.FatiMa 36559 اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ جهان در تلاش است تا با صرف هزینه ای بالغ بر 58 میلیارد دلار ایده " شهر بهتر ، زندگی بهتر " را به نمایش گذارد . نمایشگاهی با 580 هکتار مساحت 194 کشور و چندین سازمان بین المللی و 17 شرکت را دور هم جمع کرده است تا رکورد گرانترین نمایشگاه تاریخ را خود اختصاص دهد . تاکید نمایشگاه بر ارتباط بین بشریت ، رفاه و زندگی بهتر است که به ترکیبی از هنر ، فرهنگ و ابزارهای تولیدی وابسته است . در این میان معماری به عنوان مشخصه اصلی نمایشگاه نقشی بنیادین در ارایه فرهنگ و هنر و تمدن کشورها ایفا می نماید . از این رو اتووود تعدادی از پاویون های طراحی شده در نمایشگاه را معرفی می نماید. طراحی پاویون اسپانیا در نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 طراحی پاویون اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 در ابتدا در اسپانیا به مسابقه گذاشته شد . مرکز نمایشگاه های بین المللی اسپانیا از طراحان خواسته بود به چند نکته در طراحی خود توجه داشته باشند. ابتدا آنکه طرح نشانی از رابطه اسپانیا و چین را یاد آور شود و پس از آن ، آنکه بیشترین وفق پذیری با محیط زیست و طبیعت را در عین نمایش به روز ترین تکنولوژی به همراه داشته باشد . یافتن بیشترین حد همزیستی میان طبیعت و تکنولوژی پارادوکسی بود که باید به دست طراحان حل میشد . انریک میرالس و بندت تاگلیابو به عنوان گروه EMBT در این مسابقه برنده شدند .آنچه آنها برای نمایشگاه شانگهای به ارمغان آورده بودند ترکیبی بود از حصیر های چینی که نمونه های مشابهی در باسک اسپانیا دارد و قاب های فلزی . ایده اصلی طراحی ترکه های سبد های حصیری و نحوه پیچش آنها در درون هم بوده است این ترکه ها علاوه بر اینکه در خود چین ساخته میشود و کمکی به اقتصاد صنایع دستی چین میکند ، از مصالح طبیعی شکل یافته و قابل بازیافت و باز استفاده است .این عناصر با سازه فلزی پشتیبان نگهداشته شده اند و به عنوان غشایی در کنترل نور و عوامل محیطی ـ اقلیمی عمل میکنند . طراحی هر یک از حصیر ها با دیگر قاب های حصیر متفاوت بوده و پس از ساخت همچون پازلی بر روی سازه پشتیبان قرار گرفته اند . آنها به مناسبت سال نو چینی ـ سال ببر ـ پاویون خود را پاویون اسپانیایی در پوست ببر نامیدند و با رنگ بندی قهوه ای ، بژ و سیاه ، بر روی حصیرها حسی از پوست ببر چینی را به وجود آوردند . سازه فلزی طرح مساحتی معدل 7000 متر مربع را پوشش میدهد و با 8000 پانل حصیری پوشانده شده است . در درون پاویون سه نمایشگاه با نگاهی به سه دهه فیلمسازی اسپانیا به وجود آمده و در هر یک فیلم مربوط به یک دهه نمایش داده میشود . پرسپکتیو داخلی غرفه اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 طراحی غرفه اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 طراحی غرفه اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 ماکت غرفه اسپانیا برای نمایشگاه جهانی شانگهای 2010 حصیر های پوشش غرفه اسپانیا 2010 در شانگهای سازه زیرین غرفه اسپانیا 2010 پلان مجموعه پاویون اسپانیا در شانگهای 2010 نمایی از پاویون اسپانیا در شانگهای 2010 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ پس از نزدیک به سی روز ساخت و ساز براي نمايشگاه شانگهاي 2010 ، كار ساخت تمام پاویون ها به پایان رسیده است. اتووود سعی خواهد کرد این پاویون ها را به مرور معرفی و وجوه مختلف این اثار را مورد بررسی قرار دهد، ان چه پی می اید نیز معرفی مختصری است از کـُـرپـــُرِیت پاویون که به وسيله ي اتلیه فِی چانگ ژیان چو Atelier Feichang Jianzhu طراحي شده است. ساختار پر ابهت خارجي از صدها پلي كربن شفاف تشكيل شده است. اين پلي كربن هاي شفاف از لوله هاي پلاستيكي بازيافتي تشكيل شده كه ماتریس شبكه مانند در نماي خارجي ايجاد كرده اند. لوله هاي پلي كربنيك استفاده شده را حتي پس از اتمام عمر ساختمان نیز ميتوان بازيافت كرد و مورد استفاده مجدد قرار داد. انرژي اين ساختمان ازنوعي سيستم گرمايي خورشيدي كه به وسيله ي لوله هاي حرارتي به مساحت 1600 متر مربع كه در پشت بام نصب شده اند تآمين ميشود. اين سيستم آب را تا