رفتن به مطلب

مدرسه های اروپایی


.FatiMa

ارسال های توصیه شده

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
situation plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
general plan
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ground plan
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
second floor plan

  • Like 2
لینک به دیدگاه

Oslo School of Architecture / JVA

 

 

13

Jun 2008

 

By

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
— Filed under:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

dscf2078-528x349.jpg

Architects:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
/ Einar Jarmund & Håkon Vigsnæs

Location: Oslo, Norway

Design Period: 1998-2000

Construction period: 2000-2001

Collaborators: Harald B. Lode, Alessandra Kosberg, Elina Fürst, Christian Dahle, Jan Aasgaard Stavik, Trond Olav Erga

Client: Statsbygg / Directorate of Public Construction and Property

Interior Desgin: Jarmund/Vigsnæs AS Architects MNAL, Nina Stokset Nilsen

Landscape Architect: Grindaker A/S

Contractor: AF Ragnar Evensen

Structural Engineer: AS Frederiksen

Electrical Engineer: Kaare Skallerud A.S

Mecanical Engineer: Ingénia AS

Acoustic Engineer: Brekke & Strand Akustikk AS

Gross Area: 10.900 sqm

Photographs: Nils Petter Dale

 

The new Oslo School of Architecture is based in an existing building from 1938, located by the Akerselva River in the eastern part of Oslo. The school is part of a larger effort to revitalise this former industrial area for education-related use. The long-term aim is a campus for arts education along the riverbank.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

The project won 1st prize in an open architectural competition in 1998. The exterior of the existing building has a conservation status. The architects have kept the block open towards the river, and combined the new programme with the logic of the existing building together with the surroundings in one spatial sequence.

An access court has been cut out of the existing 1st floor slab, marking the entrance and bringing daylight in to the ground floor foyer. A strip has been cut out of the existing slab along the inside of the existing building, bringing daylight to the surrounding functions. A simple U-shaped circulation zone is established along the strip. A new string of teaching rooms completes the U and forms a bridge across the entrance area.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

The ground floor is occupied by communal functions such as canteen, auditoria an exhibition spaces, workshops an library. All design studios and teaching rooms are on the 1st floor, with a view of the open interior courtyard. Offices for the research- and administration staff are on the 2nd floor.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

New external walls are made by an insulated facade system, with double-glazing units in three different colours. The interior is intended to retain the workshop character of the existing building. The existing concrete structure has been exposed an chalk-blasted, and all cutting surfaces are left untreated. Floors in the main circulation spaces are polished concrete, with linoleum elsewhere and special oiled ash on floor and walls of the auditorium. Internal partitions on ground and 1st floor are covered with varnished fibrocement boards, with painted plasterboards partitions on the 2nd floor. Extensive use of glass partitions serves to retain a maximum overview and transparency.

Roof garden and covered areas have diffusion watering systems. Lawn areas subject to heavy wear and tear have been reinforced with metal grilles.

New service installations have been concentrated into seven exposed ventilation plats on the roof, to minimise horizontal ducting. The building has sprinkler projection throughout.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

  • Like 2
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
situation plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ground floor plan
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
first floor plan
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
second floor plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
west elevation
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section scheme
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section aa

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section bb
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section cc
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section dd

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section ee
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section hh
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section ii

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

School Canteen at Póvoa de Varzim / Cadilhe & Fontoura

 

 

12

Jun 2008

 

By

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
— Filed under:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

cantina-097-528x352.jpg

Architects: José Cadilhe (Cadilhe & Fontoura - Arq., Lda)

Location: Póvoa de Varzim, Portugal

Project year: 2006

Construction Period: 2006 - 2007

Client: Município da Póvoa de Varzim

Contractor: DIVA, Decorações, Construção Civil e Obras Públicas, Lda.

Constructed Area: 242 sqm

Photographs:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
|
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

The Primary School nº1 in Póvoa de Varzim is a renovated example of Plano dos Centenários (Plan of the Centenaries) developed in 1941, whose typology (Douro) was designed by Rogério de Azevedo, a renowned architect from Oporto. This plan was a response to the increasing necessity and need to obtain a wide coverage of elementary schools throughout the country and is, still today, a legacy that is well present on today’s network of schools.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

In this sense, and because respecting the original traces of the school was intended, the volume of the canteen drives ways and assumes its own autonomy with an abstract gesture that establishes new relations in the school and the exterior spaces. Its location sets boundaries to the playground to the north, and allows the definition of new circulations and connections between the buildings. Beyond that, the canteen poses itself as defining element of a new scenario. The unbroken and organic line that causes differentiating sequences of perspectives, participating, with the same purpose, in the energetic and spontaneous movements of children.

The volume is characterized by the exterior contrast between the predominant white and the black of the windows frames, the foundations and the covering that sets the main access. Thus, a dialog is prompted with the balanced volume and the glassy structure of the Library’s café, transforming the limit notions and dimming the frontiers, therefore obtaining a stimulating relation between the equipments of high educational and cultural responsibility.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

In the interior, one can watch a predominance use of the colors that set the distinction of spaces and their uses. It is through it that the canteen is cheering the dynamics of the dinning area creating differing sensations, moods and atmospheres; deliberately created to provide these ambiences to the children, giving them the chance to pick their spot and place in the intimacy of the canteen.

