله دو هزار سال نوري از زمين و در صورت فلکي بربط قرار دارد.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...