دماي 35 درجه سانتي گراد گرم ميكند و برای تولید برق در دمای بی نهایت پایین نیز مورد استفاده قرار می گیرد. shanghai-corporate-pavilion-at-expo-2010 shanghai-corporate-pavilion-at-expo-2010 shanghai-corporate-pavilion-at-expo-2010 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ کیرنوKirnu یا حفره های عظیم کتری شکل نام طرح برگزیده ی طراحی شده توسط معماران جی کا ام ام JKMM architects برای غرفه فنلاند در نمایشگاه شانگهای2010 است. دید کلی پروژه به تصویر کشیدن فنلاند در یک جهان کوچک به عنوان ین شهر مینیاتوریست، حال¬آنکه طراحی داخلی آن داستان¬هایی از فنلاند و مردم آن حکایت می¬کند. داستان فنلاند از زمان عصر یخبندان شروع می¬شود، زمانی که سراسر این کشور با یک لایه ضخیم چند کیلومتری یخ پوشیده شده بود، حرکت این لایه ضخیم یخی خط ساحلی، دریاچه¬ها و جزیره¬های سرزمین فنلاند را به وجود آورد. عصر یخ بندان هم چنین حفره های کتری شکل عظیمی نیز ایجاد کرد، حفره هایی که به صورت طبیعی در سنگ بستر زمین شکل گرفته بودند، حفره هایی که محصول فرورفتن سنگ¬های سنگین یخی که مانند مته در ان سنگ بستر فرو می¬رفتند می باشند. حفره خالی وسط غرفه تداعی¬کننده یکی از همان حفره های کتری شکل عظیم است. معماری تندیس وار کیرنو ترسیمی است برامده از دل طبیعت. غرفه چیزی شبیه به جزیره به نظر می¬رسد با آداب و رسوم آن، آزاد و بدور از آراستگی، که با خصلت آینه¬ای آب با سطحی پوشیده ازچیزی شبیه پولک ماهی احاطه شده. تا کسی به ساختمان نزدیک می¬شود سطح پولکی بسیار ماهرانه شروع به فرم گرفتن میکند. بازدیدکنندگان از روی پل به طرف ورودی اصلی که سطوح حریرمانند آن سردر ورودی غرفه را شکل می¬دهند حرکت می¬کنند. زمین چوبی با بوی قیر لنگرگاه را شبیه¬سازی می¬کند. یک رمپ با شیب ملایم از میان دیوارهای ضخیم سالن نمایشگاه بالا می¬رود، یک فضای بلند که اطراف سالن مرکزی به پرواز در می¬آید. پس از طی سالن رمپ مسیر خود را در جهت پایین به سمت خروجی و محوطه رستوران و فروشگاه ادامه می-دهد. غرفه کاملا بوسیله کامپیوتر و با درنظرگرفتن مسائل زیست محیطی و پایداری آن طراحی گردیده¬است. مصرف انرژی با بهره¬گیری از گرمای خورشید به حداقل رسیده است، شدت آن نیز به فراخور جهتی که تسهیلات درون مجموعه بدان جهت تنظیم شده اند کاهش می¬یابد. ضخامت دیوارهای سالن میانی، مصالح و شیوه ساخت و ساز به گونه¬ای انتخاب شده¬اند که انتشار co2 را به حداقل برساند. بارزترین نمونه بازیافت و استفاده مجدد از مصالح را می¬توان در نمای خارجی غرفه مشاهده کرد، پوشش پولک مانند از ترکیب کاغذ و پلاستیک بازیافتی از محصولات کارخانه¬ای ساخته شده¬است، بنابراین هدررفته-ها به مصالح ساخت جدید تبدیل شده¬اند، یک کامپوزیت کاغذی- پلاستیکی که ضد آب هم هست. عناصر طبیعی از آب و آسمان اصلی¬ترین عناصر معماری هستند. مردم، طبیعت و تکنولوژی به کنار هم آمده¬اند و غرفه مکانی را فراهم می¬کند برای جمع شدن و بحث درباره سیاست¬های پیشبردی برای زندگی بهتر. the textured exterior surface which resembles fish scales the entrance is small and shady, the inner atrium opening towards the sky and the clouds the VIP entrance area interior view of ramp model of the finnish pavilion structural rendering of the pavilion aerial floor plan with large graphics of fish 'swimming' through the space finnish pavilion as of july 28th, 2009 برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ شانگهای 2010ـ غرفه اتریش؛ مکعبی در حال پایکوبی از کشور اتریش دو پاویون برای شرکت در نمایشگاه شانگهای 2010 پیشنهاد شد که نهایتا پاویون طراحی شده توسط دفتر اس پی ای ان SPAN و دفتر معماری ارکان زیتین اقلو Zeytinoglu Architects Arkanبه عنوان طرح برگزیده در نمایشگاه شرکت کرد؛ گروه خبر اتووود به معرفی هر دو طرح می پردازد ان چه پی می اید نیز معرفی طرح ارکیتکز کالیکتیو است برای پاویون اتریش در نمایشگاه شانگهای 2010: "والتز میWaltz me " پاویونی است که توسط ارکیتکتز کالکتیو Architects Collective ؛ دفتر معماری ایی در اتریش، برای نمایشگاه شانگهای 2010 طراحی