رفتن به مطلب

سخنان خشن موجب ابتلا به آرتروز مي شود


ارسال های توصیه شده

سخنان خشن موجب ابتلا به آرتروز مي شود ... :ws2::icon_gol:

 

بر اساس يک پژهش جديد ضربه چوب مي تواند موجب شکستگي استخوان انسان شود، اما سخنان تند آنان نيز به مفصل ها آسيب مي زند و فرد را مستعد ابتلا به آتروز مي کند

 

به گزارش نيوساينتيست، گروهي از محققان دانشگاه کاليفرنيا با انجام مطالعاتي دريافته اند که طرد اجتماعي، افراد را مستعد ابتلا به آرتروز و ديگر بيماري هاي مرتبط با التهاب مي کند.

در اين پژوهش ،محققان به سرپرستي جرج اسلاويچ از 124 داوطلب خواستند در حضور گروهي از ناظر ان سخنراني کنند و محاسبات ذهني انجام دهند.

بررسي محققان نشان داد آنها ميزان زيادي دو نشانگر التهابي از خود بروز دادند و اسکن هاي mri نشان داد اين کار موجب افزايش فعاليت در دو بخش از مغز مي شود که با "طرد" مرتبط هستند.اين داوطلبان با بيشترين واکنش التهابي، بيشترين افزايش فعاليت مغزي در اين ناحيه را نشان دادند.

شناخت نقش مغز در بيماري هاي مرتبط با التهاب مانند آسم، آرتروز و بيماري هاي قلبي و افسردگي مي تواند به ارائه درمانهاي جديدي براي آنها، کمک کند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...