رفتن به مطلب

سريعترين قايق تندرو جهان در ايران


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

سريعترين قايق تندرو جهان در ايران ... :icon_gol::icon_gol:

جام جم آنلاين: فرمانده نيروي دريايي سپاه پاسداران انقلاب اسلامي از دستيابي ايران به سريع ترين قايق تندروي جهان با سرعت 92 گره دريايي خبر داد

 

100936827722.jpg

به گزارش شبکه العالم، دريادار پاسدارعلي فدوي فرمانده نيروي دريايي سپاه امروز در بندرعباس در مصاحبه اي مطبوعاتي با اعلام اين خبر گفت: هنگام انتقال اين قايق تندرو از انگليس و از مسير آفريقاي جنوبي، يک ناوچه آمريکايي تلاش کرد تا از انتقال آن به خاک ايران جلوگيري کند، که با دخالت نيروي دريايي، ناوچه آمريکايي ناکام ماند.

وي با اشاره به اينکه ايران با الگوبرداري از اين قايق تندرو توانست آن را بومي سازي و توليد نمايد افزود: ايران در حال حاضر طرح مسلح کردن اين قايق تندرو به انواع موشک و اژدرهاي دريايي را به اجرا گذاشته و قرار است توليد انبوه نوع مسلح شده آن در سال 1390 در اختيار سپاه قرار گيرد.

فدوي تاکيد کرد: با توجه به سرعت 92 گره دريايي اين قايق تندرو توان نظامي ايران در منطقه افزايش چشمگيري خواهد يافت، ضمن آنکه اين قايق توانايي شليک انواع موشکها و اژدرهاي دريايي را دارد و باعث تسلط بيشتر نيروي دريايي سپاه در منطقه و هرگونه عمليات خواهد بود.

وي افزود: نيروي دريايي سپاه مجموعه جديدي از قايق هاي تندرو دريايي ذوالفقار از نوع "طارق" را تحويل گرفته است.

فرمانده نيروي دريايي سپاه خاطرنشان کرد: مجهز شدن ايران به اين قايق تندرو باعث افزايش دغددعه هاي آمريکا در يک ماه گذشته شده است.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...