رفتن به مطلب

ارسال های توصیه شده

ماندريان (Mondrian) نخستين ماشين برش کاشي خام (خشک نشده) پس از پرس در تاريخ صنعت سراميک است و مرحله کاملا تازه اي از توليد را ميان پرس و خشک کن وارد ميکند.

633571320289375000_3.jpg 633571320758125000_3.jpg

ماشين برش خام (تک برش) TPS 175 ماشين برش خام (دو برش) TPD 175

 

 

 

 

 

اين سامانه بيشتر از اين که يک ماشين برش ساده باشد، وظيفه ظريفي را نيز انجام ميدهد و آن تنظيم کردن قطعات بزرگ (slab) است. اين سامانه به توليد کنندگان اجازه ميدهد که نه تنها از پرسهاي با ظرفيت بالا براي توليد قطعات با اندازه بزرگ استفاده کنند، بلکه اجازه برش اين قطعات بزرگ را به تنوعي از اندازه هاي کوچکتر که مکمل قالبها هستند، ميدهد. در واقع براي توليد اندازه هاي مختلف از کاشي سراميکي به قالبهاي متنوع نياز نيست. تحقيقات براي دستيابي به نتايج مطلوبتر همچنان ادامه دارند.

مزيت جالب توجهي که استفاده از پرسهاي توان بالا در توليد کاشي پرسلاني به وجود آورده اند، تنها به توليد اندازه هاي بزرگ کاشي پرسلاني (يک متر در يک متر، 20/1 متر در 80/1 متر و بزرگتر) محدود نميشود؛ بلکه افزايش قابل توجه سرعت توليد کاشي را نيز به همراه آورده اند. براي نمونه، فرض کنيد قطعه خام با ابعاد يک در دو متر پرس ميشود. با کاربرد سامانه تک برش ميتوان دو قطعه يک در يک متر، چهار قطعه صد در پنجاه سانتيمتر مربعي و به همين ترتيب توليد نمود. با سامانه دو برشي هم امکان دستيابي به ابعاد (مثلاً) پنجاه در پنجاه سانتي متر مربعي (هشت قطعه) فراهم ميشود. در واقع تنها با يک چرخه پرسکاري ميتوان تعداد بيشتری قطعه توليد نمود که مخصوصا در افزايش توليد اندازه هاي کمتر از يک متر مربع (به ازای هر کاشی) بسيار مؤثر است.

 

مشخصات فني ماشين برش خام (تک برش) TPS 175 و ماشين برش خام (دو برش):

 

s98qbf9gq8ylqnkdfpy6.jpg

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...