MH.Sayyadi 14584 اشتراک گذاری ارسال شده در ۲۴ مرداد، ۱۳۸۹ نوای کودکانه ، در قطعۀ زندگی دوبارۀ بم آیدا بنی هاشمی جهرمی اشاره :چند دهه ای است که موضوع منظر شهری و جایگاه پیاده در مباحث معماری منظر و طراحی شهری مورد توجه معماران قرار گرفته است . متاسفانه تا به حال در ایران هیچ طرح یا معیاری برای در نظر گرفتن باغ – شهری آموزشی برای کودک مطرح نشده و همواره آموزشی در میان دیوارهای بسته مدرسه تعریف شده ،به همین دلیل شهر ها و فضاهای شهری در ایران فاقد کارایی لازم برای کودکان هستند . با توجه به اینکه در وضعیت شهر های ایران چه وضعیت سنتی و چه وضعیت کنونی در نظر گرفتن فضای سبز در شهر به صورت عمده مورد اهمیت قرار نمی گیرد و از لحاظ معماری منظر فعالیت های بسیاری کمی در سطح شهر ها انجام می گیرد ؛ و قسمت اعظم کار معماری منظر را فضاهای باز و به خصوص فضاهای سبز تشکیل می دهد ، وضعیت کنونی شهر بم بعد از زلزله پتانسیل خوبی را برای کار در این زمینه به وجود می آورد . در این مقاله به بررسی مفهوم شهری پرداخته شده که شهروندان کوچک جامعه به میان آمده و از شهرشان ، از مدرسه شان ،از بم ایده آلشان سخن گفته و به طراحی فضاهای ایده آل برای فعالیت خود در سطح شهر پرداخته اند .هدف پژوهش در دنیای افکار و ایده آل های کودکان بوده است ، تاگفتگوی میان فیزیکی (فرستنده) و ساختار ذهن کودک (گیرنده) درک شده، انعکاس آن به عنوان عنصر شکل دهنده برنامه ریزی باغ شهری است که حکایت زندگی را در سایۀ امنیت و ماندگاری برای کودکان نقل می کند . دریافت متن کامل مقاله [ برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام ] برای مشاهده این محتوا لطفاً ثبت نام کنید یا وارد شوید. ورود یا ثبت نام 1 لینک به دیدگاه
ارسال های توصیه شده