شده است. پاویون از سیستم قاب چوبی با سقفی صاف، بدون ستون های مرکزی و چهار دیوار؛ که در حرکت چرخشی ، مانند جعبه ای در حال رقص والس بنظر میرسند تشکیل شده است. پوسته دو لایه ساختمان از یک غشای داخلی شفاف و یک شبکۀ فلزی خارجی که شبیه به دامن زنانه می باشد شکل گرفته. مهمترین کارکرد این ساختمان، سالن رقص برای بازدیدکنندگانی است که به یادگیری رقص والس ظرف مدت دو دقیقه در سالن مجهزالکترونیکی دعوت میشوند، قبل از اینکه برنامه اصلی سالن شروع شود. قسمت های دیگر پاویون شامل مکانهای متعددی از جمله کافی شاپ، فروشگاه و دفاتر اداری می شود.رقص والس کلاسیک وین بصورت "والس چپ" است. در نتیجه پوسته دامن مانند سالن حرکتی بر خلاف عقربه های ساعت دارد و بصورتی تعبیه شده است که بازدیدکنندگان واردِ سالن و از ان خارج می شوند. این یک راهِ کاربردی برای ورود و خروج مردم به پاویون است. در قلبِ پاولیون یک جعبۀ سیاهی که بالا و پایین آن باز است، قرار گرفته، که در بالای جایگاه رقص، بصورت معلق آویزان است تا ارتباطی سیال بین فضای مدور گردش و سِنِ رقص ایجاد کند. یک رمپ طولانی جعبۀ سیاه را دور می زند و بازدیدکنندگان قادر به تماشای بازدیدکنندگانِ در حال رقص دو دقیقه ایی یا در بازدیدکنندگانی هستند که صرفا در حال بازدید از پاویون می باشند. جعبۀ سیاه خود به تنهایی همانند یک ماشین تئاتر، برای قدم زدن، بازی کردن و تماشا کردن و فهم حس و حال حاکم بر فضای صحنه نمایشی "کِسلر" یا "رامبونه"، عمل می کند. تصویر2 waltz me تصویر3 waltz me تصویر4 waltz me تصویر5 waltz me تصویر6 waltz me تصویر7 waltz me برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ شانگهای 2010- غرفه اتریش؛ توپولوژی و باستان شناسی صدا از کشور اتریش دو پاویون برای شرکت در نمایشگاه شانگهای 2010 پیشنهاد شد که نهایتا پاویون طراحی شده توسط دفتر اس پی ای ان SPAN و دفتر معماری ارکان زیتین اقلو Zeytinoglu Architects Arkan پس از فائق امدن بر طرحی که توسط ارکیتکتز کالکتیو Architects Collective ارائه شده بود به عنوان طرح برگزیده در نمایشگاه شرکت کرد؛ گروه خبر اتووود به معرفی هر دو طرح می پردازد ان چه پی می اید نیز معرفی طرح ای اس پی ان و دفتر معماری ارکان زیتین اقلواست: مهمترین نیروی موثر پس زمینه طراحی پاویونِ اتریش برای نمایشگاه 2010 شانگهای را میتوان سازه کارهای آکوستیک یا یه بیان دقیق تر موسیقی دانست. موسیقی ایی که در مقام کانسپت یا جان مایه طرح پیوستگی را به عنوان پرداخت معمارانه ایی که هدفش ارتباط فضاهای متنوع به گونه ایی نامحسوس درون یک برنامه فیزیکی است، بازتاب میدهد. تجسم شرایط صوتی درفضا؛ مانیفست معماری پاویون است که از ریتم حاکم بر ویدئو پرفرمنس ارت یا ویدئو ژورنالیزم و تصویرپردازی های نورانی به عنوان هدایت کنندۀ فضاها در فضای اصلی استفاده می نماید. تاریخ غنی موسیقی سنتی اتریشی خلقِ برنامه های نمایشی در گستره ایی از موسیقی باروک تا موسیقی کلاسیک و عصر مدرن و اجراهای معاصر را ممکن میسازد. فضا از درون بدنۀ تپولوژیک، فضای اصلی و تماشاگران تا پوستۀ بیرونی بنا بازو می گشاید.این پروسه باعث ایجاد فضاهایی چون رستوران ، کافی شاپ، دفتر اداری و محدوده وی آی پی شده است.همۀ مناطق طراحی شده ، بیانگر کیفیت زندگی در مناطق مختلف اتریش است ، که موزیک و فرهنگ ، مهارت آشپزی ، بافت های شهری، چشم اندازهای فراخ و بیشه زارهای بی کران و ازاین قبیل نمونه ها هستند. تمام ان چه امد صحبت های ماتیوس دل کامپو Matias del Campo معمار ارشد دفتر معماری اس پی ای ان بود در مورد پاویون. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ دفتر معماری ژاک فری Jacques ferrier architects برای طراحی پاویون فرانسه در نمایشگاه شانگهای برگزیده شد. پروژه ی آنها؛ شهر حسی sensual city ، یک ساختمان ساده است با یک باغ مرکزی به سبک فرانسه که توسط محدوده آبی که اطراف آن را احاطه کرده و ان را به صورت شناور روی آب در نظر می آورد شکل گرفته. این ساختمان 6000متر مربعی از پیشرفته ترین و زیست محیطی ترین مصالح ساختمانی شامل صفحات خورشیدی روی سقف آن استفاده خواهد کرد بازدید کنندگان این پاویون می توانند با حرکت کردن بر روی بام این مجموعه منظره ی باغ مرکزی و منظره ی سایت را از بالا مشاهده نمایند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ دفتر معماری بی کوآردوArchitects BiCuadro جایزه سومین پاویون منتخب ایتالیا برای نمایش در نمایشگاه شانگهای2010 را از ان خود کرده است. کل طراحی بر پایه ی چینه گرافی؛ شاخه ایی از جغرافیا که بر پایه مطالعه فرماسیون لایه های زمین تعریف شده شکل گرفته. کلیت بنا از ورقه هایی تشکیل شده که برای تصویر لایه های چندگانه تاریخ، فرهنگ و زیستی که در بافت شهری ایتالیا سامان گرفته اند، در ماهیتی فیزیکال و در عین حال اساطیری، پشت سر هم ردیف شده اند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ شانگهای 2010ـ پاویون ژاپن؛ پیله بنفش پاویون ژاپن در قطعه زمینی به مساحت 6000 متر مربع جانمایی شده است و با 24 متر ارتفاع بزرگ ترین پاویونی است که تا کنون ژاپنی ها ساخته اند و در میان پاویون های شرکت کننده در نمایشگاه شانگهای 2010 نیز یکی از بزرگ ترین ها می باشد. پاویون به صورت رسمی زی کان دائو zi can dao به معنای جزیره ارغوانی کرم ابریشم خوانده می شود؛ بیان معمارانه این نام را نیز می توان در رنگ و شکل پاویون مشاهده کرد. پاویون به بخش نمایشگاهی گذشته، حال و آینده تقسیم شده است. این سه بخش ـ که مجموعه ایی از گونه های مختلف ارتباطات؛ از ارتبطات دانش مبنا تا ارتباطات میان انسان ها و هم چنین متعادل کردن ارتباط میان انسان و اینده را در برمی گیردـ نمایش دهنده ارتباطات و تبادلات میان چین وژاپن، تکنولوژی ها و فعالیت های انسانی برای حل مشکلاتی که نوع بشر با ان ها مواجه است و هم چنین تبیین کننده ایده هایی است برای اینده زمین و زندگی انسان ها در هماهنگی با طبیعت. ارگانیسم تنفسی نیمه چرخشی به کارفته استفاده از منابع طبیعی را میسر می سازد، ترکیب کردن باتری های خورشیدی جمع آوری کننده انرژی و یک غشای دولایه که توان مندی ***** کردن نور خورشید را دارد، تصویری است از این ایده که تکنولوژی چگونه می تواند جهان ما را بهتر سازد. تکنولوژی های ذخیره کننده انرژی در فضای پاویون به نمایش گذاشته خواهند شد و نحوه عملکرد ان ها نیز نشان داده خواهد شد تا نقش تکنولوژی های اکولوژیکی در کمک کردن به مردم برای رسیدن به یک زندگی انعطاف پذیرتر و اعتماد بیشتر به اینده نیز به نمایش عموم دراید. پاویون به گونه ایی طراحی شده است که در برگیرنده برخی از خواص سبک های معماری چینی باشد و بازدیدکنندگان با برخی از عناصر معماری چینی آشنا می شوند، نمایشگاه همچنین شامل تاریخ نمایندگان دیپلماسی ژاپن در بازدید از چین می باشد. روبات های هوشمندی نیز به عنوان بخشی از پاوین در نظر گرفته شده اند که مقامات رسمی پرده برداری ازآن ها را به زمان افتتاح نمایشگاه موکول کرده اند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 5 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ در 11 دسامبر 2007 دولت لهستان برنده مسابقه غرفه نمایشگاهی لهستان برای نمایشگاه شانگهای 2010 را انتخاب کرد. طرح پیشنهادی برنده توسط معماران ویچه کوسکی Wojciech Kowski، مارکین مصطفی Marcin Mostafa و ناتالیا پاژکسواNatalia Paszkowska طراحی شده است. ساختمان ان ها با الهام از هنر کاغذی پر و خالی کردن صفحه که هنر سنتی مردم بومی لهستان می باشد ان را در شمایلی معاصر مجددا تفسیر کرده است. این ایده زمانی به وجود آمد که تیم طراحی تمرکز خود را بر خلق تصویرنگاری فرهنگی در سیاقی ایکنیک و با هدف نشان دادن این نکته که این هنر ریشه در سرزمین لهستان دارد شکل گرفت.این پروژه بر روی کشف اهمیت تجربه شخصی ایجاد شده بین ساختمان ها و مردم تمرکز دارد. رامپی که محصول نمای بیرونی هم تا خورده است، بازدیدکنندگان را قادر می سازد که به سمت سقف ساختمان بالا روند وهمین امر سبب می شود که کلیت ساختمان عملکرد یک فضای نمایشگاهی را به خود بگیرد. 