رفتن به مطلب

كشف زلزله‌هاي فضايي در اتمسفر زمين


YAGHOT SEFID

ارسال های توصیه شده

كشف زلزله‌هاي فضايي در اتمسفر زمين ... :ws2::icon_gol:

خبرگزاري دانشجويان ايران - تهران

سرويس: علمي

 

دانشمند‌ان با استفاده از ماموريت themis به شكل جديدي از پديده‌هاي جوي فضايي دست يافته‌اند كه آن را «زلزله فضايي» ناميده اند.

به گزارش سرويس «علمي» خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا)، زمين لرزه فضايي كه در واقع يك لرزش قوي در ميدان مغناطيسي زمين است، مي‌تواند روي شفق‌هاي قطبي تاثير بگذارد و مشكلات و اختلالات فضايي را توليد كند كه قدر كافي براي از كار انداختن كابل‌ها و شبكه‌هاي نيرو را در زمين دارند.

به طور كلي خطوط ميدان مغناطيسي زمين را مي‌توان مثل نوارهاي لاستيكي دانست كه توسط بادهاي خورشيدي به سختي كشيده مي‌شوند و اين بادهاي خورشيدي در واقع ذرات بارداري هستند كه در تمام جهات از خورشيد جريان پيدا مي‌كنند.

محققان دانشگاه كاليفرنيا خاطرنشان كردند: دنباله‌ مغناطيسي زمين بخشي از اين ميدان است كه مثل يك تكانه باد از طرف بمباران‌هاي مداوم خورشيدي كشيده مي‌شود.

در اين پروسه، خطوط شكسته ميدان مغناطيسي زمين مي‌تواند ذرات پرانرژي را در اتمسفر زمين جذب كند و نوعي جت پلاسمايي ايجاد كند.

هر يك از جت‌هاي پلاسمايي مي‌توانند انرژي بسيار زيادي توليد كنند كه در مجموع به اندازه زلزله‌هاي پنج تا شش ريشتري زمين قدرت دارند.

لینک به دیدگاه

به گفتگو بپیوندید

هم اکنون می توانید مطلب خود را ارسال نمایید و بعداً ثبت نام کنید. اگر حساب کاربری دارید، برای ارسال با حساب کاربری خود اکنون وارد شوید .

مهمان
ارسال پاسخ به این موضوع ...

×   شما در حال چسباندن محتوایی با قالب بندی هستید.   حذف قالب بندی

  تنها استفاده از 75 اموجی مجاز می باشد.

×   لینک شما به صورت اتوماتیک جای گذاری شد.   نمایش به صورت لینک

×   محتوای قبلی شما بازگردانی شد.   پاک کردن محتوای ویرایشگر

×   شما مستقیما نمی توانید تصویر خود را قرار دهید. یا آن را اینجا بارگذاری کنید یا از یک URL قرار دهید.

×
×
  • اضافه کردن...