  • Like 2
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
formal study
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
location plan
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ground plan

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
north elevation
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
west elevation
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section 01

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section 02
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 2
لینک به دیدگاه
  • 8 ماه بعد...
  • 7 ماه بعد...

[h=1]Nursery School Santa Isabel / Carroquino Finner Architects[/h]

29

May 2008

 

By

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
— Filed under:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

31420-528x285.jpg

Architects:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
- Santiago Carroquino Larraz, Hans Finner

Location: c/ de la Iglesia, Sta Isabel neighborhood, Zaragoza, Spain

Project year: 2005

Construction year: 2006-2007

Collaborators: Juan José Vera Villamayor /Jeronimo Moya/ Lara Gimenez Albero

Services: TRAGSA / Ingeniería Pilar Peco

Client: Ayuntamiento de Zaragoza, Suelo y Vivienda de Aragón

Contractor: Agraconsa

Photographs:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

 

The nursery school Sta. Isabel in Zaragoza (Spain) is one piece in a major public building operation. Together with the nursery schools in the districts Oliver, La Paz and Actur (all redacted by C|F) Sta. Isabel completes the educational core of that program.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

We approached every project conscious of the fact that the main occupants will be infants. Therefore we tried to give special sensibility to the needs of the very young boys and girls. The concerted results are austere spaces, luminous and fluid. Comfortable and protective at the same time.

This project is conceived as two boxes of concrete and glass. One contains the educational program (classrooms, sleepingrooms and multipurpose hall) while the other incorporates the serving functions (kitchen, teachers room, technical installations).

The boxes are shut to the north protecting from the meteorological inconveniences and the street just to open up to the playground and the light in the southern direction with the entire facade composed of U-Glass. The main entrance is situated in the joint between the two pieces in the western façade.

In the interior the measure 1,20m defines the limit between the adapted childrens´ world and the adult ambit. Apparent for example in the 1.2m high wash-board that allows “infantile creativity” without prejudice for the building-maintenance. All child-inappropriate devices are collocated always above that line.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Three age groups divide the educational box into units. Small patios are annexed to every unit and act as separations. Within the units the use of operable walls between classrooms allow their union and variation in case of a changing educational practice. The attached bathrooms and sleepingrooms adapt to both dispositions.

Wood is given prominence in the composition of materials. Not only by the use in carpentry and flooring but also in the memento or absence - manifested in the timber formwork texture on the concrete walls. The idea of rhythmic alternations in the surface of the façade gets continuity in the parcels enclosure made of folded, perforated steel sheets.

The school design was made up from a paternal point of view. The first, rough impression in the exterior contrasts with the materialisation of light in the interior where the subtle variations of illumination, a play with longitudinal visions and the rhythm of patios refocus the ensemble towards the protected yard.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
ground plan

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
south elevation
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
east & west elevation
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
north elevation

 

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

  • Like 1
لینک به دیدگاه

[h=1]Metzo School / Erick Van Egeraat[/h]

13

May 2008

 

By

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
— Filed under:
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
,
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

d-000145-528x395.jpg

Architect:

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

Program: Educational building for vocational education, including sports facilities

Location: Doetinchem, Netherlands

Client: Stichting CoVoa, Doetinchem

Constructed Area: 16.400sqm

Construction start: 2004

Completion: 2006

Structures: ABT-C, Delft

Landscape: Poldergast, Polsbroek

Photography: Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

The new Metzo College, located in Doetinchem, a City in the East of the Netherlands, houses a school for vocational education as well as public sport facilities. The new building replaces three existing school buildings. On a total gross floor area of 16.000 m2 the school accommodates 1.300 students between ages 12 to 16. The school offers a range of technical and theoretical courses, including health and welfare education.

The project has been initiated in order realise a building which offers space for education and provides for better social cohesion between the different student groups that exist within the vocational education system. The integration of the publicly accessible sports facilities increases the social character of the school and makes it an educational building with an unusually public character.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

The building is located in an open green area. The main design objective was to preserve the existing open surroundings as much as possible. This resulted in a compact pyramid shaped building, which integrates into, and respects the surrounding landscape. In addition, the compact building mass also optimises the internal planning and orientation within the building and it enhances the social aspect of this type of education.

The concept comprises a compact volume of 6 storeys.

The landscape has been raised to allow for the main entrance to be located on the third level. This central location optimises the students circulation within the building. From this entrance visitors have access to other public functions such as the restaurant and the gym.

A large patio, placed above the entrance level, cuts the floor. The placement of the patio, which is hanging from the roof, allows daylight to enter into the building. It furthermore allows for clear orientation within the building.

The gym, which is designed as a “black box”, is located on the lower levels with the entrance beneath the raised landscape.

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.

On the typical floor plans, open study areas, individual study corners and workstations for teachers are located along the patio. Classrooms are located along the façade of the building. This results in a flexible layout in which real life situations can be simulated.

The goal was to offer identifiable workspaces for students and teachers and to allow for efficient use of space with a maximum of flexibility. The result is a compact building with a strong identity within the landscape. The building is inviting on the one hand and provides a sense of security on the other.

 

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
@ Christian Richters

  • Like 1
لینک به دیدگاه

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
site plan

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 0
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 1
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 2

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 3
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 4
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
plan 5

ea127-sec-aa-en-125x125.jpg section a-a

برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section b-b
برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید.
section c-c

  • Like 1
لینک به دیدگاه
×
×
  • اضافه کردن...