3Dاز مجموعه 3Dاز مجموعه مقیاس به کاررفته رمپ منتهی شده به سقف پرسپکتیو پرسپکتیو داخلی برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 6 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ طرح پيشنهادی گروه معماري 3XN براي غرفه ي دانمارك در نمايشگاه 2010 شانگهاي از راه دور كاملا قابل تشخيص است. با دو رنگ قرمز و سفيد و مستطيلهاي ساده غرفه، دانمارك را بهتر از هر ایماژ يا نمادین بيان ميكند. شكل غرفه از تمام جهات شبيه به پرچم دانمارك است. حتي از بالا و كف. چهار حجم مستطيلي که در دو سطح هشت قطعه مجزا را تشکیل می دهند و قسمت سفيد پرچم كه ميتواند در هر دو جهت باز شود تا يك ميدان داخلي يا يك فضاي شهری در قلب ساختمان را شكل دهد. حجم كلي اندكي روي يكي از جهاتش كج شده است تا بر محلهاي مهم و استراتژيك تاكيد كند. بدينسان ورودي و خروجي اي به وجود مي آورد كه سرپناهي است برای جلوگيري از بارش باران و گزند آفتاب در روزهای افتابی. پيشنهاد گروه معماري 3xn براي غرفه ي دانمارك در نمايشگاه اكسپو 2010 شانگهاي برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 4 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ تم اصلی غرفه نروژ در نمایشگاه 2010 توسعه پایدار اجتماعی است.استودیو های معماری هلن و هارد helen & hard، مـِـلوِر و لی ین melvaer & lien و سواِکو گرونر sweco groener طراح سازه ای هستند شامل 15 مجموعه سازه ایی ساخته شده از بامبو یا چوب در ابعاد متفاوت که یادآور گردش بین درختان است، به عبارتی بیننده از میان یک جنگل نروژی یا ان چه طراحان طبیعت نروژ نامیده اند عبور میکند. طراحان امیدوارند بعد از تمام شدن نمایشگاه درختان را با هدف نشان دادن حسن نیت به عنوان نمادهایی از دوستی در پانزده شهر چین قرار دهند. نمایشگاه از چوب و بامبو با الهام از 15 مدل از درختان ساخته شده است. درخت ها به گونه ایی چیده شده اند تا تعبیری مشخص از تنوع چشم اندازهای متنوع نروژ ارائه دهند؛ سقف هر کدام از درختان استعاره ای از یک پوسته بادبانی چهار وجهی تشکیل شده است ـ سازه پوسته ایی ساخته شده از تفلن اغشته به اِتف. سختمان اصلی نمایشگاه ، چوب های لمینت شده با یک لایه اضافی از صفحه های بامبو چینی است. سیستم تهویه هوا، آب، تاسیسات انرژی و نورپردازی و صفحات نمایشی و تمام تاسیسات تکنیکال در این لایه ی دوم قرار دارند. هر درخت هم زمان به عنوان عنصر سازه ایی، عنصر تاسیساتی، مبلمان، نمایشگاه، زمین بازی و بانک اطلاعاتی نقش ایفا می کند. کلیت پاویلیون واجد تجربه حسی بسیار قویی ایی می باشد، که با ترکیب حواس بصری، بساوایی و شنیداری سعی در ایجاد یک تسلسل بصری و سینه گرافیک فضایی دارد. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ معمار ارشد پروژه؛ لنارد وي یكل lennart wiechell می گوید: غرفه ي نمايشگاه آلمان، بالانسيتيbalancity ؛ که استعاره ایی است از مکانی که بر پایه هارمونی و تعادل شکل گرفته و جان مایه طرح concept اش برقراری هم اهنگی میان سنت و مدرنیته، جهانی شدن و محلی گرایی، شهرنشینی و طبیعت گرایی، کار و اوقات فراغت و جمع گرایی و فردگرایی می باشد، حدود ماه آوريل سال 2010 براي نمايشگاه جهاني شانگهاي آماده خواهد شد. اين سازه 6000 متر مربعي بزرگترين غرفه ي آلماني ها طی تمامی ادواری است که این کشور در نمايشگاه ها حضور داشته. اين غرفه، زندگي شهري آلمان ها و اينكه چگونه طرح ها و محصولات يك كشور مي تواند در حل مشكلات شهرسازي كمك كند را به نمايش مي گذارد. اين غرفه بيشتر از اينكه يك ساختمان باشد، به نظر يك مجسمه ي متحرك سه بعدي مي ايد، بدون اينكه ورودي و خروجي تعريف شده اي داشته باشد. سفر بازديد كنندگان غرفه از بندر گاه آغاز مي شود، آنها از طريق يك دفتر برنامه ریزی شهري و يك كارخانه و عبور از سالن اپرا به پایان مسیر؛ "منبع انرژي"؛ قلب انرژی شهر می رسند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ تصاویر پی امده از معدود تصاویر تاکنون منتشر شده از غرفه هنگ کنگ در نمایشگاه شانگهای 2010 می باشد؛ غرفه ایی که توسط چان وای چینگ chan wai ching و ژی کی شان sze ki shan طراحی شده است و"غرفه ي ابدیت " نام گرفته ؛ ساختمانی متشکل از 3 طبقه و مبتنی بر الگوهای طراحی پایدار. سازه قاب فلزي ساختمان از مواد قابل بازیافت ساخته شده، در حالیکه لایه بیرونی از پلی اتیلن بدون منسوجات ساخته خواهد شد. در داخل پوسته شفافی به کار رفته است تا همچون عایق صوتی وحرارتی عمل کند. اين سه طبقه قرار است گذشته حال واینده ی نمايشگاه هاي شانگهای را به نمایش در آورند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ شرکت معماری پلاس ارکیتکتر Plus Arkitektar با همکاری ساگا فیلم Saga Film طراحی غرفه ایسلند در نمایشگاه شانگهای 2010 را بر عهده دارد.این غرفه به این منظور طراحی شده است که رابطه مردم ایسلند با طبیعت را منعکس کند و اینکه آنها چگونه یاد گرفتند تا از انرژی موجود در طبیعت برای پیشرفت زندگیشان استفاده کنند. غرفه با شعار " انرژی پاک –زندگی سالم"، روی عناوین انرژی ، توریست، طراحی و نوآوری تمرکزمی-کند. این غرفه 500 متر مربعی در کنار سایر کشورهای شمالی در میان پارک نمایشگاه قرار می¬گیرد و شامل یک فضای اصلی نمایشگاهی، محل نشیمن و اجتماع و یک بخش جهت خرید و فروش می¬باشد. هدف از ساختار این گونه غرفه بوجود آوردن تصور یک مکعب یخی می¬باشد،این هدف با ایجاد بافتی از سایه روشنهای نوری در نمای خارجی ساختمان حاصل می¬شود که مجموعه¬ای از الگوهای یخی که فقط در یک یخچال طبیعی قابل مشاهده می¬باشد را تداعی می¬کند. درون غرفه فیلمی کوتاه روی پرده¬های سفیدی که در طول دیوارها و سقف قرار دارند نمایش داده می¬شود که فضایی سراسر صدا و تصویر را بوجود می¬آورد. داستانی از بقاء و موفقیت بازگو می¬شود، که بازدید کنندگان را از شانگهای به محیط آرام، صلح آمیز و پاک ایسلند می¬برد. برای ملموس¬تر شدن تجربه بودن در ایسلند، دمای هوای داخلی را پایین می-آورند و رطوبت را از حد معمول کمتر می¬کنند تایک پناهگاه ساکن و سرد ایسلندی را در قلب نمایشگاه جهانی بوجود آورند. نمای ورودی با سنگ آتشفشانی ایسلندی مزین گشته، با صفحه¬های نمایشی که با ساختار غرفه ترکیب شده¬اند و اطلاعاتی درباره طبیعت، فرهنگ و اقتصاد ایسلند نشان می¬دهند. exterior view of the icelandic pavilion illuminated by night iceland a movie projection on the interior's walls and ceiling create an all encompassing sound and image capsule projections of the serene landscape of iceland projections of the serene landscape of iceland entrance to the pavilion iceland برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ غرفه نمايشگاهي روسيه در نمايشگاه شانگهاي 2010؛ شامل 12 برج سفيد ملهم از لباس سنتي زنان روسيه است که توسط يك ساختمان مركزي 15 متري به هم پيوند خورده اند. برج هاي 20 متري سفيد ، قرمز و طلايي رنگ ، نسخه اي از زیست گاه های باستاني اورال Ural مربوط به 3000 سال پيش می باشند که در یک سبک مدرن و با اشكالي نامنظم و غير عادي ساخته شده اند . درون ساختمان هاي 3 طبقه ، صحنه هايي از افسانه ي ماجراجويی های دونو و دوستانش the adventures of dunno and his friends كه توسط نيكولاي نوسوف Nikolay Nosov ؛ نويسنده كودكان نوشته شده ، نمايش داده مي شود . برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ فاستر و شرکا Foster+partners براي UAE pavilion غرفه امارات متحد عربی در نمایشگاه شانگهای 2010 را مبتنی بر فرم تپه های شنی طراحی کرده است. اين غرفه اشاره دارد به ويژگي نمادين چشم انداز بيابانی كه از خصیصه های مشترک هر يك از هفت امارت نشین است . ظاهر غرفه مانند يك تپه ي شني در ضلعی که تحت فشار نيروي باد است خشن و ناهموار و در ضلعی که بادی بر ان نمی وزد هموار طراحي شده است. نماي شمالي تخلخل بيشتري در پوسته نما دارد به همين دليل ميتواند نور طبيعي را از خود عبور دهد در صورتيكه نماي جنوبي داراي نماي پوسته اي يكپارچه و بدون تخلخل است تا نفوذ نور را به حداقل برساند. سازه ی پیچیده غرفه از یک شبکه خرپایی متشکل از پنل های استنلس استیل که به وسیله ی تکیه گاه های قابل تنظیم به یک دیگر متصل شده اند مسطح با قاب اهني ضد زنگ كه به وسيله ي برامدگي هاي تنظيم شده به هم پيوسته است، این سیستم سازه ایی موجب می شود غرفه به هر موقعیتی حمل گردد و به سرعت در ان نقطه نصب شود، وجوه اقتصادی این حمل و نقل و نصب هم در طراحی لحاظ شده است. نقطه ي اوج غرفه 20 متر از سطح زمين ارتفاع دارد که از طریق لبه گذاری های صیقل خورده از کف تامین می شود. نور در مرکز تجاری ساختمان و محوطه های وی آی پی VIP ان از طریق نواره های عمودی صافی که غرفه را از درون و مخصوصا در شب جلایی خاص می بخشد پراکنده می شود. با ظرفيت فضا براي 450 نفر و فضای نمایش گاهی 3000 فوت مربعی، اين غرفه يكي از بزرگترين سازه هایی است كه براي نمایشگاه شانگهای 2010 طراحی شده است. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ Miralles Tagliabue EMBT- جایزه بهترین طراحی برای آینده را در جشنواره جهانی معماری 2009 برای طراحی غرفه اسپانیا دریافت کرد. این پروژه هنر سنتی سبدهای ترکه ای اسپانیائی را با منحنی های فوق مدرن غرفه با هدف دگرگونی یک هنر قدیمی به زندگی جدید بدنیا ی امروز می آورد. معمار این مجموعه Benedetta Tagliabue می گوید "یک نمایشگاه درباره هویت ملت ، درباره شناخت و آمیختن فرهنگی، ما علاقه داشتیم که قسمتهای از غرفه در اسپانیا ساخته شود وقسمتی هائی در چین یا آسیا. تکنولوژی چوب های باریک ترکه ای در همه جای دنیا یکسان است و یکسان عمل می کند. " از زمان برگزیده شدن برای طراحی و ساختن غرفه اسپانیا در نمایشگاه شانگهای 2010 در ژانویه 2007، EMBT راههای زیادی را برای ساختن سازه های گیاهی و نهایتا سوار کردن بر روی ترکه های درخت بید را مورد بررسی قرار داده است این بررسی پایEMBT را به کارخانه های در آلمان کشاند و به کمک گرفتن از صنعتگرانی در اسپانیا واداشت. Tagliabue می گوید " این یک هنر بسیار عمیق و زیبای دست ساز است. یک مهارت باستانی و یک دنیای جادوئی. آنها همه مراحل را خود انجام می دهند از برداشت تا فروش محصولات چوب های ترکه ای.Pont de queros در بارسلونا کار مذاکره و پیشبرد نمونه های اصلی از مراحل اولیه را بر عهده داشت. اساسا نقشه مبتنی بر پانل هایی از دسته های بافته شده شاخه های ترکه ای درخت بید که بعنوان یک پوسته از استخوان بندی فولادی نگاه دارنده آویزان می شود تدوین شده است. Tagliabue به ترکیبی از سازه فولادی صلب که کاملا قابل کنترل و ساده برای ساخت هستند و پانل های بسیار انعطاف پذیر ترکه بید که اجازه می دهند هندسه کامل طرح ها تشخیص داده شوند علاقه مند است. غرفه مجموعه ای از سبدها تصور می شود، بعضی از بالا باز و بعضی دیگر محصور. یک سایه روشن نور در حیاط مرکزی و فضاهای گردشی، فضاهای چندگانه ای را بوجود می آورد. EMBT در نظر دارد نقاط اتصال قابهای فولادی و پانل های ترکه ای در ساده ترین حد ممکن نگه داشته شوند بخصوص اینکه، پانل ها توسط صنعتگران متفاوت ساخته می شوند و بافت آنها ساده و الگو ها بر اساس چیدمان پانل ها خواهد بود. طرح EMBT بر اساس حروف مختلف چینی است و این غیر قابل خواندن خواهد بود، اما برای یک متن غیر قابل فهم در مورد " نظام حداکثر" مانند ماه و خورشید و آسمان سخن می گوید. رنگهای ترکه ها – از قهوه ای قرمز تا سفید – با رفتارهائی که خود بصورت طبیعی اتفاق می افتند ایجاد می شود،رفتاری هم چون هاشور زدن ها، حمایت پوسته و یا تلاش برای پایا کردن آن. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ در اینجا تعدادی از عکسهای مربوط به غرفه عربستان سعودی را مشاهده می کنید که حاصل همکاری معماران چینی و عربستانی بوده است ایده اصلی "قایق گنجینه جاده ابریشم" قرار گرفته در "صحرای شادی." غرفه عربستان سعودی مساحت 6000 متر مربع را پوشش میدهد که به خوبی فضای مرکزی نمایشگاه را برجسته مینماید: یک قایق معلق عظیم به شکل نیمه ماه. تعداد زیادی درخت روی عرشه بالایی قایق کاشته شده اند که یک باغ معلق را بوجود آورده اند، و بدینگونه آبادی را در میان کویر مجسم می کند. همچنین غرفه با یک سالن 3DIMAX که بزرگتر از هر سالن دیگری در دنیاست به خود می بالد. خیمه ها زیر درختان نخل برای بازدید کنندگان گذاشته اند تا بتوانند احساس زندگی در چادر را تجربه کنند. همچنین عرشه بالا نقطه خوبی جهت دید به ساحل رودخانه می باشد. غرفه عربستان صعودی با نام "شهر عرب" و با شمایی از "انرژی برای زندگی" ، دانایی عربها را در بوجود آوردن زندگی شهری بی نظیر علیرغم محیط طبیعی سخت و طاقت فرسا بدون دریاچه ها و رودخانه ها نشان می دهد. طبقه اول غرفه باغیست شامل درختهای چینی و عربستانی ، یک نشانه دوستی بین دو ملت. عربستان صعودی سرزمین مادری درخت نخل ، با کاشت مجدد درختان نخل هم در طبقه همکف – باغ دوستی – و هم در باغ پشت بام منظره آبادی در کویر را دوباره تداعی می کند . غرفه شامل یک میدان فرهنگی به مساحت 2000 متر مربع نیز می باشد، جاییکه فعالیتهای سنتی فرهنگی انجام می شود. رقاصان از سراسر عربستان صعودی بر پایه برنامه ریزی روزانه در انواع رقصها و سایر فعالیتها درون میدان شرکت می کنند. ورودی اصلی و خروجی غرفه یک بخش از سالن غرفه را تشکیل می دهند، که یک سالن مرکزی بزرگ با دیوارها و فواره هایی با شبکه سازی هندسی غنی عربی را برجسته می کنند. بازدید کنندگان این شانس را دارند در حالیکه در مسیر جاده تاریخی ابریشم سیاحت می کنند از صنایع دستی و مجموعه های خاص نیز دیدن کنند. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ ساخت وساز غرفه چین در نمایشگاه شانگهای 2010 پس از دو سال به اتمام رسیده است و اکنون در معرض دید عموم قرار دارد. شکل تاج دندانه دار عمارت کلاه فرنگی نشانی از روح فرهنگ سنتی چین در مشرق زمین است. ساختار اصلی آن شامل شش لایه است و سقف 30متری ان از 56 سگ دست چوبی متعلق به معماری بومی چینی ساخته شده است. سگ دست ها نماد 56 گروه اقلیت قومی. این پاویون 45000 متر مربعی شامل ترکیبی مشترک از نواحی، شهرها و مناطق کشور پهناور چین می باشد.این پاویون 160000مترمربعی می تواند بعد از اتمام نمایشگاه در سال 2010 به موزه تاریخ و فرهنگ چین تبدیل شود. برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 2 لینک به دیدگاه
.FatiMa 36559 مالک اشتراک گذاری ارسال شده در 27 مرداد، ۱۳۸۹ گروه معماری بوکنر براندلر Buchner Brundler ایده ی طراحی غرفه ای را تدوین کرده اند که ارائه ای است از یک حوزه شهری دوگانه و از درون مرتبط که در ان طبیعت و تکنولژی، نواوری و پایداری در هم زیستی با یک دیگر عمل کرده و هم تاب اند. در این غرفه بر فراز بام یک تله سیژ تعبیه شده است که امکان دیدن مناظر روستایی سوئیس برای مخاطبان را ایجاد کرده واز طریق حرکت های قیفی شکل به سمت پایین مناظری از خود سازه را نیز ارائه می دهد. نمای غرفه با یک جداره نیمه شفاف از شبکه مواج فلزی که از ارتفاع 20 متری آویزان شده محصور شده است . در داخل این نمای بیرونی شبکه مانند،11000 سلول خورشیدی به شکل نامنظم تعبیه شده است.این سلول ها مستقل از یکدیگر هستند اما با هم یک صفحه مدار الکتریکی را ايجاد میکنند كه منبع تغذيه ي بازی سرگرم کننده نورپردازانه ایست كه نهایتا روی نمای ساختمان اتفاق می افتد. سلول هاي خورشيدي توليد الكتريسيته ميكنند كه هر یک در يك منبع متراكم كننده جمع ميشوند و زمانيكه ساطع كننده هاي نور شروع به چشمك زدن ميكنند مورد استفاده قرار می گیرند. نور خورشيد بي انكه شدتش مهم باشد روي بخشي از نما ميافتد و باعث افزايش ضربه هاي انتقالي سنسور هاي نور مي شود همين امر سبب ان مي شود كه ساطع كننده هاي نور روي ان بخش بخصوص نما چشمك بزنند. سپس سلول ها برای یک دوره زمانی کوتاه یا بلند، بسته به شدت نوری که دریافت میکنند، روشن می شوند. شدت نور ساطع شده توسط ساطع کننده نیز با توجه به انرژی ذخیره شده و سطح نور حاضر در محیط متفاوت است.همین واکنش در طول شب هم اتفاق می افتد. محرک آنی الکترومغناطیسی بر رفتار نور هر کدام از سلول ها تاثير میگذارد. تاثیر نور سلول های هم جوار منجر به واکنش زنجیره ای سلول ها در سرتاسر نمای خارجی میشود. نمای غرفه ار رو به رو چشم اندازی از سوئیس را نشان میدهد، طرح سفید پس زمینه مناطق روستایی سوئیس را تصویر می کند و مدارهای الکترونیکی که از همان زاویه قابل مشاهده اند نیز نمادی از بخش های شهری کشورند. پس از اتمام نمايشگاه، عناصر نماي غرفه بازيافت مي گردند وهر سلول به عنوان سوغات فروخته خواهد شد؛ نوعی پیام که نو آوری و پايداري سوئیس را به همگان نشان خواهد داد. نمای ساخته شده از کرکره فلزی نمای غرفه از بالا نمای داخلی غرفه تصاویری از کشور سوییس نمای داخلی غرفه برش از غرفه تصویر از FDFA سوئیس نمای داخلی از غرفه برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 3 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده